Niet posten op 1Ghz

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:22
Ik heb een Duron 650 die wel op 950 wil lopen met 1.85V en dan uiteindelijk bij full load 65 graden wordt met zo'n Cooler master DP5-5H51. Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/5h51.jpg.
Op 1Ghz wil mijn Duron dus niet meer posten. Voltage kan niet omhoog want de A7V is geblokt tot 1.85 (en ik heb geen zin om er weerstandjes in te douwen :P). Zou hij nou met een Alpha/Delta cooler wel willen posten of heeft het gewoon geen zin zo'n koeler te kopen? Want als ik de PC aanzet is hij toch niet meteen 55 graden (idle) Dus dat is toch niet de reden dat hij niet post op 1Ghz? Mij lijkt dat hij dus nog steeds niet zou posten op 1ghz ook al zet ik er een dikke vette koeler op. Klopt dit wel of niet?

Verwijderd

ZUCHT

• benchMarc
kerel wat zucht je nou?

Ik denk alleen dat hij dan niet zou posten, ik wil alleen weten of dat ook zo is.

Verwijderd

Zucht, omdat je dat gewoon niet zeker weet. misschien wel misschien niet.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk inderdaad niet dat een grotere koeler zal helpen. Maar volgens mij was de gemiddelde AMD proc zo'n 40% te overklokken, dus je hebt op zich geen slecht resultaat met 950 :)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik denk dat als je hoger wil, je toch een soldeerbout moet gaan halen :P

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• benchMarc
mja, zat ik ook al aan te denken... och 950mhz is wel goed :P

Verwijderd

Inderdaat het zal wel een soldeerbout worden en een aantal weerstandjes... om het voltage wat hoger te krijgen... dat is de enige oplossing ...zoals je eerder al aangaf bij de 1x booten is de processor nog koud en krijg je ook al geen post screen. (maar ik moet je er ook bij vertellen dat het niet veel zou uitmaken want je zit denk ik al helemaal op de grens.
Pagina: 1