Problemen serv-U icm Benq router

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06
Ik loop nu al een een behoorlijke tijd te klooien met serv-u in combinatie met mijn Benq router. Ik krijg de server wel 'running' maar niemand kan met me connecten.

Ik heb al vele topics doorgelezen hier, ook Het Grote Poortmappingsverhaal heb ik helemaal doorgelezen. Maar ik zal eerlijk zijn: ik ben niet zo'n ster met routers. Ik weet wel hoe ik hem zo kan instellen dat ik verbinding met het internet krijg, maar verder eigenlijk niet zoveel. Ik heb wel verschillende dingen geprobeerd, zoals portmappen. Maar ik heb eigenlijk geen idee of het goed is wat ik doe. Blijkbaar dus niet, want ik krijg het nog niet aan de praat.

Nu heb ik een paar screenshots gemaakt met de vraag waar ik nu welke waardes in moet vullen want na talloze pogingen zie ik het gewoon nog steeds niet...

Router:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jackac/benq/benq4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jackac/benq/benq5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jackac/benq/benq6.JPG

Serv-U:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jackac/benq/serv-u8.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jackac/benq/serv-u2.JPG

Ik heb echt al allerlei waardes geprobeerd, maar het werkt gewoon niet. Ook dingen veranderen bij Serv-U (zoals PASV ranges) werkte niet. Bij mijn vorige router kon ik mijn PC gewoon in de DMZ plaatsen en toen werkte het gewoon prima. Oke, het is misschien niet het meest veilige, maar ik kreeg het iig aan de praat. Als ik hier mijn public en local IP adressen invul heb ik meteen geen internet meer :?

Wie o wie helpt me met dit probleem? :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Icey
  • Laatst online: 14-08 22:01
tcp poort 20 en 21 doorsturen naar je server.

Vervolgens pasv anzetten, en als portrange (zie laatste plaatje) iets kiezen in de zin van 1600 to 1650 o.i.d. ook dat doorsturen en dan nog eens testen.

Denk ik :P

Verwijderd

heb je wel een port nr ingevuld bij serv-u? dat is ook wel makkelijk. En deze map je dus door naar je pc. Daarna moet het werken.

• Denman
Icey schreef op 09 november 2003 @ 22:18:

Vervolgens pasv anzetten, en als portrange (zie laatste plaatje) iets kiezen in de zin van 1600 to 1650 o.i.d. ook dat doorsturen en dan nog eens testen.

Ja ok je zegt wel TCP poort 20 en 21 doorsturen naar m'n server, maar ik zie in 2 tabellen TCP staan: bij virtual server entries, en bij special application settings. Bij welke van de 2 moet ik het doen?

En als ik het bij de eerste doe kan ik volgens mij maar 1 poort per regel opengooien? Of mag ik op 1 regel meerdere waardes invullen? Of moet ik dan gewoon 2 regels aanmaken?
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 22:21:
heb je wel een port nr ingevuld bij serv-u? dat is ook wel makkelijk. En deze map je dus door naar je pc. Daarna moet het werken.
Ja ik had eerst bij PASV in serv-u staan: de poorten 10200 tot 10210 en die geprobeerd door te mappen in mijn router. Maar welke tabel moet ik daar precies voor hebben dan? want _dat_ is zegmaar hetgene wat ik niet snap! ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Denman op 09-11-2003 22:23 ]

Join het GoT Pulse-Team!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

tcp ftp 21 ip_van server 21

dit is dan zonder passive mode pporten)

• Denman
ThaHandy schreef op 09 november 2003 @ 22:22:
[...]

tcp ftp 21 ip_van server 21

dit is dan zonder passive mode pporten)
Ja maar ik hoor overal dat ik ook poort 20 nodig heb? Of kan ik dit invullen in m'n router, passive mode uitzetten in Serv-U en dan werkt het ook?

Join het GoT Pulse-Team!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

DenMan schreef op 09 november 2003 @ 22:24:
[...]

Ja maar ik hoor overal dat ik ook poort 20 nodig heb? Of kan ik dit invullen in m'n router, passive mode uitzetten in Serv-U en dan werkt het ook?
mja maar poort 20 is uigaande en hoeft niet geforwarded te worden :Y)

Verwijderd

Bij virtual server het poortnummer e.d. (ook het interne IP van de PC waar de FTP-server op draait) invullen waar de FTP-server op moet draaien.
Vervolgens in Serv-U zelf het interne IP-adres invullen als server-IP.
Hierna kan de "buitenwereld" normaal gesproken gewoon connecten, maar dan op het externe IP.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 22:33 ]

• Denman
ThaHandy schreef op 09 november 2003 @ 22:27:
[...]

mja maar poort 20 is uigaande en hoeft niet geforwarded te worden :Y)
Ok... dus om dit werkende te krijgen zeg jij dat ik bij virtual server moet invullen:

TCP / ftp / 21 / IP wat ik van de router toegewezen krijg / 21

Maar dan moet ik passive mode toch wel aan laten staan met mijn public IP erachter of niet?
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 22:32:
Bij virtual server het poortnummer e.d. (ook het interne IP van de PC waar de FTP-server op draait) invullen waar de FTP-server op moet draaien.
Vervolgens in Serv-U zelf het interne IP-adres invullen als server-IP.
Hierna kan de "buitenwereld" normaal gesproken gewoon connecten, maar dan op het externe IP.
Bedoel je nu dat ik in dit scherm m'n interne netwerk adres moet invullen?

[ Voor 40% gewijzigd door Denman op 09-11-2003 22:39 ]

Join het GoT Pulse-Team!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

DenMan schreef op 09 november 2003 @ 22:35:
[...]

Ok... dus om dit werkende te krijgen zeg jij dat ik bij virtual server moet invullen:

TCP / ftp / 21 / IP wat ik van de router toegewezen krijg / 21

Maar dan moet ik passive mode toch wel aan laten staan met mijn public IP erachter of niet?
wat precies passive mode is weet ik niet maar is optioneel
Icey schreef op 09 november 2003 @ 22:18:

dan een reeks poorten 25 oid mappen naar je server en ook instellen dat de server die range poten moet gebruiken
en dan kan je passive mode gebruiken

• Denman
ThaHandy schreef op 09 november 2003 @ 22:40:
[...]

wat precies passive mode is weet ik niet maar is optioneel

[...]

dan een reeks poorten 25 oid mappen naar je server en ook instellen dat de server die range poten moet gebruiken
en dan kan je passive mode gebruiken
Goed, ik snap nu hoe ik de poorten open moet zetten in Serv-U. Dat is gewoon een kwestie van getallen invullen achter PASV range. Maar hoe stel ik nu precies op m'n router in dat ie de goeie poorten open zet? wat moet ik waar invullen? (in welk scherm dus) want ik heb dus absoluut geen kaas gegeten van portmapping. Sorry daarvoor :P

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Ja, in Serv-U moet het interne IP (in mijn geval hier thuis bijvoorbeeld 192.168.1.194) komen te staan i.p.v. het gewone (externe) IP.
De users moeten bij het connecten echter wel het gewone (externe) IP invullen.

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

DenMan schreef op 09 november 2003 @ 22:44:
[...]

Goed, ik snap nu hoe ik de poorten open moet zetten in Serv-U. Dat is gewoon een kwestie van getallen invullen achter PASV range. Maar hoe stel ik nu precies op m'n router in dat ie de goeie poorten open zet? wat moet ik waar invullen? (in welk scherm dus) want ik heb dus absoluut geen kaas gegeten van portmapping. Sorry daarvoor :P
poort 21 in 1e pix

die poorten range en de 3e pix
Pagina: 1