Toon posts:

[skills en techniek] muur decoratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnen nu en 3 weken op kamers.
Omdat ik helemaal gek ben op vormgeving wil ik mn kamer zelf gaan decoreren.
Nou zat ik vanavond veronica vibes te kijken en zij lieten een stukje zien over de London Police. 3 ( ? ) grafiti kunstenaars die enorm bekend zijn geworden door hun simpele poppetjes in black&wite

Afbeeldingslocatie: http://www.gogallery.nl/random/picts/poster1.jpg

Dit vind ik een geweldige vorm. Simpel maar toch enorm sprekend.

Persoonlijk heb ik veel ervaring met vormgeving en tekenen etc.
Maar absoluut niet met het aanbrengen van muur decoratie en het werken in dusdanig grote formaten.
Wat ik me af vroeg : Zijn er tweakers die zelf ervaring hebben met het beschilderen van muren/deuren (indoor) ? Wat zijn de technieken die zij gebruiken ? (sjablonen,etc ) Wat zijn de materialen die zij gebruiken ? (verfstiften, spuitbussen,etc) Is het voor een beginner aan te raden om het te gaan proberen ? ( ik heb dus praktisch geen ervaring )

Heb je ervaring dan hoop ik dat je hier nuttige tips wil posten die voor een ieder bruikbaar zijn. Heb je eigen ervaring (met indoor decoratie) dan is het natuurlijk ook heel erg leuk om daar een foto van te zien.
Het gaat hier dus duidelijk niet om grafiti in het algemeen. Het gaat om het legaal aanbrengen van kunst op een indoor locatie op een standaard muur en op een deur.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 00:48 ]

• klinz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 15:44

klinz

weet van NIETS

Tip: maak een dia van je ontwerp en projecteer deze op de muur die je gaat bewerken.

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Lijkt me niet zo handig. Dat gaat namelijk vervormen aan de randen en je moet je projector precies recht ervoor hebben staan. En bovendien kan je, op het moment dat je gaat tekenen/schilderen de afbeelding niet meer zien want je hand zit ervoor.

*my € 0,02 ;)

Misschien met spuitbus over een uitgeknipt sjabloon heenspuiten.

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43
is het niet handiger (zal ook wel fors in de kosten lopen waarschijnlijk) om het op speciaal daarvoor gemaakt papier te laten drukken?

rm -rf ~/.signature

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
mattttt schreef op 10 november 2003 @ 01:45:
speciaal daarvoor gemaakt papier
Met andere woorden: behang ;).

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Heb in het buitenland (Zuid Afrika) op een doe-het-zelf programma (Die Nutsman) gezien dat er een overheidsprojector gebruikt werd om een beeld te projecteren, werkte heel mooi...afbeelding omtrekken, en dan 'inkleuren' maar, zag er strak uit hoor!

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

als je het vergroot op een flinke kopieer machine op het gewenste formaat (of print) en vervolgens met thinner het o peen muur aanbrengt gaat de inkt op de muur zitten, dan heb je dus een (vale) vorm, die je daarna in kunt schilderen.

(eerst even testen natuurlijk)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Vet off-topic maar ik hoorde als je een maal van london police gehoord hebt, of gezien... dan zal kom je ze opeens heel vaak tegen... nou guess what!

:D

Mja.. ikzat anders ook aan een dia projector te denken maar vaak is wel nadeel dat die randjes dan wazig worden }:O

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Je kan je goed in bochten en kronkels wringen? Wel, dan gebruik je een dia-projector voor de omlijsting en daarna vul je het hele vlak op met graffiti. Je zal wel een vaste hand moeten hebben voor die omlijsting en ook een stoel enzo nodig hebben om de bovenste stukken te doen, want je kan niet echt in het licht gaan staan.

Maar dat zou toch mijn methode zijn :).

Skat! Skat! Skat!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Swiss students invent giant portable inkjet. More on the official site: Hektor
Afbeeldingslocatie: http://www.hektor.ch/imgs/002.jpg

Verwijderd

^^^ erg cool, was te zien in de Westergasfabriek in A`dam

Verwijderd

Ik heb ooit eens een schildering op de muur van de kamer van mijn zoon gemaakt. (draakje dat uit een ei kruipt) De ondergrond was gewoon behang.
Eerst in potlood een tekening op de muur gemaakt( had een voorbeeld in een boek)en dan alle potjes verf verzamelen die er nog te vinden waren, een serie kwasten en stukjes spons, die werkte heel goed voor het ei, en dan maar werken. Het was best goed geworden :) hij was er erg blij mee.

Ik had op dat moment weinig geld dus t moest een 'low budget'project worden. Dus je hebt niet echt dure of ingewikkelde materialen nodig om toch iets leuks te krijgen.

Asl je het toch op een 'ingewikkelde' manier wilt doen moet je eens informeren bij mensen die trompe l' oeil maken, die werken ook vaak op muren en deuren.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19

PanMan

Spun!

Die hecktor is echt VET cool gedaan! Net de hele PDF doorgelezen :)
TS: Ik denk dat het er nogal vanaf hangt of je al weet wat je wilt tekenen. In dat geval kan je het best met een overhead/diaprojector aan de slag gaan. Dat is een bekende techniek, die ze b.v. ook gebruiken voor het beschilderen van trams.
Ik wil zelf ooit nog ergens een mooi grote mozaiek (met tegeltjes dus) gaan maken, die we eerst met de PC gaan ontwerpen, maar daarvoor komt TZT nog wel een topique hier :).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Pagina: 1