• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Tijden geleden heb ik ergens gelezen over een Tablet PC achtige gadget, die kan worden ingezet als terminal.

Het idee is eigenlijk, dat je een Tablet PC hebt, zonder harde schijf en met een trage processor (dus eigenlijk meer een PocketPC), maar dan wel met het scherm-formaat en de vormgeving van een Tablet PC. Hiermee kun je vervolgens inloggen op je 'echte' computer, die bijvoorbeeld XP draait, om vervolgens de 'handheld' te gebruiken als een soort afstandsbediening, want alles wat je doet, wordt uitgevoerd door de XP bak. Communicatie van de twee vindt plaats via WiFi.

Helaas kan ik nergens een dergelijk product vinden, bovendien kan ik me niet herinneren waar ik de press-release ooit heb gelezen.

Iemand hier ook van gehoord? Of ben ik gewoon dom dat ik hier nergens iets over kan vinden.

Alvast bedankt voor de reactie!

Verwijderd

Is WiFi hier wel snel genoeg voor?

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

Microsoft Mira, helaas geschrapt geloof ik...

moet je maar even verder zoeken,
hier 2 gratis linkjes:

nieuws: Afbeeldingen van Microsoft Mira
nieuws: Philips demonstreert eigen Mira-schermen

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Dank u zeer ItsGreen, dat is inderdaad wat ik bedoelde.

Maar als ik het goed begrijp, is het nu mogelijk om met een standaard pocket pc in te loggen op je XP bak, omdat daar iets van XP terminal (of hoe dat ook heet) bijgeleverd wordt.

Is het dan mogelijk om via de pocket pc WinAmp aan te zetten, zodat via de geluidskaart van de XP machine een mp3-tje wordt afgespeeld? En kan ik dan dus ook een DivX-je aanzetten via m'n pocket pc? Dat zou erg handig zijn, want dan kan dus m'n XP bak ergens anders staan, zolang er maar genoeg kabels naar de TV / Stereo lopen.

Ben benieuwd of dit mogelijk is.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-02 21:35

SambalBij

We're all MAD here

Ik weet niet zeker of dat gaat werken. Standaard wordt bij RDP het geluid wat je maakt geredirect naar de terminal, ipv dat het uit de geluidskaart van de machine zelf komt.
(Zou wat worden op een terminal server met 100 users ;))

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

gvanh schreef op 10 november 2003 @ 11:19:
Maar als ik het goed begrijp, is het nu mogelijk om met een standaard pocket pc in te loggen op je XP bak, omdat daar iets van XP terminal (of hoe dat ook heet) bijgeleverd wordt.

Is het dan mogelijk om via de pocket pc WinAmp aan te zetten, zodat via de geluidskaart van de XP machine een mp3-tje wordt afgespeeld? En kan ik dan dus ook een DivX-je aanzetten via m'n pocket pc? Dat zou erg handig zijn, want dan kan dus m'n XP bak ergens anders staan, zolang er maar genoeg kabels naar de TV / Stereo lopen.

Ben benieuwd of dit mogelijk is.
Klopt.

Ik heb het net even geprobeerd. Met de terminal Services-client op je pocket-PC kan je gewoon inloggen op elke XP of 2000-machine. (mits goed ingesteld natuurlijik) ik gebruik het normaal om mijn 2000-server remote te beheren.

Als je dit op een XP-bak doet en je zet winamp aan dan komt het geluid gewoon uit de xp-machine.

:Y)

EDIT: oeps, over het DivX-verhaal heengelezen. DivX zal niet gaan, aangezien TS de gebruiker die aan het werk was uitlogt. Dus op je host-pc krijg je netjes je inlogschermpje te zien (als je dezelfde username gebruikt uiteraard)

[ Voor 12% gewijzigd door Wokkels op 10-11-2003 15:41 ]

Permanent wintericon!

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Wat stoer! Het feit dat inloggen en mp3-tjes spelen kan, vind ik al verschrikkelijk cool.

Met betrekking tot DivX, is het niet mogelijk om met een kaart die multi-monitor ondersteunt de DivX speler altijd zo in te stellen, dat hij films afspeelt op Monitor 2 (in dit geval m'n TV). Zodat als je via de terminal een DivX aanzet, ook dan weer de output wordt gepiped naar de tweede monitor uitgang?

Zo maar even een gedachte hoor, ik werk zelf momenteel op een Palm, waarmee dit soort luxe boel helaas niet makkelijk mogelijk is.

Mocht iemand hierover nog een idee hebben ----> GRAAG. Het wordt wel duidelijk steeds meer smullen zo :9

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Nope voor zover ik weet iig niet. Ik heb "toevallig" namelijk ook een multi-monitor config :P

Hij logt de hele user uit, een uitgelogde user kan de monitors niet meer aansturen voor zover ik weet (alhoewel dat met geluid ook zo zou moeten zijn toch? :P)

Ik ga het iig nog even proberen, laat het zeker weten!

edit: hmm tnx Chem, ik zal het proberen!

[ Voor 9% gewijzigd door Wokkels op 10-11-2003 17:32 ]

Permanent wintericon!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

VLC kan heel wat meer dan de meeste mediaplayers, en je kan daar ook opgeven (al dan niet via parameters) dat-ie op een bepaalde scherm fullscreen moet spelen.
Daarbij vind ik het een fijne MP'er, omdat-ie vrijwel alles slikt. Maar dat is persoonlijk :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hoe traag/snel werkt dat werken onder die TS overigens? Schiet dat een beetje op, als je dat via WIFI doet? Of zeer trage reacties e.d.?

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 17:32
gvanh schreef op 10 november 2003 @ 16:36:
..............
Zo maar even een gedachte hoor, ik werk zelf momenteel op een Palm, waarmee dit soort luxe boel helaas niet makkelijk mogelijk is.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

gvanh schreef op 10 november 2003 @ 17:59:
Hoe traag/snel werkt dat werken onder die TS overigens? Schiet dat een beetje op, als je dat via WIFI doet? Of zeer trage reacties e.d.?
TightVNC werkt al redelijk met 3-4 kb/sec... lijkt me dat TS met een 200-300 kb/sec ook werkt, en dan houd je er 150 over.
Mooi voorbeeld screenie :P
Afbeeldingslocatie: http://images.palmgear.com/software/screenshots/160x160/7778.gif

(zie tekst onderaan)

[ Voor 34% gewijzigd door chem op 10-11-2003 19:30 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Wat je gewoon bedoeld is een Smart Display

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Ja, fantastisch!

Dat is het inderdaad, SmartDisplay! Wat verschrikkelijk vreemd dat daar bij Microsoft heel moeilijk iets over te vinden is, moet je echt zoeken op SmartDisplay. Je zou toch verwachten, dat dit genoemd zou worden bij de behandeling van PocketPC en TabletPC ... weird!

Maar zeker mooi dit spul. EUR. 1369,- ex BTW voor de 15" Viewsonic ... dat valt nog enigszins mee. Ik ga nu eens even deze jongens e-mailen, om te vragen of het mogelijk is hem als afstandsbediening te gebruiken voor m'n DivX speler ... Of heeft iemand hier daar een idee over?

Verwijderd

Dit is wel een erg leuk apparaatje zeg!!...wist niet dat ze bestonden.....Hou ons op de hoogte van de info die je verkrijgt over dit ding!! Ik heb nog wat geld te spenderen en dit is zo te lezen erg de moeite waard!

very nice!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 16:36 ]

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Heb vandaag van de leveranciers van de ViewSonic (www.smartdisplay.nl) te horen gekregen dat ze zeker weten dat Mp3 op afstand te bedienen is, maar dat ze hierover geen uitsluitsel kunnen geven met betrekking tot video spelers. Het is voor hun moeilijk te voorspellen hoe de software zal reageren.

Een probleem wat ze hierbij aangeven, net zoals iemand hier op het forum al had gedaan, is dat wanneer je met remote terminal inlogt op je XP bak onder gebruikersnaam X, dat dan op de XP bak zelf X automatisch uitlogt. (En niet het tonen van de activiteit op het terminal scherm o.i.d., hetgeen in dit geval ideaal zou zijn)

Hoe dan ook, mocht iemand hierover ideeen hebben, of in staat zijn dit te testen ... ik houd me aanbevolen.

• aufl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 21:51
Wat je ook kan doen is een 'echte' tablet pc 2e hands aanschaffen, en dan via wifi alles doen wat je wilt. Zelf heb ik een Fujitsu Stylistic LT gekocht, en voorzien van een compact flash harddisk met win98 lite erop. (lekker stil en langer werken op de accu)
Via het netwerk kun je gewoon lokaal op de tablet een filmpje bekijken, met vnc oid bestuur je de 'grote' pc.

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Ah ...

Begrijp ik hieruit, dat je dus via VNC inderdaad de 'grote pc' kunt besturen. Dat wil zeggen: tegen Grote Ome XP zeggen: "ga eens even die DivX film afspelen op je tweede monitor-uitgang, zodat ik dat lekker op m'n TV kan bekijken?".

Heus? Heus? :P

Enne ... heb je hier dan ook ervaring mee?

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
gvanh schreef op 10 november 2003 @ 00:15:
Het idee is eigenlijk, dat je een Tablet PC hebt, zonder harde schijf en met een trage processor (dus eigenlijk meer een PocketPC), maar dan wel met het scherm-formaat en de vormgeving van een Tablet PC. Hiermee kun je vervolgens inloggen op je 'echte' computer, die bijvoorbeeld XP draait, om vervolgens de 'handheld' te gebruiken als een soort afstandsbediening, want alles wat je doet, wordt uitgevoerd door de XP bak. Communicatie van de twee vindt plaats via WiFi.
Wat dacht je van een Philips 150DM DesXcape? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ziroccan op 12-11-2003 08:04 ]

Verwijderd

/Droom
Ik zou graag een stapje verder willen gaan, maar helaas nog niet ergens gezien. Die tablet zou ook IR moeten kunnen om zodoende je tv en stereo te benaderen. Dan heb je volgens mij de ultieme afstandsbediening/tablet..oftwwel een multi functional remote display...maarja..droom maar lekker verder....
/Droom/

Misschien een bezoekje bij hen en dit testen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 10:39 ]

• mabarto
Dat is een Smart Display

• mabarto
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 10:37:
/Droom
Ik zou graag een stapje verder willen gaan, maar helaas nog niet ergens gezien. Die tablet zou ook IR moeten kunnen om zodoende je tv en stereo te benaderen. Dan heb je volgens mij de ultieme afstandsbediening/tablet..oftwwel een multi functional remote display...maarja..droom maar lekker verder....
/Droom/

Misschien een bezoekje bij hen en dit testen?
Standaard ondersteunen de Smart Displays geen IRDA, maar met een USB IRDA Adapter aansluiten op de XP machine, zou het dus wel te realiseren zijn (bv van sweex (afgezien dan van het feit of ie als afstandsbediening te gebruiken is) : http://www.sweex.nl/product.asp?pId=134)

Verwijderd

Mijn idee was om de smart display als remote te gebruiken. Een USB IRDA adapter zou dus betekenen dat de smart display een USB ingang moet hebben.... ff gecheckt, maar die heeft dat ding dus!!!

Iemand een idee of er software is die een IRDA kan aansturen voor remote control van stereo en tv?

wordt steeds interessanter!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 11:24 ]

• mabarto
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 11:22:
Mijn idee was om de smart display als remote te gebruiken. Een USB IRDA adapter zou dus betekenen dat de smart display een USB ingang moet hebben.... ff gecheckt, maar die heeft dat ding dus!!!

Iemand een idee of er software is die een IRDA kan aansturen voor remote control van stereo en tv?

wordt steeds interessanter!
Ja probleem alleen is dat je een IRDA adapter moet vinden die Windows CE driver heeft, want dat is het OS op de Smart Display. Of je moet de IRDA aansluiten op je Windows XP Pro machine die je kan mikken op je audio apparatuur.

Verwijderd

:-)

Helaas zitten tussen mijn XP machine en mn stereo 2 muren en 1 vloer...

Maar inderdaad..Windows CE moet wel de goede drivers hebben...hmmm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 14:29 ]

• mabarto
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 14:29:
:-)

Helaas zitten tussen mijn XP machine en mn stereo 2 muren en 1 vloer...

Maar inderdaad..Windows CE moet wel de goede drivers hebben...hmmm
Tijd voor een HTPC, pctje naast audio- en videoinstallatie plaatsen.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En de Philips iPronto? Dit is een op een XScale processor gebaseerde afstandsbediening met geïntegreerde webbrowser. Kun je dus niet de films zelf op kijken, maar het ding heeft wel Wifi, IRDA (dus voor data-ir) en infrarood voor afstandsbediening.
Met de webbrowser zou je dus via VNC op je computer een film kunnen starten, die je gewoon naar je TV doorlust oid.
Is dus een heel geavanceerde afstandsbediening, kijk maar eens op www.pronto.philips.com.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:24

sphere

Debian abuser

tonyisgaaf schreef op 12 november 2003 @ 15:00:
En de Philips iPronto? Dit is een op een XScale processor gebaseerde afstandsbediening met geïntegreerde webbrowser. Kun je dus niet de films zelf op kijken, maar het ding heeft wel Wifi, IRDA (dus voor data-ir) en infrarood voor afstandsbediening.
Met de webbrowser zou je dus via VNC op je computer een film kunnen starten, die je gewoon naar je TV doorlust oid.
Is dus een heel geavanceerde afstandsbediening, kijk maar eens op www.pronto.philips.com.
Voor zover ik weet kan je op de iPronto -wel- film kijken. In ieder geval het prototype dat ik heb gezien kon dat prima.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

ik geloof dat ik het topic zo langzamerhand over neem van de starter, maar ik wil geen films kijken op dit ding..dar heb ik mn tv voor.
Kort samengevat zou het moeten doen:
- monitor overnemen van de desktop machine op mn werkkamer
- full control over applicaties op mn desktop
- applicaties opstarten voor muziek (wimamp, of I-tunes voor i-net radio) en films op mn desktop om dit via een lange kabel in mijn woonkamer te kunnen beluisteren/kijken
- remote control voor mijn woonkamer apparatuur zoals tv, receiver/tuner, dvd-spelers, etc
- browsefunctie waardoor ik geen tv-gids, telefoongids, reisplanner, kookboek, etc etc etc op papier meer hoef te hebben, maar gewoon op het i-net kan vinden
- online bestellen van boodschapen terwijl ik met de smartdisplay in de keuken sta te staren naar mn lege koelkast
-

Ipronto is ook leuk inderdaad, maar geeft meer het idee van een advanced remote control met wat browse functies..terwijl de smart displays juist hoofdzakelijk sterk is in het browsen etc.
De Desxcape 150M...en dan maar mn oude klassieke remote control erbij ;)

Mijn ideaal is dus het beste van de ipronto en deze desxpace...niet te doen dus..

zoals hier http://www.letsautomate.c...017758&Nav=Touchscreens2& <- is geen reklame oid..

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 17:03 ]

• mabarto
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 16:55:
ik geloof dat ik het topic zo langzamerhand over neem van de starter, maar ik wil geen films kijken op dit ding..dar heb ik mn tv voor.
Kort samengevat zou het moeten doen:
- monitor overnemen van de desktop machine op mn werkkamer
- full control over applicaties op mn desktop
- applicaties opstarten voor muziek (wimamp, of I-tunes voor i-net radio) en films op mn desktop om dit via een lange kabel in mijn woonkamer te kunnen beluisteren/kijken
- remote control voor mijn woonkamer apparatuur zoals tv, receiver/tuner, dvd-spelers, etc
- browsefunctie waardoor ik geen tv-gids, telefoongids, reisplanner, kookboek, etc etc etc op papier meer hoef te hebben, maar gewoon op het i-net kan vinden
- online bestellen van boodschapen terwijl ik met de smartdisplay in de keuken sta te staren naar mn lege koelkast
Yep een Smart Display is jouw vriendinnetje. Je muziek zou je zelfs zo kunnen doen dat je bv een DesXcape via de koptelefoonaansluiting op je audioinstallatie en dus gewoon geluid streamt (dat ondersteunt namelijk standaard het Remote Desktop Protocol als je een XP machine overneemt. Gaat het geluid van de WinXP pc via de DesXcape naar jou (dit is uiteraard in te stellen : Ja/Nee)). Geen kabel getrek dus. (en gewoon lekker in je keuken,slaap- en huiskamer luisteren en browsen)

Dit is de toekomst en daarom dat wij het nu al aanbieden.

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
-stwDG- : Dank voor het overnemen van het topic, je hebt het helemaal begrepen! :P

De dingen die jij noemt, da's exact wat mijn beoogde doel is. Ik heb dus nog steeds niet helemaal met zekerheid begrepen (Bart ?) of het aansturen van die DivX / DVD boel op de XP machine mogelijk is. Kabel van XP naar TV en Stereo, en kijken/luisteren maar!

Verwijderd

geen probleem gvanh..ben ook erg enthousiast zoals jij hierover.
@Barto018: Nu zie ik pas dat jij met die gadgets te maken hebt in je werk...:-)

Das inderdaad een goeie optie met muziek...al zal de desxpace niet instaat zijn mijn tv en stereo te bedienen...toch?

• mabarto
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 11:01:
geen probleem gvanh..ben ook erg enthousiast zoals jij hierover.
@Barto018: Nu zie ik pas dat jij met die gadgets te maken hebt in je werk...:-)

Das inderdaad een goeie optie met muziek...al zal de desxpace niet instaat zijn mijn tv en stereo te bedienen...toch?
Als jullie twee pc's thuis hebben staan met Windows XP erop en je gaat de andere pc overnemen, dan boots je de Smart Display direct na.

In geval van video en audio valt video af omdat de Smart Display draadloos is en gebruik maakt van WiFi zal je nooit de bandbreedte behalen om draadloos een divx film te bekijken. Audio is meestal MP3 en dat valt wel over WiFi te streamen, vandaar dat dat wel gaat.

Wat ik dus bedoel te zeggen is dat je de DesXcape op je stereo aansluit met een 3,5 mm jack plug en tulpstekkers. Je muziek start je dan in bv winamp op je XP machine. Vanuit je Smart Display ga je deze XP machine overnemen en het geluid wordt gelijk door de Smart Display opgepakt; voila muziek.
Wat ook natuurlijk kan is een MP3 player installeren op je Smart Display (Win.CE) en dan openen via \\computerxp\mp3\*.mp3
Qua overhead zal dat wel veel schelen tussen de eerste en de tweede mogelijkheid.

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Bart! Dank voor reply. Ik heb echter het idee, dat je nog niet helemaal begrijpt waar ik naar toe wil. Het gaat me er namelijk niet om, dat ik op m'n SmartDisplay video kan kijken, daar heb ik m'n veel-te-dure Loewe TV voor.

Maar wat ik wil heb, is een video-kabel, die loopt van mijn Windows XP machine naar mijn Loewe TV. En op die Windows XP machine staan enige DivX films, die ik dus op m'n TV wil kijken.

Helaas staat echter m'n XP desktop in een andere kamer. En ik heb natuurlijk geen zin om helemaal naar de andere kamer te lopen, als ik de film even op pauze wil zetten.

Daarom was het idee, om inderdaad via de SmartDisplay de XP bak over te nemen, en op die manier de 'Movie-control' in handen te krijgen. Eigenlijk moet dus SmartDisplay dus niets anders doen, dan de film op start en pauze zetten ... een veredelde afstandsbediening. Daarbij hoef ik dus geen video beelden op m'n SmartDisplay te zien.

Nu was dus de vraag, of het mogelijk is om de SmartDisplay op een dergelijke manier in te zetten.

• mabarto
gvanh schreef op 14 november 2003 @ 15:44:
Bart! Dank voor reply. Ik heb echter het idee, dat je nog niet helemaal begrijpt waar ik naar toe wil. Het gaat me er namelijk niet om, dat ik op m'n SmartDisplay video kan kijken, daar heb ik m'n veel-te-dure Loewe TV voor.

Maar wat ik wil heb, is een video-kabel, die loopt van mijn Windows XP machine naar mijn Loewe TV. En op die Windows XP machine staan enige DivX films, die ik dus op m'n TV wil kijken.

Helaas staat echter m'n XP desktop in een andere kamer. En ik heb natuurlijk geen zin om helemaal naar de andere kamer te lopen, als ik de film even op pauze wil zetten.

Daarom was het idee, om inderdaad via de SmartDisplay de XP bak over te nemen, en op die manier de 'Movie-control' in handen te krijgen. Eigenlijk moet dus SmartDisplay dus niets anders doen, dan de film op start en pauze zetten ... een veredelde afstandsbediening. Daarbij hoef ik dus geen video beelden op m'n SmartDisplay te zien.

Nu was dus de vraag, of het mogelijk is om de SmartDisplay op een dergelijke manier in te zetten.
Ja ik heb de vraag begrepen, alleen je hebt nog een 'concurrent' in deze topic die weer ietsjes anders vraagt ;)

Zoals ik al zei, ik weet niet wat Windows doet als je een pc overneemt waarvan de TV Out geactiveerd is. Je zou dit dus kunnen testen door een tweede pc.
Misschien dat er remote control softwarepakketten zijn voor Windows CE, zodat je niet eens hoeft te remote controllen.
Pagina: 1