[XP] RPC server unavailable.

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik heb allemaal vage netwerkproblemen tussen 3 pc's.. nouja eigenlijk ligt het probleem maar bij 1.
Ik krijg bijvoorbeeld bij het defraggen via het netwerk (met perfectdisk) de melding RPC Server unavailable.
Dit perfectdisk gebeuren is alleen een voorbeeld, het probleem zit in de windows xp bak.
de andere 2 pc's praten prima met elkaar. sharen van files gaat prima etc. etc. maar die ene probleembak vertikt het gewoon.
En dat is ook gelijk de internet bak, maar dat zou geen probleem kunnen wezen..

Het is ook niet een probleem met een over-enthousiaste firewall want die staat echt hartstikke uit voor die interne interface.

Ik heb de services gecheckt.
workstation - draait
server - draait
rpcss - draait

Ik weet het niet meer.. ik heb al gegoogled maar dan krijg je dus lading meldingen over die services of die wel draaien, of je kan pingen, etc. etc.
Nou pingen is geen probleem, dat werkt echt wel.. de verbinding is er gewoon.. alleen op een wat hoger niveau doet windows een beetje moeilijk en ik snap niet waar het'm in zit..

Kan iemand me iets van een tip geven over waar te beginnen met zoeken?
Ik heb al wel wat berichten gezien over problemen binnen een domein, maar dit is gewoon een simepl werkgroepje, niks domeinerigs aan.. gewoon alle accountjes op de internet bak, en een eigen accountje met de zelfde login gegevens als op de internet bak voor de pc's op de kamer. en onderling naar de 2 kamers werkt dit dus prima, (effe getest) maar met de internet machine dus niet..

De internet bak is een XP machine en 1 van de pc's op de eigen kamer is ook een xp bak, de ander is een win2k bak... Maar dat zou niets uit moeten maken naar mijn mening......

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Een dode RPC lijkt op het blaster of lovesan virus.

http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe
Draai de stinger tool eens voor de zekerheid :)

Alle proemn in n drek

• xzenor

xzenor

Topicstarter
maar er draait een volledig up2date norton antivirus 2004 :/
Die herkent um toch wel neem ik aan...
Hij draait ook echt, ik weet dat blaster'm automatisch uitschakelt, maar hij draait ook echt...

Verwijderd

kan je windrv vinden? toevallig had ik die besmette file bij een klant gehad die ook norton draaide... ik zal morgen ff de naam opzoeken van dat virus...

• xzenor

xzenor

Topicstarter
windrv?
is dat een filenaam waar ik op moet zoeken?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Is het alleen dat programma die niet bij de rpc kan komen of is er meer? (service unavailable <> programma heeft geen rechten). Het bijwerken van je systeemtijd mbv een ntp server werkt ook met rpc. Werkt die wel? (dubelklik klokje > internet time > update)

Localhost is where the heart is

• xzenor

xzenor

Topicstarter
nee als het alleen dat programma was had ik het wel bij SA gevraagt :P
Dat proggy was alleen een van de weinige programma's die een beetje duidelijke melding gaf..

Maar er zijn dus meer dingen die niet werken.. ook probs met filesharing enzo.. dat werkt ook maar half.. alleen waar everyone toegang heeft daar kan je bij.. maar als er ergens een wachtwoord gevraagt wordt daar werkt het dus niet. no matter what je ook maar invoert..gewoon de username met password, pcnaam\username en password.. allerlei combiaties die toch ECHT moeten kloppen maar gewoonweg niet werken...

Terwijl dat tussen de andere pc's wel werkt zoals het hoort te werken..
Ik heb net nog iets gelezen over trusted en non trusted enzo.. maar dat was toch alleen in NT4? erg veel meer heb ik er nog niet over gevonden....

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Dan zou ik toch denken aan een of andere rpc exploit, of een progje dat deze voor niet-windows componenten onbereikbaar heeft gemaakt. Misschien blokkeert een 'overenthousiaste' virusscanner je toegang ipv een firewall?
M0rpheus schreef op 10 november 2003 @ 18:50:
Lijkt mij toch dat 'een' bepaalde service niet gestart is. Anders vergelijk je even welke er draaien de pc waarbij het wel werkt en bij welke het niet werkt. sorteren op status, screendumpje :)
de enige service die ik dan zo kan bedenken is de locator service. Heb eigenlijk nooit geweten waar die voor nodig was. (als in: nog nooit ergens last van gehad als die uitstaat). Alle andere benodigde services heeft ie al aanstaan.

[ Voor 57% gewijzigd door SilentStorm op 10-11-2003 19:08 ]

Localhost is where the heart is

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Lijkt mij toch dat 'een' bepaalde service niet gestart is. Anders vergelijk je even welke er draaien de pc waarbij het wel werkt en bij welke het niet werkt. sorteren op status, screendumpje :)

• xzenor

xzenor

Topicstarter
M0rpheus schreef op 10 november 2003 @ 18:50:
de services zijn hetzelfde.... op de pc waar het wel werkt draait er zelfs nog 1 minder.. (indexing service suck echt enorm vind ik zelf)..

Ik heb het overigens geprobeerd met aanzetten van die rpc locator service maar dat was geen verschil. standaard draait die overigens op de wel-werkende bakkies ook niet..

Verwijderd

deze bedoel ik
Pagina: 1