Niet meer dan 2 poorten mappen in Alcatel?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Ik heb een Alcatel Speed Touch Home getweaked naar Pro. Ik heb twee servers met statische IP's en daar heb ik een hele berg poorten naar gemapt met de Alcatel Port Mapper (APM) van Johnwoo.

De router doet DHCP en op één van de clients wilde ik wat testen met poorten die ik moest mappen. Het lukt me echter niet om meer dan twee poorten naar deze client te mappen, welke poorten dat ook zijn! De APM geeft geen foutmelding maar doet het gewoon niet, en als ik met telnet handmatig ga mappen, dan zie ik wel een foutmelding:
Failed to create static NAT entry
Het enige dat ik hierop kan vinden is een document uit 2001 dat zegt dat je dan je firmware moet upgraden, maar de firmware die ik heb is ten eerste veel nieuwer en ten tweede is het beschreven probleem dat je *helemaal* niet kan poortmappen.

Iemand hier ervaring mee?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

En als je nou eens één van die berg poortmaps die je al had verwijdert, en dan probeert een derde portmap naar je testmachine aan te maken :) Dan weet je direct of dit een limiet is.

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
In de alcatel moet je zeker meer dan twee poorten kunnen mappen. Heb er zelf ooit zeker zo'n 20 poorten mee gemapped zonder problemen.

Ik gebruikte hiervoor altijd het programma natcreator

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 22:55:
En als je nou eens één van die berg poortmaps die je al had verwijdert, en dan probeert een derde portmap naar je testmachine aan te maken :) Dan weet je direct of dit een limiet is.
Ik heb al eens een paar honderd mappings erin gehad, dus dat moet het probleem niet zijn.

Omdat ik echter een nieuwsgierig kereltje ben, heb ik het tóch geprobeerd - en er zit inderdaad een limiet op! De limiet lijkt op 74 te liggen hoewel ik *zeker* weet dat ik er veel meer heb gehad.

Bedankt voor je tip :)

En Marshall, bedankt voor NAT-creator :) Ik zie dat het met een Access-db werkt. In dat geval kan ik zelf een compleet nieuwe interface voor m'n router schrijven :) :)

/Enige uren later...
NatCreator werkt maar voor één server.. Mailtje gestuurd naar de maker ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CmdrKeen op 10-11-2003 10:23 ]

Bloed, zweet & koffie