BP6 + Hauppauge TV krt + WinNT4 = probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn WinTV kaart van Hauppauge is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen op mijn BP6 met NT4.
Op mijn oude bordje (Asus TX97xe) onder WinNT deed het ding het prima.

Onder Event viewer krijg ik geen foutmeldingen, maar bij het uitvoeren van het programma loopt het programma vast en laat alleen de splash screen zien. Een oudere versie van het programma doet precies hetzelfde. Met vidcap32 heb ik 1 keer een melding gekregen dat de driver niet geladen/niet in orde was, en loopt nu ook gewoon vast. De driver is een aantal keer opnieuw geprobeerd.

Wie heeft een suggestie?

• Ralph
  • Laatst online: 16-07-2019
Herman: ik heb precies dezelfde combo, bij mij werkt het wel.

Tips:

1)zorg dat je de nieuwste drivers hebt. Ik heb 3.0 beta. (misschien is ie nu al final? Met de 3.0 driver van Hauppauge kun je in ieder geval teletekst onder NT bekijken als die mogelijkheid erop zit.

2) Wordt je kaart wel herkend door je OS; m.a.w. is het geen IRQ probleem? Duw je kaart anders eens in een ander slot.

3) welk SP gebruik je? Ik gebruik 6.

• php
  • Niet online
Leuk dat we dezelfde combo hebben. Is handiger troubleshooten.
Ik draai ook WNT4 SP6.
Mijn bevindingen tot zover:
Driver 3.0beta: Vastloper op splashscreen. te herstellen met ctrl-alt-del
Driver 2.? Werkt half, duurt lang om programma op te starten, wel geluid, geen beeld.
IRQ 10, samen met videokaart. (heeft voordien ook IRQ gedeeld met vid kaart.)

• Ralph
  • Laatst online: 16-07-2019
Wat voor een videokaart heb je?

Ik heb hem ook op IRQ10, gedeeld met mijn ISDN kaart.

Opstarten duurt redelijk lang (een seconde of twee, drie) daarna geluid en beeld.
Af en toe (1 keer in de paar weken) krijg ik een blue screen als ik als een gek lig te zappen.

Een nieuw bios voor mijn videokaart heeft indertijd wel een boel verbeterd (G400 dual 16 MB).

Zit je kaart goed in het slot?