Toon posts:

Voodoo kaart erbij zetten of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

ik heb sinds kort het volgende systeem:
* P4 2.4 GHz 800 FSB HTT
* Asus P4P800 Deluxe
* 2 x Dane Elec 512 MB DDR PC3200 RAM
* Club3D GF5600 256 MB DDR VGA (met nieuwste Det. Driver)
* 1 x 40 GB Maxtor IDE (C)
* 1 x 120 GB Maxtor IDE (D)
* 4 x 200 GB Maxtor SATA Raid0 (E)
* Windows XP PRO NL
* 3D Mark 2001 Score = 8940

Ik heb voorheen een Asus V7700 GF2 gehad met een Voodoo 2 12 MB Addon kaart PCI.

Deze kaarten heb ik verwijderd en vervangen voor de Club3D GF5600 256 MB DDR VGA (met nieuwste Det. Driver). De enige game die ik speel is Unreal Tournament (geen 2003) en mijn beeld is met die GF5600 Ultra nog slechter dan met de GF2 met voodoo 12 MB addon kaart!

Mijn settings staan allemaal goed, zal ik die voodoo erbij zetten of is er iets anders aan de hand?

Die voodoo doet het al super vanaf mijn Viper 550, 400 Mhz Celeron :D

Enig advies is welkom !

Greets
Desmond

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Gebruik je Glide ofzo met UT ? Zo ja moet je voodooII erbij gooien. Kan geen kwaad. Maar volgens mij zit het tussen je oren dat je GF slechter beeld geeft. Niet dat ik pro nvidia ben, ben een diehard ATI fan maar ja..
Dus ik zou zeggen probeer het uit en kijk welke setting je het best bevalt.

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik gewoon Direct3D...

Ik had eerst een Club 3D 9600 Pro gekocht, beeld was super alleen liep alles steeds vast, zoals bij nog 100 anderen alleen al op dit forum. Gezien Alternate mij adviseerde om deze kaart om te ruilen, gezien er te veel problemen mee zijn heb ik dat gedaan :D

Ik vind het zonde, gezien ik nu een nieuw systeempje heb, dat ik nog steeds zo'n oude voodoo kaart moet plaatsen snap je ;)

Het zit niet tussen mijn oren, het beeld is slechter ... als ik me in UT omdraai hapert dat gewoon!

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Tering man, wat moet je met zoveel schijfruimte?!

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat meer om me video kaart, ik had in mijn oude systeem 400 GB en dat zat steeds vol, dus heb ik er iets meer in gegooid

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou eerst een goeie format doen, opnieuw de drivers installeren (ook je mobo drivers!!) en je gforce drivers. Daarna de drivers goed instellen op kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan, dit is echt schone Windows, drivers (nieuwste van Inet), Windowsupdate ... Ik vind het idee zo raar dat je een kaart koopt van 200 euri en dan alsnog een oud kaartje erin moet zetten om een beetje normaal beeld te krijgen :)

Ik ga zo ff die voodoo erbij zetten en dan nog eens kijken ... ik draai eerst ff een 3D mark 2003 zonder voodoo ;)

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
FX5600 is sowieso een waardeloze kaart, de performance is soms nog slechter dan een GF4 Ti4200 |:(

Misschien is de kaart niet helemaal 100%? ff omruilen :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door ck2000nl op 09-11-2003 20:53 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:15
Voodoo2; officieel bestaan er geen drivers voor windowsXP

Verder presteerd die gForce kaart van je volgensmij echt in alle gevallen beter. Doet ie dat niet dan is er wat mis met je gForcekaart. Voodoo eruit laten dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Terror op 09-11-2003 20:59 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

installeer je bak es opnieuw en gebruik opengl ipv glide of direct3d.
je zult zien dat je voodoo 2 kaart niet nodig is (ook al blijven t leuke kaartjes )

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even 3D Mark 2003 gedaan zonder Voodoo kaart.

Score: 2887
Best crappy :D

Er is een WXP Driver voor voodoo 2, alleen die is beta, daar heb ik voorheen meer dan een jaar succesvol mee gedraait ;)

Ik ga nu die voodoo er bij zetten om de 3D mark te bekijken!

Verwijderd

Topicstarter
score met voodoo 2 kaart, 2975 ... niet echt veel beter dus .. ff ut testen nu

edit:
UT getest, vele malen beter dan zonder voodoo :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 21:31 ]

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 21:00:
Ik heb net even 3D Mark 2003 gedaan zonder Voodoo kaart.

Score: 2887
Best crappy :D

Er is een WXP Driver voor voodoo 2, alleen die is beta, daar heb ik voorheen meer dan een jaar succesvol mee gedraait ;)

Ik ga nu die voodoo er bij zetten om de 3D mark te bekijken!
Ik geloof dat die score redelijk mee valt hoor. GF FX 5600 is gewoon geen super
kaart, maar zo'n oud spel moet ie makkelijk kunnen draaien. Zoals anderen als
zeggen probeer eens OpenGL, als het goed is moet UT dat ondersteunen :*)

• dion_b
  • Laatst online: 20:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hierover kan ik meepraten, UT is ook de enige FPS die we hier spelen (omdat we geen van allen geniale VGA kaarten hebben en bovendien de Celly 433 systemen mee moeten kunnen doen)

Op een gegeven moment kreeg ik een 8MB V2 en heb ik'm voor de lol aan een ATi Rage Pro op een Celly 433 gehangen. De snelheid ging er licht op vooruit, maar ik sloeg steil achterover van de vebetering in rendering, niet alleen tegenover die ouwe ATi, maar zelfs tegenover mijn Matrox G450 :o

Ondertussen zijn we een paar maanden verder, heb ik die 8MB V2 naast m'n Matrox en heeft de bovengenoemde Celly 2x 12MB V2 in SLI en willen we niet meer terug (de derde speler moet het doen met m'n B-bak die een Permedia2 8MB heeft- die kan prima mee qua snelheid, maar het is huilen wat beeldkwaliteit betreft).

Kortom, je hoeft die V2 er zeker niet in te hangen om sneller te spelen, maar het verschil tussen enerzijds Glide en anderzijds DirectX of software rendering bij UT is enorm.

XP drivers zouden lastig zijn, maar ik heb de semi-officiele Win2K drivers van Voodoofiles gedowned en die bleek prima op mijn XP bakken te werken (overigens itt diverse 'custom' XP drivers)

JA erbij zetten dus, om je vraag te beantwoorden ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Lijkt me sterk wat je nu zegt Dion_b :|
Mijn Voodoo Banshee 16MB (zelfde chippie als V2 toch?) gaf duidelijk minder mooi beeld dan mijn TNT2.
Ik kan me bovendien reviews herinneren waarin TNT2's werden vergeleken met o.a. G400's en S4's. Daaruit bleek dat de Matrox kaarten duidelijk de beste beeldkwaliteit toonden.
Misschien dat Unreal Tournament hier wel een uitzondering is, maarja...

2900+ 3Dmarks in '03 is trouwens een prima score voor een Gfx5600.
Maar waarom heb je eigenlijk je Gf2 vervangen als je toch alleen UT speelt?

Koekie?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:45
Het gebruiken van een Voodoo voor UT vervangt je huidige videokaart eigenlijk, als je dus 3D mark draait dan kan je kiezen of je met de voodoo of met gf wil draaien. 3d mark draaien met voodoo kaarten is een ramp, daar zal het geheel dus niet sneller op worden.

UT: er is een opengl patch voor UT, waardoor je met een GF, met goede snelheid en kwaliteit UT kan spelen. Als je dus UT met je voodoo wil draaien moet je wel voor Glide kiezen, anders heeft de voodoo niet echt veel nut. En inderdaad is de kwaliteit dan enorm strak.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• dion_b
  • Laatst online: 20:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hazuki schreef op 10 november 2003 @ 00:04:
Lijkt me sterk wat je nu zegt Dion_b :|
Mijn Voodoo Banshee 16MB (zelfde chippie als V2 toch?) gaf duidelijk minder mooi beeld dan mijn TNT2.
Ik kan me bovendien reviews herinneren waarin TNT2's werden vergeleken met o.a. G400's en S4's. Daaruit bleek dat de Matrox kaarten duidelijk de beste beeldkwaliteit toonden.
Misschien dat Unreal Tournament hier wel een uitzondering is, maarja...
Let op dat ik specifiek rendering zeg...

De beeldkwaliteit (uitgedrukt als strakke lijnen, geen trillingen en geen wazigheid) gaat er natuurlijk niet op vooruit als je een doorluskabel gebruikt, en sowieso is uitgerekend de G450 daarin niet te overtreffen :P

Rendering is een heel ander verhaal, namelijk datgene wat precies op het beeld gezet wordt. Bij specifiek UT merk ik in ieder geval een verschil als dag en nacht tussen DirectX rendering (die je bijvoorbeeld ook met TNT/GeForceFX zou gebruiken) en Glide rendering op UT.

In andere apps, andere spellen maar bovenal op de desktop merk ik heel duidelijk dat ik slechter beeld heb dan zonder de V2 eraan (doorlus=kwaltieitsverlies), zelfs op mijn wazige oude Sun 20". Maar specifiek voor de betere rendering in UT neem ik dat voor lief (en bovendien zit mijn goede Iiyama 17" toch zonder doorluskabel aan de andere uitgang van de G450, dus daar lees ik dan ook text op :z )

Kortom, als het gaat om beeldscherpte en stabiliteit, geef ik je potentieel gelijk dat jouw Banshee beter beeld gaf dan jouw TNT2 (al moet je dan een baggerBanshee gehad hebben, want de meeste TNT2-based kaarten waren een absolute dieptepunt wat scherpte betreft), maar als het gaat om rendering in UT (en dan ook enkel in UT) vind ik het erg onwaarschijnlijk- maar dat zou ik goed kunnen testen ;)

* dion_b gaat morgenavond even zijn Diamond Monster Fusion 16MB (Banshee dus) in z'n bak waar nu de Permedia zit hangen :9

Oslik blyat! Oslik!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 21:25:
score met voodoo 2 kaart, 2975 ... niet echt veel beter dus .. ff ut testen nu

edit:
UT getest, vele malen beter dan zonder voodoo :)
volgens mij ben jij een beetje in de war :)
een Voodoo kaart is voor Glide, een oude renderer die eigenlijk het laatst werd gebruikt in UT. In UT staat de renderer standaard op D3D, tenzij je hem op Glide hebt gezet is het onzin dat hij met de voodookaart beter presteerd.

3DMark is op Direct 3D gebaseerd, iets waar een Voodoo kaart niks mee doet.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een FX5600 is natuurlijk geen "DeLuxe :P" kaart maar moet toch cker beter presteren dan een Voodoo 2 Lijkt mij 8)7
Maar ik denk dat je ff OpenGL moet gebruiken...
Ik speel soms wel eens op Direct3D dat is gewoon bagger :r
Maar OpenGL :9~
Installeer trouwens ook je Chipset drivers :)
Pagina: 1