Hoi,
Ik heb elke keer ruzie met xp als ik wil formatteren
Vanuit dos lukt dit niet want dan herkent ie de ntfs schrijf niet
Dus wordt mij verteld dat je het gewoon met de XP setup kan doen.
Maar nu is het dus zo dat ik 1 80gb schrijf heb met;
C: 10GB
D: 64GB
beiden NTFS
In de XP setup kan ik als ik ervoor kies om op D: te installeren er WEL voor kiezen om te formatteren als NTFS (zowel gewoon als quick format)
Maar als ik C: kies dan kan ik dat NIET
Enige wat ik dna krijg is dat ik dus over ene bestaande windows heen installeer en dat alle mappen e.d weleens verwijdert kunnen worden.
Maar na de install komm ik dus weer in windows en ga ik naar C: en staan al mn mappen en program files er nog van de vorige installatie.
Met als gevolg dat ik nu zit met allemaal mappen van een installatie uit augustus en uit maart.
Deze mappen kan ik ook nog eens een keer niet verwijderen.
Oftewel:
-In dos kan ik C: niet formatteren (was met fat32 altijd zo simpel)
-Met de XP setup kan ik C: niet formatteren (D: wel en die heeft zelfde eigenschappen als C:)
-Ik blijf dus elke keer met allemaal oude zooi zitten die je niet kan verwijderen
Ik wil dus gewoon C: helemaal formatteren
Ik heb zelfs nog geprobeert om windows op D: te zetten en dan vanuit die windows op D: dan C: te formatteren. Heb ik op 2 manieren geprobeerd:
Start>Run> format c:
en gewoon met rechtermuisknop op c: schijf en dan format (zowel ntfs als fat32 geprobeerd)
andersom lukt dit wel (dus vanuit windows op C: d: formatteren)
Ik krijg dus gewoon c: niet geformatteerd.. ben er nu al 15 uur mee bezig maar ben niets opgeschoten
help please.
En niet te snel een slotje erop want zoals ik al zeg; bij mij gaat het dus niet zoals het hoort dus de gebruikeloijke oplossingen werken misschien niet in mijn geval
Ik heb elke keer ruzie met xp als ik wil formatteren
Vanuit dos lukt dit niet want dan herkent ie de ntfs schrijf niet
Dus wordt mij verteld dat je het gewoon met de XP setup kan doen.
Maar nu is het dus zo dat ik 1 80gb schrijf heb met;
C: 10GB
D: 64GB
beiden NTFS
In de XP setup kan ik als ik ervoor kies om op D: te installeren er WEL voor kiezen om te formatteren als NTFS (zowel gewoon als quick format)
Maar als ik C: kies dan kan ik dat NIET
Enige wat ik dna krijg is dat ik dus over ene bestaande windows heen installeer en dat alle mappen e.d weleens verwijdert kunnen worden.
Maar na de install komm ik dus weer in windows en ga ik naar C: en staan al mn mappen en program files er nog van de vorige installatie.
Met als gevolg dat ik nu zit met allemaal mappen van een installatie uit augustus en uit maart.
Deze mappen kan ik ook nog eens een keer niet verwijderen.
Oftewel:
-In dos kan ik C: niet formatteren (was met fat32 altijd zo simpel)
-Met de XP setup kan ik C: niet formatteren (D: wel en die heeft zelfde eigenschappen als C:)
-Ik blijf dus elke keer met allemaal oude zooi zitten die je niet kan verwijderen
Ik wil dus gewoon C: helemaal formatteren
Ik heb zelfs nog geprobeert om windows op D: te zetten en dan vanuit die windows op D: dan C: te formatteren. Heb ik op 2 manieren geprobeerd:
Start>Run> format c:
en gewoon met rechtermuisknop op c: schijf en dan format (zowel ntfs als fat32 geprobeerd)
andersom lukt dit wel (dus vanuit windows op C: d: formatteren)
Ik krijg dus gewoon c: niet geformatteerd.. ben er nu al 15 uur mee bezig maar ben niets opgeschoten
help please.
En niet te snel een slotje erop want zoals ik al zeg; bij mij gaat het dus niet zoals het hoort dus de gebruikeloijke oplossingen werken misschien niet in mijn geval