inksaver2.0 wie ervaring met dit progje om inkt te besparen?

Pagina: 1
Acties:

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 20:49
Iemand vertelde mij dat er een programma bestond waarme je inkt kon besparen met een inktjet printer.

Na wat zoeken op google ben ik op inksaver uit gekomen http://www.inksaver.com/
en verder niets gevonden.

Daarna wat review gelezen en diegene die het verkopen zijn allemaal ronduit positief en daarnaast wat negatieve reacties van gebruikers en een bespreking in het nederlands waar het programma aan gort word geschreven.
samenvatting van dat laatste artikel.
Wil je een mooie print maken gebruik dit programma niet, al bij 15% besparing zijn de resultaten belaberd. Maar voor een proef print is het te gebruiken.

Nu kun je helaas geen proefversie downloaden, dus vroeg ik mij af of iemand dit programma heeft gebruikt of een vergelijkbaar programma en wat hij daarvan vond.

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
die het verkopen zijn allemaal ronduit positief
Dat is redelijk logisch, ze willen hun product verkopen.

P.S.: http://zdnet.be/rev.cfm?id=29183

[ Voor 20% gewijzigd door NkLs op 09-11-2003 20:20 . Reden: Link toegevoegd ]

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb het niet gebruikt, maar las een tijdje terug een stukkie in de consumentengids over dit proggie. Weet niet zeker of dat ook v2 was. Bleek dus dat er niet veel verschil was tussen dit proggie gebruiken of printen in economode oid wat HP printerdrivers hebben. Het werd afgeraden.

Aan de andere kant maken we steeds vaker mee dat de consumentenbond niet weet waarover het heeft (als het over technische dingen gaat zeker).

Verwijderd

Moosehead to the rescue!

Toevallig bevindt het bedrijf dat Inksaver maakt (Strydent) zich hier in de Vancouver regio. De versie 2.0 is net een paar weken geleden uitgebracht met de nodige publiciteit er omheen.

Na enig uitproberen bij een vriend heb ik het programma zelf ook aangeschaft.

Het programma geeft je de mogelijkheid met een slider in te stellen hoeveel inkt je wilt besparen op een print job. De besparing wordt bereikt doordat het programma het patroon van inkt druppels verandert. Daardoor zijn er minder druppels nodig voor dezelfde print. Je kunt ook voelen dat het papier minder nat is als je Inksaver gebruikt.

De nieuwe versie 2.0 ondersteunt nu alle merken inkjetprinter. In de vorige versie moesten ze voor elke printer apart een driver inbakken. De nieuwe versie onderschept de print opdracht al voor de Windows driver.
Verder is het algoritme voor het berekenen van de optimale druppel configuratie verbeterd.

Ik heb de test van de Consumentenbond ook gelezen en vond hem een beetje flauw (op de Strydent website hebben ze links naar een behoorlijke aantal gerenommeerde Amerikaanse reviews die behoorlijk positief zijn). Ik had de indruk dat ze verwachten dat er totaal geen invloed op de kwaliteit van de print zou zijn. Die invloed is er wel, maar het is totaal afhankelijk waarvoor je de print gebruikt of dit wel of niet acceptabel is.

Veel prints die ik maak zijn gewoon emails, programma listings, lijstjes, een Excel sheet, etc. Kan me geen moer schelen of de print van superhoge kwaliteit is zolang het maar leesbaar is. Met Inksaver op 50 of 60% besparing is dat geen enkel probleem.
Als ik een foto op fotopapier wil printen zet ik Inksaver uit voor de printjob. Als de foto echter op een normaal papier A4 gaat (voor de buutrkrant o.i.d.) zet ik Inksaver op 20% besparing. Niemand die het verschil ziet.

Kortom: Als je weet waarom je een print maakt kun je met Inksaver aardig wat inkt (en geld) besparen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 07:06 ]

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 20:49
Thnx
Kan me geen moer schelen of de print van superhoge kwaliteit is zolang het maar leesbaar is. Met Inksaver op 50 of 60% besparing is dat geen enkel probleem.
Als ik een foto op fotopapier wil printen zet ik Inksaver uit voor de printjob. Als de foto echter op een normaal papier A4 gaat (voor de buutrkrant o.i.d.) zet ik Inksaver op 20% besparing. Niemand die het verschil ziet.

Kortom: Als je weet waarom je een print maakt kun je met Inksaver aardig wat inkt (en geld) besparen.
Dit was de info die ik wilde weten.
Het programma is het dus waard om nader bekeken te worden.