Toon posts:

[CRT] H-PHASE 2 vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb hier een oude monitor staan en nu past het beeld niet helemaal okay in de monitor. Dus ik draaien aan die knopjes :7..
Toen zag ik ook 2 draaiknopjes waar bij staat: H-PHASE 2 en H-PHASE 1.
Er veranderd NIKS aan het beeld als ik aan het H-PHASE 2 knopje draai.
Bij de H-PHASE 1 verschuifd het beeld van links naar rechts.

Weten jullie waar die H-PHASE 2 knop voor is? Het betrefd een oude Hyundai monitor (15"). En hoe kan ik mijn beeld dan passend krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Subtiele schop ;)

Ik heb ergens gelezen dat het misschien de scherpte is?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Monitoren hebben vaak 2 modi. Als je in de ene modus zit, dan heeft het weinig zin om aan de knop voor de instelling voor de andere mode te draaien.

Probeer eens in DOS op te starten, dan zit je in de andere mode.

Het is om de fase van je beeld in te stellen (links-rechts heen en weer schuiven dus). Dit uit zich op het scherm als het punt waar je beeld op het scherm komt te staan. HEt beeld zal er echter niet scherper door worden.

Intern zitten ook vaak nog instellingen, maar pas wel op want 220V kan dodelijk zijn. Niet klooien als je er geen kaas van gegeten hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door -=bas=- op 11-11-2003 15:02 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 11 november 2003 @ 15:00:
Monitoren hebben vaak 2 modi. Als je in de ene modus zit, dan heeft het weinig zin om aan de knop voor de instelling voor de andere mode te draaien.

Probeer eens in DOS op te starten, dan zit je in de andere mode.

Het is om de fase van je beeld in te stellen (links-rechts heen en weer schuiven dus). Dit uit zich op het scherm als het punt waar je beeld op het scherm komt te staan. HEt beeld zal er echter niet scherper door worden.

Intern zitten ook vaak nog instellingen, maar pas wel op want 220V kan dodelijk zijn. Niet klooien als je er geen kaas van gegeten hebt.
En heb je ook een tip over hoe ik het beeld netjes in het midden en uitgevuld kan krijgen?

De bovenkant staat nu goed, de zijkanten zijn nog niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm niemand kan mij hier een antwoord op geven?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Sorry dat ik niet echt help, maar een korte reactie op dit bericht:
_bas_ schreef op 11 november 2003 @ 15:00:
2 modi? Meestal zelfs wel meer! Bijvoorbeeld hele oude CTX-en (écht hele oude, as in 10 jaar oud) gaven op een alfanumeriek lcd-tje aan de voorzijde netjes weer in welke modus ze werkten. In totaal waren er in dat model (was een 17", weet niet meer precies welk type) al 13 schermmodi.
220V zou nog wel meevallen. Het vervelende is echter dat een beeldbuis veel hogere spanningen (1500V) nodig heeft. Daarnaast zijn die hoogspanningen niet alleen enorm hoog, maar ook nog eens gelijkspanning i.p.v. wisselspanning (veel gevaarlijker doordat je, als je eenmaal lichaamscontact maakt, je spieren aanspannen en je niet meer los kunt late), waardoor een tripje naar het binnenste van je monitor een dodelijke onderneming kan worden. Niet aan beginnen als je geen hsp-elektronica ervaring hebt!!!!

Sorry, maar ik begin altijd een beetje te steigeren als er wordt gesuggereerd dat je ook ín je monitor kan kijken :). No offence meant, btw.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?
Pagina: 1