Installatie van windows xp/2000 onmogelijk (packard bell)

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 11:14
Vriend van me heeft Packard Bell computer staan met voorheen win98 dr op. Werkte bagger, dus format c gedaan. Daarna geprobeerd:

- Win XP, installatie gaat goed, daarna reset, en windows gaat verder met installatie afronden. De pc reset op het moment dat het windows balkje in beeld komt.

- Win2000 zelfde verhaal

p3 733mhz
128mb ram
tnt2 pro (ultra?)
20 gig hdd

ik heb geen idee wat het kan zijn, heeft packard bell een beveiliging ergens ingebouwd?
is het ram geheugen kapot, lijkt me sterk, want de hele tijd op hetzelfde moment de reset...met alle 3 de OS'es.
ik sta voor een raadsel

(ik weet niet of dit het goede subfora is, maar ik wist niet waar het beter zou passen :+

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
mad_dog schreef op 09 november 2003 @ 22:43:
(ik weet niet of dit het goede subfora is, maar ik wist niet waar het beter zou passen :+
In Windows Operated Systems natuurlijk ... :X

Kijk trouwens eens bij Windows Operated Systems - FAQ en dan het kopje 'Windows XP/2000 veelgestelde vragen'; misschien dat je er iets aan hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door pven op 09-11-2003 22:49 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• mad_dog
puntje, puntje, ik zat eerst aan HW te denken, maar vond het toch meer SW...mmzzz......sorry voor dit foutje 8)7, hopen op een lief modje :+

owke, back 2 topic O-)
iemand idee wat het kan zijn?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
heb je al gecontroleerd of er soms een geupdate bios voor die bak op inet staat?

• mad_dog
The_Stickie schreef op 09 november 2003 @ 22:48:
heb je al gecontroleerd of er soms een geupdate bios voor die bak op inet staat?
als je opstart kan je hebt bios niet in, je ziet heel kort staan 32mb tnt , en daarna een packard bell scherm...."del" werkt niet om in het bios te komen...dus ik zou niet weten hoe ik achter de versie zou kunnen komen die er nu op staat

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
mad_dog schreef op 09 november 2003 @ 22:49:
[...]

als je opstart kan je hebt bios niet in, je ziet heel kort staan 32mb tnt , en daarna een packard bell scherm...."del" werkt niet om in het bios te komen...dus ik zou niet weten hoe ik achter de versie zou kunnen komen die er nu op staat
Kijk eens in BIOS in een Packard Bell???

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
euhm te proberen: ctrl, f1 f5, f6, f10 en anders alle keys tegelijk als ie aan het opstarten is :D

je kan ook gewoon op zoek gaan naar de recentste versie (lees ineens ff of er compatibiliteitsopmerkingen gameekt worden op de site van packard bell) en die gewoon flashen (de meeste tools waarschuwen ook als de versie die je gaat flashen niet nieuwer is dan de versie die momenteel actief is).

edit: post ook ff over welke packard bell het juist gaat...

[ Voor 8% gewijzigd door the_stickie op 09-11-2003 22:58 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:15

momania

iPhone 30! Bam!

>> Windows Operated Systems
edit:
spuit 11.. 8)7
ele! :w

Alhoewel ik eerder denk aan iets in de hardware.
Check dit eens voor de gein: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 10% gewijzigd door momania op 09-11-2003 22:57 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

en anders gooi je met F5 tijdens de install een andere HAL erop (standard PC ipv de default acpi-mode).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mad_dog
Owke, zojuist biosupdate gedaan, en reinstallinging winXP met hoop van zege :)

verder vroeg ik me af wat met het onderstaande precies wordt bedoelt....wanneer moet je tijdens de install f5 drukken....
ik ken all1 f2 voor system recovery en f6 voor scsi/raid adapters.....
BackSlash32 schreef op 09 november 2003 @ 23:03:
en anders gooi je met F5 tijdens de install een andere HAL erop (standard PC ipv de default acpi-mode).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In plaats van F6 dus F5 doen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mad_dog
owke, werkte ook niet, en de biosupdate veranderde ook niks....
ik krijg het idee dat de HDD misschien wel kapot is, ik haal dr ff een programmatje overheen...als ik een geschikt msdos progje kan vinden..... :)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

is het niet zo dat deze pc een bios op de hdd zelf hebben staan en zonder dat niet werkt?
dus heb je de installatie cd van PB nodig.
probeer weer eens met 98 en dan upgrade naar win2k

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-04 16:47
Probeer toch maar in de bios te komen. Volgens mij staat er iets in van virus check (o.id.) op enabled Deze voorkomt dat er in de bootsector weggeschreven kan worden. dit is namelijk nodig voor een install van windows.
Hierdoor krijg je ook zulke problemen

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ok, ik heb t even van mad_dog overgenomen en kom tot de volgende conclusie:
bij het eerste groene win98 scherm (eigen win98 cd, geen PB) wil ie drivers installeren, maar bij het "voltooien" scherm reboot ie spontaan. veilige modus werkt wel, maar daarin kan je nix....

de originele rescuedisk met master cds geeft "no valid information found" en wil dus niet installen....
ik heb al geprobeerd of t aan de cdrom drives lag, 1 drive pakt ie ook niet (de rescue floppy moet normaal de cd aanspreken, maar doet dat niet)
bios defaults laden heeft ook niet gewerkt....

heeft packard bell er een beveiliging op zitten die installatie van niet-PB OS's blockt??
Pagina: 1