Buffer Underrun bij AUDIO-CD

Pagina: 1
Acties:

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 07:35
Als ik een AUDIO-CD wil maken dan krijg ik op 99% een buffer underrun. Hierdoor komt het laatste liedje niet op de cd wat erg vervelend is. Ik heb verschilldende versies van nero gebruikt. CDR WIN en Feurio herkennen mijn brander niet.
Mijn brander is een HP 8200.
Volgens de search zou het misschien aan DMA kunnen liggen die uit staat. Die heb ik toen aangezet maar het werkte toen nog steeds niet.
Op de site van hewlet packard kan ik geen firmware vinden om te downloaden.
Dus wat is het probleem? Gaat mijn brander kapot (al 5 jaar oud) of is er iets anders aan de hand?

[ Voor 10% gewijzigd door Beelzebub op 09-11-2003 22:16 ]

www.hetbsg.nl

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Doet die het alleen als de cd helemaal vol wordt geschreven, of ook als ie maar halfvol wordt gebakken. Probeer een een ander merk cdr. Firmware van hp ben ik zelf ook nog nooit tegen gekomen, alleen dat je de rom kan opsturen en dat zij die dan flashen.. :(

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je jarenlang goed gewerkt hebt met deze brander en dat het nu (zonder configuratiewijzigingen) niet meer werkt, kan betekenen dat je brander naar de 7e hemel is.

• Beelzebub
EHofman schreef op 10 november 2003 @ 14:04:
Doet die het alleen als de cd helemaal vol wordt geschreven, of ook als ie maar halfvol wordt gebakken. Probeer een een ander merk cdr. Firmware van hp ben ik zelf ook nog nooit tegen gekomen, alleen dat je de rom kan opsturen en dat zij die dan flashen.. :(
Dit heb ik nog niet getest. Dat zal ik nu even gaan uitproberen.
Ok dit werkt wel. waar kan het dan aan liggen? foute CD-Rs?

[ Voor 7% gewijzigd door Beelzebub op 10-11-2003 19:27 ]

www.hetbsg.nl

• Beelzebub
Ik heb nog steeds niks kunnen vinden over mijn probleem.
Ik heb zelf naar de buffer staan kijken tijdens het branden van een volle audio-cd en dan loopt de buffer langzaam leeg als het brandproces bij 98% is. bij 99% krijg ik de foutmelding buffer underrun. heel raar :s
Het zou best kunnen dat de brander zijn beste tijd gehad heeft maar ik wil geen nieuwe brander kopen als het niet hoeft

www.hetbsg.nl