Ik heb een Alcatel Speed Touch Home getweaked naar Pro. Ik heb twee servers met statische IP's en daar heb ik een hele berg poorten naar gemapt met de Alcatel Port Mapper (APM) van Johnwoo.
De router doet DHCP en op één van de clients wilde ik wat testen met poorten die ik moest mappen. Het lukt me echter niet om meer dan twee poorten naar deze client te mappen, welke poorten dat ook zijn! De APM geeft geen foutmelding maar doet het gewoon niet, en als ik met telnet handmatig ga mappen, dan zie ik wel een foutmelding:
Iemand hier ervaring mee?
De router doet DHCP en op één van de clients wilde ik wat testen met poorten die ik moest mappen. Het lukt me echter niet om meer dan twee poorten naar deze client te mappen, welke poorten dat ook zijn! De APM geeft geen foutmelding maar doet het gewoon niet, en als ik met telnet handmatig ga mappen, dan zie ik wel een foutmelding:
Het enige dat ik hierop kan vinden is een document uit 2001 dat zegt dat je dan je firmware moet upgraden, maar de firmware die ik heb is ten eerste veel nieuwer en ten tweede is het beschreven probleem dat je *helemaal* niet kan poortmappen.Failed to create static NAT entry
Iemand hier ervaring mee?
Bloed, zweet & koffie