Ik ga een dvd brander aanschaffen. Nu zag ik de benq DW800A staan> Leek me mooi apperaatje. Maar toen zag ik ook de Plextor PX-708A. Die wel en stukje duurder is. De benq heeft 8 mb buffer en de plextor maar 2mb. Heb je die 8 mb egt nodig? En waarom is de plextor zoveel duurder terwijl hij minder buffer heeft en eigenlijk het enigste verschil is dat hij ook -DVD kan branden. DAt kan de benq niet. Dus is het verstandiger om voor de benq met 8 mb buffer te gaan of toch die plextor?
NEC 1300A kan ook -RW schrijven, heeft wel maar 2MB buffer, maar is goedkoper dan de Plextorpc_wracker schreef op 09 november 2003 @ 22:04:
Ik ga een dvd brander aanschaffen. Nu zag ik de benq DW800A staan> Leek me mooi apperaatje. Maar toen zag ik ook de Plextor PX-708A. Die wel en stukje duurder is. De benq heeft 8 mb buffer en de plextor maar 2mb. Heb je die 8 mb egt nodig? En waarom is de plextor zoveel duurder terwijl hij minder buffer heeft en eigenlijk het enigste verschil is dat hij ook -DVD kan branden. DAt kan de benq niet. Dus is het verstandiger om voor de benq met 8 mb buffer te gaan of toch die plextor?
En die 8MB buffer heb je echt niet nodig hoor. Bekijk maar eens wat reviews van verschillende DVD-branders.
Powered by KPN
Enige verschil is dat de benq en de plextor dvd+r op 8x kan en de nec1300A op 4x, da's toch wel een redelijk groot verschil.Packardhell schreef op 09 november 2003 @ 22:08:
[...]
NEC 1300A kan ook -RW schrijven, heeft wel maar 2MB buffer, maar is goedkoper dan de Plextor
En die 8MB buffer heb je echt niet nodig hoor. Bekijk maar eens wat reviews van verschillende DVD-branders.
De buffer boeit niet, 2 MB of 8 MB is beide zo leeg als je pc de boel niet kan bijhouden. En als ie leeg is heeft ie burnproof gedoe zodat ie netjes verder gaat zodra de buffer weer vol is. De keuze tegenwoordig hangt niet af van de buffer maar van de opties.
Dus: wil je dvd-r(w) kunnen branden of niet.
Verwijderd
Ik heb de Nec 1300 met 2 MB buffer, geen problemen, werk gewoon door terwijl ik op 4x backup
.
Dus als ik geen dvd-r(w) hoef te branden zou ik beter voor de benq kunnen gaan? Die is goed genoeg. En doet verder niet onder tegen de plextor(behalve dattie dan geen dvd-r(w) kan schrijven)?Sick Nick schreef op 09 november 2003 @ 22:12:
[...]
Enige verschil is dat de benq en de plextor dvd+r op 8x kan en de nec1300A op 4x, da's toch wel een redelijk groot verschil.
De buffer boeit niet, 2 MB of 8 MB is beide zo leeg als je pc de boel niet kan bijhouden. En als ie leeg is heeft ie burnproof gedoe zodat ie netjes verder gaat zodra de buffer weer vol is. De keuze tegenwoordig hangt niet af van de buffer maar van de opties.
Dus: wil je dvd-r(w) kunnen branden of niet.
De plextor kan 4x dvd+r media op 8x branden (schijnt, heb m zelf niet), weet niet of de benq dan ook kan? Kan ie dat niet dan zal je meoten wachten op 8x media schijfjes en je daar ook scheel aan betalen.
Verder heeft plextor een goede reputatie wat betrouwbaarheid betreft, benq heeft dat wat minder (benq is dacht ik onderdeel van acer of acer spullen met andere sticker erop).
Welke beter is durf ik zo niet te zeggen in ieder geval.
Verder heeft plextor een goede reputatie wat betrouwbaarheid betreft, benq heeft dat wat minder (benq is dacht ik onderdeel van acer of acer spullen met andere sticker erop).
Als ik me niet vergis kan die NEC dat ook...schijnt ook technisch 8x aan te kunnen bij bepaalde schijfjes..correct me if i'm wrong?Sick Nick schreef op 09 november 2003 @ 22:27:
De plextor kan 4x dvd+r media op 8x branden (schijnt, heb m zelf niet), weet niet of de benq dan ook kan? Kan ie dat niet dan zal je meoten wachten op 8x media schijfjes en je daar ook scheel aan betalen.
Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...
Je bedoelt de 1300A? Die heb ik ook en heb nog nooit gehoord dat die ook 8x aan zou kunnen.
Weet niet meer waar ik het vandaan heb, maar het zou mogelijk moeten zijn...hardware technisch gezien dan...zal het ff uitzoeken
Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...
Plextor is een vrij duur merk.. Maar ze hebben wel een naam als het om kwaliteit gaat..
Maargoed, om je even wat tips te geven: Als je een topic start op dit forum, zorg dan voor een iets betere titel
En verder is het zo dat als je dingen wilt gaan kopen, je het best even wat reviews van dingen kunt gaan zoeken, en even uitzoekt waar je het nou over hebt. Dat werkt een stuk beter.
Als je iedereen hier gaat vragen welke brander je moet kopen zul je toch een ander antwoord krijgen..
Als je zelf even wat onderzoek doet kom je er wel uit
succes.
Maargoed, om je even wat tips te geven: Als je een topic start op dit forum, zorg dan voor een iets betere titel
En verder is het zo dat als je dingen wilt gaan kopen, je het best even wat reviews van dingen kunt gaan zoeken, en even uitzoekt waar je het nou over hebt. Dat werkt een stuk beter.
Als je iedereen hier gaat vragen welke brander je moet kopen zul je toch een ander antwoord krijgen..
Als je zelf even wat onderzoek doet kom je er wel uit
succes.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()