[WC] brakke temps en lekkende pomp

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
ik ben momenteel in het bezit van het volgende

swiftech mcw5002

swiftech mcw20

13-19mm tygonslangen

eheim 1250 pomp

renault twingo kachelrad

home made reservoir van ongeveer 75 cl

gygabyte ga-7vax

Athlon xp 2700+ @ 2350Mhz

Op zich een leuk WC setje d8 ik zow. helaas, niets is minder waar :P

aller eerst de pomp. Deze laat aan de drukzijde een HEEL klein beetje water door de schroefdraad sijpelen, ik heb er een paar laagjes teflon tape tussen geknikkerd en toen was het even over, maar nu lekt het weer. na een aantal minuten begint zicht gewoon een dikke druppel/plasje te vormen op me pomp. iemand een id hoe ik dit kan verhelpen ?

Vervolgens de Temps. deze staan me niet echt aan :x

Met mijn ouder aero 7+ en zalman NB heatsink had ik stressed een cpu temp van een graadje of 52 en een system temp van 49 (ik neem aan dat dit de Northbridge temp is omdat deze flink warm aan voelde, warmer dan cpu koelblok) en de temp in me kast echt neit hoger dan een paar graden kamertemp is.

deze tempraturen volgens het machtige easytune 4 van meneer gigabyte omdat geen enkel ander progsel me tems fatsoelijk kan uitlezen (cpu temp van -55 ed )

Het werd me dus allemaal wat te warm en lawaaierig, WC dus :9

iets minder :9 , :( zoals het er nu op lijk. eerst dus die lekken de pomp van veel te veel pleuro's en dan .... Schikbarende temp!!

meneer easytune 4 zegt: CPU temp (stressed met koe) 51 ! graden en system temp 39 graden :S . dat is ds niet helemaal wat ik in ged88en had.

nu voelen de koelblokken wel warm/lauw aan maar lang niet zo warm als met me luchtkloel spul.

Wel heb ik ondertussen meerdere keren bij het voelen aan de koelblokken me vingers bijna verbrand aan een groepje mosfets condersatoren en spoel 8tige dingen die links van me northbridge zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-idea.net/picture/gigabyte/7vax.jpg

Weet iemand hoe ik die pomp dicht kan krijgen en hoe ik de juiste temps kan uitlezen, want dit kan gewoon haast niet kloppen :S

/edit

inmiddels heb ik waterwetter bij me gedestilleerd water gedaan en nu lekt het wat langzamer bij de pomp. Ook veranderd de plaats waar het om de slangpilaar lekt af en toe na het droog vegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Fuzzems op 10-11-2003 22:19 ]

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Controleer of je blokken er goed om op zitten en of ze strak genoeg zitten, wat voor koelpasta heb je ertussen zitten?? De Eiheim pomp zou toch echt wel dicht moeten zitten.. Weet je zeker dat het langs het schroefdraad komt en niet langs de slangaansluiting? Dat het naar beneden loopt waardoor het lijkt dat het langs de schroefdraad komt..

Anders nog maar wat meer teflontape ertussen (dat witte spul bedoel ik dan om ook aansluitingen voor b.v verwarmingspijpen dicht mee te maken).

Die edit van je doet m'n vermoeden dat het langs de slang komt eigenlijk alleen nog maar versterken :X

[ Voor 10% gewijzigd door Apen-nootjes op 09-11-2003 22:01 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Fuzzems
ik heb een stukje keukenrol in een slier gerdaaid en om de slangpilar onder het einde van de slang gebonden. Het papier word niet nat maar het water komt wel weer.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Mjah, die temps zullen altijd een probleem blijven. Tot nu toe is er niet echt een moederbord dat ze fatsoenlijk kan uitlezen, er zullen altijd wel wat kleine afwijkingen blijven. In sommige gevallen is dat gewoon wat extremer dan in andere Soms wil een bios update wel eens helpen voor de temps, zodat deze dichter in de buurt van de waarde komen die ze zouden moeten zijn, maar of ze helemaal kloppen is altijd maar de vraag.
Vaak zitten de waardes die je in de bios ziet 't meeste in de buurt. Check eventueel ook de hoeveelheid koelprut die je gebruikt hebt en of het blok wel goed contact maakt met de core.

Voor je wc zou je de slang eens kunnen bestuderen op kleine sporen van beschadigingen. Mochten deze niet voorkomen dan zou ik de procedure van 't dichten van de schroefdraad nog eens herhalen. Misschien dat dit niet helemaal goed zit. Mocht dit niet helpen, dan kun je 'm altijd nog helemaal dicht kitten met siliconen troep, of zoiets.

Verwijderd

Fuzzems schreef op 09 november 2003 @ 21:47:
ik ben momenteel in het bezig van het volgende

swiftech mcw5002

swiftech mcw20

13-19mm tygonslangen

eheim 1250 pomp

renault twingo kachelrad

gygabyte ga-7vax

aller eerst de pomp. Deze laat aan de drukzijde een HEEL klein beetje water door de schroefdraad sijpelen, ik heb er een paar laagjes teflon tape tussen geknikkerd en toen was het even over, maar nu lekt het weer. na een aantal minuten begint zicht gewoon een dikke druppel/plasje te vormen op me pomp. iemand een id hoe ik dit kan verhelpen ?

Met mijn ouder aero 7+ en zalman NB heatsink had ik stressed een cpu temp van een graadje of 52 en een system temp van 49 (ik neem aan dat dit de Northbridge temp is omdat deze flink warm aan voelde, warmer dan cpu koelblok) en de temp in me kast echt neit hoger dan een paar graden kamertemp is.

deze tempraturen volgens het machtige easytune 4 van meneer gigabyte omdat geen enkel ander progsel me tems fatsoelijk kan uitlezen (cpu temp van -55 ed )

iets minder :9 , :( zoals het er nu op lijk. eerst dus die lekken de pomp van veel te veel pleuro's en dan .... Schikbarende temp!!

meneer easytune 4 zegt: CPU temp (stressed met koe) 51 ! graden en system temp 39 graden :S . dat is ds niet helemaal wat ik in ged88en had.

nu voelen de koelblokken wel warm/lauw aan maar lang niet zo warm als met me luchtkloel spul.

Wel heb ik ondertussen meerdere keren bij het voelen aan de koelblokken me vingers bijna verbrand aan een groepje mosfets condersatoren en spoel 8tige dingen die links van me northbridge zitten.

[afbeelding]

Weet iemand hoe ik die pomp dicht kan krijgen en hoe ik de juiste temps kan uitlezen, want dit kan gewoon haast niet kloppen :S
Loc-tite moet werken om de pomp dicht te krijgen.... nr 5331 gebruik ik zelf om pilaren te monteren.
Maar wordt die pilaar niet afgesloten door de o-ring die er omheen zit?

Gebruik je slangklemmen???...... die je heb besteld passen zeker niet om de slang bij je pomp.?

@ apenootjes: je wilt niet weten hoeveel soorten er zijn....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 22:09 ]

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 22:05:
[...]

Loc-tite moet werken om de pomp dicht te krijgen.... nr 5331 gebruik ik zelf om pilaren te monteren.
Maar wordt die pilaar niet afgesloten door de o-ring die er omheen zit?
Loc-tite is toch om ijzer te lijmen? :? Of hebben we er in de loop van de jaren extra versie's bij gekregen? En dan vooral om het hitte-bestendig te lijmen??

Denk dat je dan beter secondelijm of alleslijm kan gebruiken is net zo goed voor onze toepassing en een stuk goedkoper...

[ Voor 20% gewijzigd door Apen-nootjes op 09-11-2003 22:11 . Reden: ff wat verduidelijkt.. ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Fuzzems
er zit inderdaad een o ring in , keb eigenlijk van het begin af aan al teflon tape er tussen dus ik zouw es kunnen proberen zonder.

Ik ben er redijk zkr van dat ik de blokken goed zitten gemoteerd. net zo gedaan als in de swiftech manuel staat. koelpasta iz arctic aluminia met een scheermesje opgebracht, net dik genoeg dat je de core niet meer kan zien.

Ik a ff et 1 en ander aan me rad fan kutte want dat zit nu ook niet echt lekker. (hij zuigt ook btw :x )

picje komt er aan

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

de temperatuur zou ik me niet te druk om maken. In eerste instantie gaf mijn mobo ook 55C+ aan (terwijl koelblok redelijk koel was etc) .. met MBM5 en de juiste mobo selectie wordt het ineens een stuk realistischer (~35C).. installer dus MBM5 es en kijk wat dat voor resultaat geeft.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Fuzzems
keb mbm 5.2.0.0 er op staan, maar waar kun e een mobo kiezen :x ?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bij nieuwere versies van mbm kun je tijdens de setup al je moederbord kiezen.

Verder is het sterk aan te raden om koelblokjes op die mosfets te zetten! Ik heb laatst mijn VAXP vervangen, en de achterkant van het bord is helemaal bruin/geel verkleurd op de plaats waar de mosfets zitten :/
Ik heb dit bord nu een jaar gehad, als ik eerder geweten had dat die dingen zo heet werden had ik er meteen heatsinks op gezet...

🖥️ | 🚗

• Fuzzems
Er gebeuren hier wonderbaarlijke dingen :P. me pomp iz spontaan gestopt met lekken :)

hier volgen ff wat pics.

Afbeeldingslocatie: http://145.99.194.198/~fuzzems/setup.jpg
Jah ik weet dat het een tering zooi is, de afvoer slang naar het reservoir moet nog ingekort worden dat scheelt dan meteen 50 cm ;)

Afbeeldingslocatie: http://145.99.194.198/~fuzzems/rad.jpg
Keb er inmiddels een kartonen airduct tussen gezet die ik eerder als voor testen van de rad had gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://145.99.194.198/~fuzzems/pomp.jpg

keb ook teflon tape op de schoefdraad buiten gedaan (waarnormaal een grote grijze plastike moer ziet, waarvan ik geen id heb waar ie voor dient) en de slang niet alleen over de slangpilaar maar ook over die schroefdraad geschoven. het sliertje keuenrol dat je ziet was om te teste of het langs de slang lekte wat dus niet het geval was.

Afbeeldingslocatie: http://145.99.194.198/~fuzzems/reservoir.jpg
voorradbusje van de blokker á € 1.70 :) 2x slangppilaar á 1.50 ps :) en bison kombipower á € 7.50 :( = best leuk reservoir. Keb later nog een plexi schotje in het midden gezet zodat er geen lucht word rond gepompt.

Afbeeldingslocatie: http://145.99.194.198/~fuzzems/heet.jpg

dager zone. aan die componenten fik je echt je klauwen enzoals werd opgemerkt is het mobo aan de 8erkant ook helemaal bruin uigeslagen van de hitte. van de week ff heetsinkje op plakken.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
MadMarky schreef op 09 november 2003 @ 22:29:
Bij nieuwere versies van mbm kun je tijdens de setup al je moederbord kiezen.

Verder is het sterk aan te raden om koelblokjes op die mosfets te zetten! Ik heb laatst mijn VAXP vervangen, en de achterkant van het bord is helemaal bruin/geel verkleurd op de plaats waar de mosfets zitten :/
Ik heb dit bord nu een jaar gehad, als ik eerder geweten had dat die dingen zo heet werden had ik er meteen heatsinks op gezet...
Nooit problemen meej gehaden, te hete mosfets... zijn dat die ronde koperen dingen????

ik heb wel de fan van de NB eraf gesloopt, die begon na 7-8 maanden een gigantische herrie te makne....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Fuzzems
de mosfets zijn die platte 3 pootige vierkante dinetjes maar de componenten er om heen zijn ook niet fijn aanraakbaar :x

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Rey Nemaattori schreef op 09 november 2003 @ 23:18:
[...]

Nooit problemen meej gehaden, te hete mosfets... zijn dat die ronde koperen dingen????

ik heb wel de fan van de NB eraf gesloopt, die begon na 7-8 maanden een gigantische herrie te makne....
Ik heb er ook nooit problemen mee gehad, superstabiel bordje. Maar dat die componenten zo heet worden is nooit goed, zeker als het pcb begint te verkleuren van de hitte :X

🖥️ | 🚗

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 09 november 2003 @ 22:08:
[...]

Loc-tite is toch om ijzer te lijmen? :? Of hebben we er in de loop van de jaren extra versie's bij gekregen? En dan vooral om het hitte-bestendig te lijmen??

Denk dat je dan beter secondelijm of alleslijm kan gebruiken is net zo goed voor onze toepassing en een stuk goedkoper...
die zooi krijg je niet meer los...loc-tite 570,577,5331 wel

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:32
Raar, ik heb hier ook een Gigabyte GA-7VAX in een andere pc zitten, en die mosfets voelen gewoon lauw aan. Mjah, kan misschien aan de airflow liggen wat in die case zit.

Schroef anders een fan bij je mosfets en laat deze naar buiten zuigen, want ik zie verder geen fans zitten, misschien helpt het wel :Y)

En btw Fuzz ;) tering wat een kabel bende :D lol

• Fuzzems
tis ook testfase ;)

er zaten eerst 6 case fans in maar ik heb nu alles er uit gelsoopt behalve de radiator fan en een fan voor de HD's.

Ik zat er idd aan te denken sinkjes op die mosfets te plakken en met een airductje de boel naar buiten alten zuigen.

Ik baal wel als een stekker van die temps :x . echt goedkoop waren die blokken niet :P

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dat kan nooit goed zijn dat alles zo warm word...

Weet je 100% zeker dat je bordje nog wel goed is en dat niet toevallig de voltage te hoog staat want dit is echt niet goed .

Tweakers Discord

• Fuzzems
tweakduke schreef op 09 november 2003 @ 23:48:
Dat kan nooit goed zijn dat alles zo warm word...

Weet je 100% zeker dat je bordje nog wel goed is en dat niet toevallig de voltage te hoog staat want dit is echt niet goed .
voltage = 1.69 , niet te hoog lijkt me. eigenlijk had ik hoger gewild als ik WC had =\

Nieuwe MBM geeft temps nu wel "goed" aan. dwz zelfde temps als easytune

47 c stressed.

pomp lekt nog steeds niet 8)7

en de bodemplaten van de koelblokken voelen lauw aan, niet iets boven hand temp.

Iemand een id hoe ik die temps fasoenlijk kan opnemen (niet te dure oplossing :x ) ?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Ten eerste zou ik die mosfets wel koelen met sinks, en er ook een fan boven hangen.
De warmte trekt namelijk door het moederbord op en je CPU wordt er ook warmer door. Het scheelde op mijn 8RDA+ zo'n 6 graden in CPU temp.
Stel dat je dan op 40 graden zit, dan vind ik dat een normale temp voor een AXP @ 2350 MHz @ 1,7v, des te meer omdat je niet alleen je CPU gekoeld hebt, maar nog meer in je PC.

Dat de blokken niet heet aanvoelen komt door de snelle warmteopname van water, die trekt als het ware de warmte uit je vinger. Dit gaat sneller als bij lucht, dus vandaar dat die blokken niet heet aanvoelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Exigence op 10-11-2003 08:24 ]

Verwijderd

Fuzzems schreef op 09 november 2003 @ 21:47:
ik ben momenteel in het bezig van het volgende

swiftech mcw5002

swiftech mcw20

13-19mm tygonslangen

eheim 1250 pomp

renault twingo kachelrad

Wat je doen moet als het echt de schroefdraad is waarlangs de lekkage plaats vindt deze niet met teflontape maar met hennep verpakken een goede loodgieter heeft dit wel, hennep zet nl. uit als het vochtig wordt en dicht zo beter af. Al die rommel van verschillende kitten zeker loctite zou ik niet gebruiken.

Succes

gygabyte ga-7vax

[afbeelding]

/edit

inmiddels heb ik waterwetter bij me gedestilleerd water gedaan en nu lekt het wat langzamer bij de pomp. Ook veranderd de plaats waar het om de slangpilaar lekt af en toe na het droog vegen.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

Lief Adje

Love is in the air

Je moet die slang op je Ehiem pomp ook wel vast draaien met de bijgeleverde schroefring... als je dat niet doet moet je slang wel heel erg strak zitten wil hij niet gaan lekken

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Fuzzems
Die slang knel ring past met geen mogelijkheid over me slangen heen ;)

Aan de zuigkant heb ik de lang ff in kokend water gedaan en er overheen gepropt , me slangklemen zijn voor de zuigzijdeook te klein dus een ti-wrapje bood uitkost. er komt daar geen druppel lang. Aan de drukzijde past de knelring er ook niet om die heb ik gewoon met een slangklem vast gezet. tot nu toe heeft het niet meer gelekt.

Verwijderd

Water neemt warmte helemaal niet snel op, water staat er wel om bekend dat het warmte lang vast houdt (isolator). Ik snap niet waarom er water wordt gebruikt want de warmte wordt gewoon rondgepompt en bij een eventueel koelblok koelt het iets af...

• Fuzzems
k denk dat je vergeten bent dat er meestal een radiator in een koel systeem zit ;)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Richt eens een fannetje op je mosfets, en zie je temps dalen.
Die dingen warmen je tempsensor op als ze te warm worden.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Fuzzems schreef op 10 november 2003 @ 11:21:
k denk dat je vergeten bent dat er meestal een radiator in een koel systeem zit ;)
Oh, dus is het eigenlijk lucht-water cooling... ok dan snap ik het. Ik hoop dan alleen dat de slangen voor de verschillende te koelen onderdelen niet in serie lopen, dat zou een laag rendement opleveren :/

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:26

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 13:25:
[...]

Oh, dus is het eigenlijk lucht-water cooling... ok dan snap ik het. Ik hoop dan alleen dat de slangen voor de verschillende te koelen onderdelen niet in serie lopen, dat zou een laag rendement opleveren :/
Daarom is waterkoleing eigenlijk ook verkeerde naam. Het water zorgt alleen voor de warmteoverdracht. Het idee achter waterkoeling is de warmte naar een plaats te transporteren met veel oppervlak, je radiator dus, deze kun je veel beter en makkelijker koelen dan het kleinere oppervlak van de proccesorkoeler.
Dat alle koelblokken in serie staan maakt vrij weinig uit omdat het water per blok maar heel weinig opwarmt.

Last.fm

• Fuzzems
Ik heb inmiddels me Zalman heatsinkje aan gort gezaagt en met zalman adhesive op de mosfets geplakt. daarop staat nu ff een coolermaster fan op 7V te blazen. dit heeft een gunstig effect op me "system" (waarvan ik denk dat het me nortbrigde temp iz) temp, die is nu gezakt naar 29 graden.

Ik heb ff bij de halford een thermometerje gehaald. Ik heb de temps van de mosfets niet echt goed uigelzen maar als ik de diode er slap tegen aan hing mete de thermometer 55 graden. De diode hangt nu tussen de ribben van een heatsink en meet 33.8 graden. :) wel iets vooruitgang dus

Afbeeldingslocatie: http://145.99.194.198/~fuzzems/mosfets.jpg
helaas is me proc temp nu 49 :/ graden. Ik ga morgen als ik tijd heb ff het cpu blok opnieuw monteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Fuzzems op 10-11-2003 22:15 ]

• Fuzzems
wat ik me nu pas bedenk :X . maakt het nog uit bij die blokken op welke slang aansliuting de aanvoer en afvoer zit ?

en is me volgorde wel goed?

res-> pomp -> rad ->cpu -> NB -> res

[ Voor 26% gewijzigd door Fuzzems op 10-11-2003 23:46 ]

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-01 12:02

porn*

...take on the world!

Als die mosfets zo warm worden, dan je mobo er bruin van uitslaat, is het niet goed hoor. Ik was meteen teruggegaan!

Ik zie dat je fan een stukje boven je rad hangt. Probeer daar eens een shroud omheen te maken, luchtdicht, met tape ofzo, gewoon om te testen. Ik heb namelijk het vermoeden dat die fan alle lucht gewoon langs de radiator zuigt, waardoor je temps tegenvallen.

Bnet pindle#2913

• Fuzzems
Whhehe, Mobo heb ik op een LANparty gewonnen :P dus terug gaan word moeilijk ;)

keb wel een kartonnen shroud erm omheen gemaakt maar hijs niet echt super lucht dicht ofzow.

morgen maak ik wel iets beters en ga ik dat cpu blok opnieuw monteren.

"system" temp iz nu 27 bij een kamer temp van 21 dus dat zit nu wel redlijk goed

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

porn schreef op 10 november 2003 @ 23:30:
Als die mosfets zo warm worden, dan je mobo er bruin van uitslaat, is het niet goed hoor. Ik was meteen teruggegaan!

Ik zie dat je fan een stukje boven je rad hangt. Probeer daar eens een shroud omheen te maken, luchtdicht, met tape ofzo, gewoon om te testen. Ik heb namelijk het vermoeden dat die fan alle lucht gewoon langs de radiator zuigt, waardoor je temps tegenvallen.
Ik heb het mobo nu al een jaar, 't is me gewoon niet eerder opgevallen. En teruggaan wordt voor mij ook lastig, ik heb het bord nl. bij Exile gehaald :P

🖥️ | 🚗

• Buzz_NL
  • Laatst online: 12-02 15:26
Wat is je BIOS temp? want die temp progies willen nog wel eens de verkeerde sensor gebruiken.
Qua WC setup ziet het er goed uit, hoewel ik zelf het Rad na de verwarmde onderdelen(CPU+NB) maar dat zal niet zoveel schelen

• Fuzzems
BIOS temp 37/25
idle temp 44/25
stressed temp 50/30

• Buzz_NL
  • Laatst online: 12-02 15:26
Dus er zit een verschil van 7 graden tussen je BIOS en je temp progy, ik vermoed dat je nu wel weet wat je moet doen |:(

Zeer waarschijnlijk staat de verkeerde sensor geselecteerd in je temp progy, had ik ook met mbm5(ff wizard draaien en het is opgelost)

• Fuzzems
Woei, cpublok herinstalleren doet wonderen :)

CPU/"system"

bios: 26/24 c _/-\o_
win_idle: 29/25
win_stressed: 32/25

bij een kamer tempratuur van 20 c

Dit lijkt er meer op k. :)

zijn dit een beetje nette temps zo ?

Me kast staat btw wel op aan bijde kanten dus als ie dicht zit zulllen de temps nog wel wat op lopen denk ik.

• t!mP
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Je radiateur wordt niet echt optimaal gekoeld daar boven in je kast.
Hij hangt tussen alle kabels, weinig flow daar en alle warme lucht blijft daar hangen. Dit iig met een dichte kast :x.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 00:08
Fuzzems schreef op 10 november 2003 @ 11:21:
Ja :)

en de temp tja.. het kan lager misschiens rad beter koelen!

[ Voor 27% gewijzigd door rhodium op 11-11-2003 16:42 ]

• Fuzzems
gaat aan gewerkt worden, maar ik ben iig al blij met deze temp verbetering :)

• console
  • Laatst online: 16:32
Fuzzems schreef op 11 november 2003 @ 15:59:
Woei, cpublok herinstalleren doet wonderen :)

CPU/"system"

bios: 26/24 c _/-\o_
win_idle: 29/25
win_stressed: 32/25

bij een kamer tempratuur van 20 c

Dit lijkt er meer op k. :)

zijn dit een beetje nette temps zo ?

Me kast staat btw wel op aan bijde kanten dus als ie dicht zit zulllen de temps nog wel wat op lopen denk ik.
Zow, dat is een verbetering! Betere temps dan de eerste keer ;)

Kan nog wel stukken lager rond de Kamer temp. met die rad, en install eff wat fans in je case, voor goeie airflow, want dat kan aardig wat graadjes schelen ;)

• Fuzzems
Waarom krijg ik het gevoel dat er iets niet goed iz :x ?

Afbeeldingslocatie: http://145.99.194.198/~fuzzems/nietgoednie.jpg

Maybe dat ik toch al te hoog zi met me proc.

34 graden stressed @ 2395Mhz @ 1.79vcore

Keb et nu 3 x gehad ook voordat ik verder heb ge-oc'ed en x .

ziet er alles behalve fris uit :x

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

jezus dat lijkt op een te hoge fsb of water op je videokaart

• Fuzzems
Hmm, me videokaart zit een beetje los denk ik. net viel me beeld weg maar ging me geluid door. toen ik aan me vga stekkers zat was het helemaal fout en liep alles vast.

ff me rad naast me kast gelegd en 2 x120 mm fans er 3 cm er van af en de boel luchtdicht afgesloten met schilders tape

Prime 95 draaiende

cpu 29c / system 28c

2700+ @ 2414 Mhz @ 1.76vcore

idle

cpu 26c / system 27c _/-o_

Wrom ga ik me temps sensors opeen wel vertrouwen als ze iets leuks aan gevel 8)7

• Fuzzems
oeps verkeerde knopje

[ Voor 97% gewijzigd door Fuzzems op 11-11-2003 21:41 ]

Pagina: 1