Toon posts:

Sweex adsl router modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarde tweakers,

Heb net mijn sweex router modem aangesloten en ingesteld en nou is mij een ding nog niet duidelijk:

Zit er in dit apparaat ook een firewall?

En zoja waar kan ik hem inschakelen? Heb er namelijk niks specefieks van gezien dus vraag me af of ik nog een software firewall moet installeren!

Heb de search en Sweex pagina al onderzocht maar kon het niet duidelijk vinden!

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een ander type modem staan... heb de wit paarse (ingebouwd modem...) en zie bij de router nergens staan of de firewall ingeschakeld is...

aangezien msn moeiteloos kon connecten met inet heb ik het vermoeden dat ik nog iets moet inschakelen ik weet alleen niet WAT!!

de site van sweex had ik al wel gevonden hoor...

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 22:57

MasterFreak

Zeker weten!

Als je naar 192.186.2.1 was gegaan > ingelogd > en daarna even op "General Setup" had geklikt had je vanzelf "Firewall" zien staan die je vervolgens kon enablen en disablen. ;)
DJSmiley schreef op 09 november 2003 @ 22:36:
[...]

10.0.0.2 bij de modem/routers van sweex. 192.168.2.1 is alleen bij hun routers (zonder modem)
OMG!! Mijn fout sorry :X

[ Voor 46% gewijzigd door MasterFreak op 09-11-2003 22:41 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
MasterFreak schreef op 09 november 2003 @ 22:33:
Als je naar 192.186.2.1 was gegaan > ingelogd > en daarna even op "General Setup" had geklikt had je vanzelf "Firewall" zien staan die je vervolgens kon enablen en disablen. ;)
10.0.0.2 bij de modem/routers van sweex. 192.168.2.1 is alleen bij hun routers (zonder modem)

Verwijderd

Nou, probeer zelf eens een portscan: http://scan.sygatetech.com/ :) Post eens wat je daar ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat op closed, behalve 80, 8, 21, 23...

volgens die site kan het beter, als alles op stealthed staat...
verkooppraat of moet ik dat serieus nemen...

(ja ik weet het ben n00b op dit gebied)

Verwijderd

Nou, waarschijnlijk zijn dat je portmaps :) Log anders eens in op je router en kijk welke poorten daar open/dicht staan.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Ik wil dus ook zo'n ding kopen ipv een E-tech modem router of een Draytek omdat die veel duurder zijn . Iemand goede ervaringen mee?

• Chrisjuh1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-07 07:53
Yep, sweex router werkt prima bij mij. :7
Pagina: 1