Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep
Standaard debian install (evt. testing), proftpd, apache, php en mysql. 
Dit lijkt me echt niet zo moeilijk, ik geloof dat hier zelfs standaard pakketten voor bestaan, dus je heb het zo geinstalleerd. En natuurlijk zijn overal handleidingen voor.
Dit lijkt me echt niet zo moeilijk, ik geloof dat hier zelfs standaard pakketten voor bestaan, dus je heb het zo geinstalleerd. En natuurlijk zijn overal handleidingen voor.
Verwijderd
MySQL lijkt me nou net weer iets over-done tenminste als je het _goed_ wilt configureren voor meerdere gebruikers i.v.m. security enzo en vergt nog al wat support voor de administrator (*sugt*).[Airwolf] schreef op 10 november 2003 @ 09:23:
Standaard debian install (evt. testing), proftpd, apache, php en mysql.
Ik zou gewoon voor GNU/Linux of FreeBSD(1) gaan. FTP hoef je eigenlijk niet zo veel te doen, meestal hebben de distro's een standaard FTP-server geinstalleerd staan waarbij user-accounts gewoon kunnen ftp'en naar hun homedir en niet naar iemands anders directory (ook is anonymous gedisabled). Vervolgens zijn de homepages vrijwel ook standaard dan bereikbaar onder:
http://hostname.domainname.tld/~username
(PHP is idd waarschijnlijk wel handig en check ook even of perl/cgi goed dichtstaat t.b.v. onveilige scripties die gemaakt worden door leerlingen en mogelijk vanaf buiten exploitable zijn).
(1): Ze zijn beide helemaal gratis (net als de rest van de software), dus je school hoeft geen duizenden guldens aan licenties te kopen i.t.t. andere OS'en.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 09:36 ]
De vraag is: hoe zou *jij* het aanpakken.Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 09:32:
MySQL lijkt me nou net weer iets over-done tenminste als je het _goed_ wilt configureren voor meerdere gebruikers i.v.m. security enzo en vergt nog al wat support voor de administrator (*sugt*).
Ik zou er Windows 2000 Server op zetten, want daarmee:
- kan ik alles wat jij zegt dat je wilt;
- heb ik redelijk wat ervaring en dus kost het mij en mijn bedrijf weinig tijd en dus geld om uit te zoeken hoe het werkt, in tegenstelling tot Unix-varianten, die ons tienduizenden euro's extra zouden kosten;
- heb ik niet zoveel zgn. 3rd party software nodig, wat de veiligheid ten goede komt;
- heb ik alles in een klein uurtje geïnstalleerd, geconfigureerd en beveiligd.
Dat is hoe *ik* het zou doen. Hoogstwaarschijnlijk zijn er hele volksstammen die het anders zouden doen, en ze zouden ook nog gelijk hebben omdat iedereen datgene kiest waarmee zij of hij het meest bedreven is.
[ Voor 19% gewijzigd door CmdrKeen op 10-11-2003 09:44 ]
Bloed, zweet & koffie
PNS is niet het forum waar je dit zou kunt dumpen.
Dit komt op mij heel erg over als huiswerk (en als het zakelijk is, we gaan hier niet jouw commerciele vraagstukken oplossen
).
Doe eerst eens zelf vooronderzoek zou ik zeggen.
Dit komt op mij heel erg over als huiswerk (en als het zakelijk is, we gaan hier niet jouw commerciele vraagstukken oplossen
Doe eerst eens zelf vooronderzoek zou ik zeggen.
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()