Toon posts:

FTP Progs laten verstoppen afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via PHP heb ik wat afbeeldingen geupload naar m'n webserver, waar de afbeeldingen ook gewoon te zien zijn, ze werken goed.

Ik wilde ze nu even via m'n FTP programma bekijken, maar deze laat ze helemaal niet zien! Ik gebruik hiervoor FlashFXP, maar ook WS_FTP laat de geuploade afbeeldingen niet zien.

Via de search kwam ik uit bij wat leuke topics over FTP uitleg en FlashFXP vraagjes. Dit probleem ben ik eigelijk niet tegengekomen. Volgens mij ligt het aan de instellingen van de prog, wel raar overigens dat WS_FTP er dan ook last van heeft.

Ik draai dus FlashFXP op een WinXP bak. De FTP draait op een betaalde, goede, hosting.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 22:45 ]

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 10:22
Zie je niets in de folder of zie je de filenaam wel maar kan je die niet laten 'viewen' ?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie niets in de folder.. hij laat de folder zien alsof die leeg is, terwijl er wel degelijk file's in staan.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En je krijgt niet een error "unable to retrieve the directory listing"?

Verwijderd

Topicstarter
Nee.

Even voor de duidelijkheid, in die folder staan ook andere file's, die ik gewoon via FTP heb geupload. Die kan ik wél gewoon zien! Het gaat dus echt alleen om de file's die ik via een php script heb geupload...

• G33rt
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 22:57:
Nee.

Even voor de duidelijkheid, in die folder staan ook andere file's, die ik gewoon via FTP heb geupload. Die kan ik wél gewoon zien! Het gaat dus echt alleen om de file's die ik via een php script heb geupload...
en wat IS dat php script? gebruik even de code=php tag :)

met "een php script" kunnen we namelijk weinig he ;)

[ Voor 9% gewijzigd door G33rt op 09-11-2003 22:59 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
En weet je zeker dat ze wel in die directory staan 8)7

Verwijderd

Topicstarter
In principe werkt het script goed hoor, anyway.. hier het hoofdbestandsdeel:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php

// voorafgaande word de filesize gecheckt...

$filename = basename($_FILES['foto']['name']); 
$extentie = strtoupper( substr($filename, strrpos($filename,'.') +1 ) ); 
if($extentie == "JPG" || $extentie == "GIF" || $extentie == "BMP"){ // extenties

move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],  "imgx/".md5($gebruikersnaam).".jpg");

// Bevestiging dat de file geupload is...

}

?>
En weet je zeker dat ze wel in die directory staan 8)7
Ja, want ik kan ze ook gewoon gebruiken 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 23:05 ]

• G33rt
doe het eens zonder een md5 hash van de gebruikersnaam, vaak zit er een maximum op het aantal characters dat een ftp server meestuurt voor een file :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay, even testen.. moment geduld.. :P

-- edit --

Nee, daar ligt het ook niet aan. Zelfs met een filename van 5 tekens - die geupload is via php - kan ik de file niet zien.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 23:11 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 16:35
Je moet eens kijken onder welke rechten hij die uploadt. Dus log in op de console van je machien als root en doe dan een ls -l op je dir en zie wat er staat, onder welke account en welke rechten je hebt.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Guru Evi schreef op 09 november 2003 @ 23:17:
Dus log in op de console van je machien als root en doe dan een ls -l op je dir
Okay, en nu in het Nederlandsch :?

Verwijderd

Als je met een php-script iets upload, dan is de 'php-gebruiker' de eigenaar van het bestand en NIET jouw account. Dát is het probleem. Misschien kun je iets met chown() doen ofzo, dus van gebruiker wisselen.

• G33rt
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 23:19:
[...]

Okay, en nu in het Nederlandsch :?
ls -l laat de permissies op het bestand zien

USER-GROEP-ANDEREN in de vorm van LEES-SCHRIJF-EXECUTE-LEES-SCHRIJF-EXECUTE-LEES-SCHRIJF-EXECUTE

je moet chown (dan maak je een user owner van een file) doen.

chown $user $file geloof ik :)

tik anders eens 'man chown' of 'man ls' in in google, dan krijg je de manualpages erover :)

[ Voor 12% gewijzigd door G33rt op 09-11-2003 23:43 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 23:26:
Als je met een php-script iets upload, dan is de 'php-gebruiker' de eigenaar van het bestand en NIET jouw account. Dát is het probleem. Misschien kun je iets met chown() doen ofzo, dus van gebruiker wisselen.
Lijkt me niet dat je dat met een FTP-programma kunt doen, zou wel een heel erg groot security gat zijn.
De enige 2 gebruikers die dat kunnen doen zijn de eigenaar en root.
Aangezien het gehost wordt op een betaalde server denk ik niet dat root een optie is, dus blijft over dat je dat in een PHPscriptje zou moeten regelen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• G33rt
TD-er schreef op 09 november 2003 @ 23:40:
[...]

Lijkt me niet dat je dat met een FTP-programma kunt doen, zou wel een heel erg groot security gat zijn.
De enige 2 gebruikers die dat kunnen doen zijn de eigenaar en root.
Aangezien het gehost wordt op een betaalde server denk ik niet dat root een optie is, dus blijft over dat je dat in een PHPscriptje zou moeten regelen.
of even navragen bij de host wat de standaard chmod is voor een via http geupload bestandje :)

Verwijderd

Topicstarter
Jup, er staat een berichtje te wachten bij m'n hosting. Nu maar even afwachten tot er iemand van de hosting voorbij komt fietsen, eens kijken wat die er van zegt..
Pagina: 1