Toon posts:

W2000 Server + Win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen hoe ik een XP machine op een W2000 server netwerk kan koppelen. Tijdens installatie van XP gaat alles goed en na de laatste opstart van de XP machine kan deze opeens geen domeincontroler vinden. Fysiek liggen de lijntjes goed, dus het moet software zijn.
RARA

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je je DNSserver Goed geinstaleert?

Kan heel belangrijk zijn, ik draai hier namelijk 5x Xp pro Clients met 1 Windows 2000 Advanced Server, dus werken doet het het wel :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tcp/ip is automatiek en DNS staat uit

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Het gaat hier wel om Windows XP Pro neem ik aan..

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

check ip adressen zowel van de xp bak als van de server

zorg ervoor dat ze in dezelfde range zitten. plaats desnoods een entry in de hosts files van de xp bak zodat die de server moet kunnen vinden.

en log aan met een account die de rechten heeft om een station toe te voegen..

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 08:24:
Mijn tcp/ip is automatiek en DNS staat uit
Kun je nog iets minder info geven? :+
Ik krijg een information overflow hier :+

En DNS heb je uiteraard totaal niet nodig als je een XP workstation in een windows 2000 AD wilt aanmelden, al die guides en howto's hebben het allemaal verkeerd.

[/sarcasm-mode uit]

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 10-11-2003 08:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 12:10

wielhelm

80/86 ST bladebladed

ik zou dns dan maar eens aanzetten. w2k werkt bijna volledig op dns, geen dsn is geen Active directory, geen active directory, jij kunt niet aanmelden op het domein, zo simpel is het.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

idd, more input we zijn hier geen helpdesk die gaan zitten gissen wat er allemaal eventueel loos kan zijn ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Het lijkt erop dat je tijdens de installatie van WindowsXP op je werkstation het werkstation al lid gemaakt hebt van je domein?? Klopt dat??? Anders zou ik eerst WindowsXP installeren als zijnde een werkgroep-computer en als de installatie + installatie van de updates voltooid is daarna pas lid maken van je domein...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad tijdens de installatie aangegeven dat deze onderdeel van een domein is.
Als dat de enige oplossing is, opnieuw installeren, dan moet dat maar even.
Weet je dan ook wat het verschil is tussen de beide installaties?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 12:10

wielhelm

80/86 ST bladebladed

opnieuw installeren lijkt me een beetje overdone. gewoon op de wxp client even de dns goed instellen (dus ip van je server), dan werkt het echt wel.

Verwijderd

Topicstarter
hey Wielhelm,

het ip van de server werkt inderdaad.
ik zie alle werkstations.
alleen kan ik nog steeds niet sharen, en dat is volgens mij toch user gebonden.
met dezelfde user op een andere machine kan ik alle andere machines wel benaderen, alleen die xp machine niet.
dank zover alvast
ronald

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 19:56
Ik heb precies het zelfde. Ben net verhuist van slaapkamer en ben nu alles weer aan het opbouwen. Game pc opnieuw geinstalleerd etc. winxp pro

Server draait goed ook dns. staat op 2 clients ingevult en werk alleen maar op 1!

heb gisteren zelfs alles overgenomen incl usernaam etc van de ene die werkt en die uitgezet. maar wil gewoon niet werken..

Denk dat er iets is met de volgorde van user/ computer aanmaken oid..

De andere xp machine vind dus gewoon het domein niet dns staat goed pingen kan ook?

Verwijderd

Als je toch al met w2k servers installed, zet dan ook ff DHCP op, scheelt klootzakken met vaste IP adressen op de workstations, en garandeerd ook dat als je DHCP goed opzet dat cleints ook goed aanhaken, dan vergeet je niet ergens iets in te vullen etc.

Qua sharen moet je erop letten dat je wel op je domein inliogged, ipv lokaal, anders wordt sharen er idd niet gemakkelijker op.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 19:56
Hmm.. heb inderdaad static ip adressen... alleen vanaf de router is dhcp.. zo kunnen andere clients niet op het netwerk komen..

Misschien maar even een net werkkaartje bij me server in prikken
Pagina: 1