[MIrc] Resume en XDCC get problemen

Pagina: 1
Acties:

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik gebruik Mirc (de laatste versie, trial) voor XDCC.

Resume probleem :
Bij downloads die onverhoopt toch afgebroken worden op servers die resume ondersteunen blijkt dat deze corrupt raken. Opnieuw downloaden van exact dezelfde file vanaf dezelfde server gaat inderdaad wel verder vanaf het afgebroken punt, maar het uiteindelijke resultaat is dat er dus fouten inzitten.
Ik heb dit nu bij een aantal grote downloads gehad en vraag mij af of dit bij anderen ook voorkomt. Werkt resume überhaupt (eh, germanisme) wel ?

XDCC send pending :
Na een send request komt er vaak wel het window op die aangeeft dat er gedownload gaat worden, maar krijg van de server de mededeling dat deze send geaccepteerd dient te worden en blijft dus staan wachten. Echter staat er in mijn instellingen dat er automatisch geacceptgeerd moet worden wat ook inderdaad in veel gevallen wel werkt. Ligt dit aan de server ? Hoe kan ik een XDCC send request in die gevallen toch accepteren zodat de download start ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:01

TFHfony

Professional Weirdo

Je kan eens kijken of de ignore functie aanstaat voor een aantal soort bestanden. Deze worden dan automatisch door jouw mIRC afgewezen, ook als je de instellingen op "auto accept" hebt staan.
Verder zou je ook eens kunnen kijken welke poorten je hebt openstaan voor je DCC en DCC server en controleren of deze volledige range ook openstaat in je firewall en/of doorgemapt staat in je router.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 21:03
Misschien is het wat oud, maar ik kamp met hetzelfde probleem. Ik heb nu twee keer een .tar file gedowload en geresumed met mIRC 6.12. Maar beide files bleken corrupt te zijn (CRC error).

Ik kan niets op google vinden hierover. Weet iemand anders hier iets aan te doen?

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 23:10
Misschien was het bestand al corrupt of gaat er iets mis met het geheugen van een van beide pc's. degene die het inpakt of degene die het uitpakt. misschien heb je een brakke verbinding. En idd zoals tfh al zei, je firewall checken.

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 17:41
Xymox schreef op 10 november 2003 @ 08:11:
Ik gebruik Mirc (de laatste versie, trial) voor XDCC.

XDCC send pending :
Na een send request komt er vaak wel het window op die aangeeft dat er gedownload gaat worden, maar krijg van de server de mededeling dat deze send geaccepteerd dient te worden en blijft dus staan wachten. Echter staat er in mijn instellingen dat er automatisch geacceptgeerd moet worden wat ook inderdaad in veel gevallen wel werkt. Ligt dit aan de server ? Hoe kan ik een XDCC send request in die gevallen toch accepteren zodat de download start ?
Als je nog gewoon van andere bots kan downloaden zit het probleem niet bij u maar bij de bot die het bestand wil verzenden.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Resume werkt hier prima, tenzij het afgebroken is door bijvoorbeeld een bsod van windows of een crash van mirc waardoord de file niet correct is opgeslagen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• kikibu
Ok, ik zal het eens proberen met DMZ op de firewall aan.

• kikibu
Ik heb nu een tijdje firewall uit en ik moet wel zeggen hij connect nu veel sneller.

Maar de corruptie komt nog steeds voor, ik had een 793 mb groot .tar bestand gedownload waarin allemaal .00 .01 .02 enz in zouden moeten zitten. Hij herkent er maar één: de .00 .

Waarom die corruptie en hoe kan ik die tegengaan?

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Iemand wist mij te vertellen dat resume op exact dezelfde server met exact dezelfde bot (user) wel zou moeten werken en dus geen corrupte files zou opleveren. Die paar keer dat ik behoorlijk grote bestanden ( > 1 Gb) heb gedownload (met resumes) waren echter wel corrupt. De inhoud van de tar/rar bestanden zou .00, .01 etc etc moeten zijn, maar in die gevallen alleen de .00 !

Ik heb nog geen ander programma gebruikt, tot nu toe alleen Mirc. Wellicht is het een Mirc specifiek probleem en hebben andere programma's daar geen last van.

Weet iemand een goed alternatief voor Mirc ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Pagina: 1