Win XP .NET passport trouble

Pagina: 1
Acties:

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
ik heb sinds kort win XP op mijn laptop gezet en ben duz van mijn oude vertrouwde win2k afgestapt. nu ben ik duz niet zo thuis in XP en het volgende doet zich voor en irriteerd heel erg: hij heeft iets gedaan met een .NET paspoort, elke keer als ik mijn klep dicht doe ( standby modus ) en deze vervolgens weer open doe heb ik wel verbinding met internet ( wireless ) maar krijg geen toegang tot het internet. pas als ik mijn PCMCIA Wireless lan kaart er uit haal en er weer in doe krijg ik weer toegang. msn wil zelfs helemaal nix meer voor mij doen, die geeft de volgende foutmelding:

"Aanmelden bij MSN is mislukt. Je bevindt je achter een firewall die wellicht geen verbinding met de .NET Messenger-service toestaat."

of:

"Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt omdat er een probleem is met je .NET passport. Klik op OK voor meer informatie op de website van .NET passport"

deze melding krijg ik ook als wel kan internetten. nu heb ik geen vuurmuur oid alleen een router die prima zijn baantje doet.

iemand de verlossende tip ?

[ Voor 10% gewijzigd door Dagobert op 09-11-2003 19:57 ]

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• momania
  • Laatst online: 18-05 20:51

momania

iPhone 30! Bam!

Wat voor laptop?
Wat voor netwerk kaart?
Welke drivers?
Heb je SP1 geinstalleerd?
Wat heb je zelf allemaal al gedaan/gezocht?

Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Dagobert
  • Laatst online: 15-02 23:17
momania schreef op 09 november 2003 @ 20:05:
Wat voor laptop?
Wat voor netwerk kaart?
Welke drivers?
Heb je SP1 geinstalleerd?
Wat heb je zelf allemaal al gedaan/gezocht?

Zie ook: Windows Operated Systems - Policy
denk niet dat specs erg van belang zijn sinds hij het onder win2k normaal werkt. denk dat het een instelling/vinkje of ander onzin ding is waar ik nix van weet. maar goed, het is een promedion 6500D lappie, netwerkkaart is een PCMCIA Wireless lan dingetje van edimax. drivers zijn up to date ofc en heb SP1 geinstalleerd. search is gebruikt maar ben er nog niet uit...

edit: hoe schakel ik dan een .net passport uit voor mijn account ? ik wil helemaal geen vervelende "makkelijk makende" hulpmiddeltjes :(

[ Voor 10% gewijzigd door Dagobert op 09-11-2003 20:20 ]

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gpedit.msc en dan MSN messenger uitzetten.
Of je rost 'm helemaal uit je systeem (sysoc.inf).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device