Toon posts:

160GB op een N-Force2 Plank

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een K7N2 - ILSR van MSI gekocht en een maxtor 160GB , nu in de bios herkent de plank em als zijnde een 163GB HD maar als ik win XP wil instaleren dan blijft XP mij zeggen dat het een 137MB schijf is. enig idee waar dit aan kan liggen??
N-Force2 is toch ATA-133 of heb ik dat verkeerd???

greetzzz...
LMaestro

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

heb je sp1 geinstalleerd? zo niet dan staat op de site hoe je het register bij moet werken om het werkende te krijgen.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Je hebt een XP cd met servicepack 1 erin geslipstreamed nodig. Zonder SP1 herkent XP schijven > 128 Gb niet (zie ook de FAQ)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Wat heb je gekocht dan?
ATA of SATA schijf?
en aangezien je de ILSR uitvoering hebt..zitten er waarschijnlijk ook wel SATA aansluitingen op je moederbord hoor :) (S staat hier toch voor SATA??)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Klopt, er moeten 2 partities aan worden gemaakt omdat XP het niet ondersteunt als zijnde 1 partitie van meer dan 100 GB.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

hier kun je lezen hoe je 48bit lba support kan inschakelen. dit is voor ondersteuning voor hd´s >137gb

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;303013

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 00:20:
Klopt, er moeten 2 partities aan worden gemaakt omdat XP het niet ondersteunt als zijnde 1 partitie van meer dan 100 GB.
Onzin, XP ziet gewoon een HD van 130GB, dus 2 partities aanmaken heeft ook geen zin

Verwijderd

Topicstarter
dat is allemaal goed en wel maar ik heb alleen de instalatie cd van XP zonder SP1 , kan ik dit zelf fabriceren dat hij dit installeerd met sp1???

Verwijderd

Je hebt dat hele SP1 dus niet nodig om het werkend te krijgen, alleen om support te krijgen voor 48 Bit LBA

Je moet de volgende registersleutel wijzigen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters\
door EnableBigLba=1 te maken.

Daarna kun je je partitities wel aanpassen met bijvoorbeeld een programma als Partition Magic.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03 14:53

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 01:36:
dat is allemaal goed en wel maar ik heb alleen de instalatie cd van XP zonder SP1 , kan ik dit zelf fabriceren dat hij dit installeerd met sp1???
[XP] Streaming SP1 en bootable cd maken ;)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het antwoord staat al lang en breed in de FAQ van dit subforum :) Omdat hier op GoT van jou wordt verwacht dat je eerst vooronderzoek doet eer je een topic opent, door o.a. de FAQ's te raadplegen, en jij dit duidelijk niet hebt gedaan, gaat dit topic dicht.

Zie ook de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.