Toon posts:

LG GCC-4480B cd-rw/dvd-rom combi leest niets meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een cd-rw/dvd-rom combi gekregen van mijn broer, hij had hem van zijn baas gekregen en die baas zei dat deze combi niets meer las.
Ik dat ding aangesloten op me pc, doet het perfect }) , heb dvd's gespeeld, alleen brand ie niet, maar daar kan ik mee leven.

Nu echter is ie ook opgehouden met het lezen van DVD's, wat ik wel jammer vind ;( . Ik heb een firmware upgrade gedaan, maar dit mocht niet baten. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Ja, hij is kapot, laser waarschijnlijk naar de hel

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:51
Het meest waarschijnlijke is dat hij gewoon kapot is, is zeer weinig aan te doen.

Als hij niet kapot is, kun je proberen om hem goed schoon te maken. Als eerste poging zou je hem eens kunnen uitspuiten met een luchtspuibus (klepje open, slangetje aan de voorkant naar binnen.)
Als dat niet helpt weet je bijna zeker dat hij kapot is, maar zelfs dan heb je nog een kans dat hij te repareren is.
Ik heb zelf weleens een cd-rom speler gerepareerd door hem gewoon uit elkaar te schroeven, en de lens met een pluisvrije doek en wat gedestileerd alcohol schoon te maken.

Als je het verkeerd doet, of als je hem weer verkeerd in elkaar zet (sommige drives moet je daarvoor echt totaal demonteren :| ) weet je zeker dat hij kapot is, maar proberen kan nooit kwaaad :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Naja, als jullie beide zeggen dat ie dood is, moet ik me daar maar bij neerleggen... :'(
Ik zal het toch nog even proberen met dat doekje en die spuitbus, nu doet ie toch niets.
Bedankt,
deze topic kan dicht, ik weet genoeg

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:51
Laat je ook nog weten of het gelukt is? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, zal ik doen.
Pagina: 1