Kef q5 aansluiten op een Onkyo TX-SR500E

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13
Hoi,

Ik heb een vraagje, ik heb een onkyo TX-SR500E en ik wil graag andere speakers, mijn oog en mijn oor zijn eigenlijk gevallen op een 2 Q5 speakers van kef, ik vond deze speakers mooi en helder klinken nu heb ik alleen een paar vraagjes, misschien wel domme vragen maarjah je kan niet alles weten.

Mijn versterker heeft een vermogen van 5 x 85 Watt de Q5 heeft een max vermogen van 150 Watt. Iemand heeft mij ooit eens verteld dat als je speakers meer vermogen aankunnen dan je versterker, dan kun je je speakers opblazen als je vol vermogen geeft omdat je versterker dan gelijkspanning naar je speakers stuurt? is dat waar :? enzo jah.. is dit te beveiligen 8)7

Dan heb ik nog een vraagje... Haal ik wel alles uit mijn nieuwe speakers als ik deze dus niet met vol vermogen aanstuur? of moet ik mijn versterker heel hard zetten voordat er een mooi geluid uitkomt?

Nu komt de moeilijkst te beantwoorden vraag van allemaal. In de winkel waar ik ze heb beluisterd zaten de speakers niet achter een onkyo maar achter een harman kardon versterker geloof ik. Klinken de de speakers wel met mijn onkyo, is dit een goede combinatie? Of wil ik de verkeerde speakers aan de verkeerde versterker koppelen? }:O

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alles wat je extreem hard zet gaat stuk, dat hoor je snel genoeg. Je vragen die je stelt staan letterlijk in de audio video FAQ beantwoord.

In het kort: maak je geen zorgen om die vermogens, alle speakers en versterkers zijn compatible met elkaar, of jij het mooi vindt klinken kan alleen jij bepalen. Kamers maken extreem veel meer verschil dan versterkers, ga dus gewoon thuis luisteren met je eigen versterker, iets nuttigs over hoe jij het in jouw kamer met jouw versterker vindt klinken kunnen wij niet zeggen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.