Beste GOT'ers,
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
bij het starten / runnen van een applicatie komt er eerst een inlog scherm. De classe main is tevens ook de inlogview. bij de main method maakt die dan ook zelf aan. maar wanneer ik hem run dan is de inlogview (de main zelf) wit. je zit de textvelden en andere objecten wel alleen de achtergrond is wit.
ik heb geprobeerd de "UIManager.setLookAndFeel("een look/zelf kiezen");
gebruikt.
ik heb in de main methode namelijk de volgende stukje code neergezet:
en helemaal boven aan heb ik de volgende gedaan:
import javax.swing.UIManager;
de applicatie runt perfect alleen ik weet niet waarom de look van de inlogview (de main dus nog steeds hetzelfde look heeft).
greetz
bij het starten / runnen van een applicatie komt er eerst een inlog scherm. De classe main is tevens ook de inlogview. bij de main method maakt die dan ook zelf aan. maar wanneer ik hem run dan is de inlogview (de main zelf) wit. je zit de textvelden en andere objecten wel alleen de achtergrond is wit.
ik heb geprobeerd de "UIManager.setLookAndFeel("een look/zelf kiezen");
gebruikt.
ik heb in de main methode namelijk de volgende stukje code neergezet:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| public static void main(String[] args) { try { UIManager.setLookAndFeel("javax.swing.plaf.metal.MetalLookAndFeel"); } catch(Exception e) { System.out.println("Kan de opmaak klasse niet vinden."); } main1 = new main(); Dimension screenSize = Toolkit.getDefaultToolkit().getScreenSize(); main1.setResizable(false); main1.setSize(350,300); main1.setVisible(true); //Controle op resolutie - het centreren van inlogscherm if(screenSize.height == 1024) { main1.setLocation(450,300); } else { if(screenSize.height == 768) { main1.setLocation(330,200); } else { if(screenSize.height == 600) { main1.setLocation(220,120); } } } } |
en helemaal boven aan heb ik de volgende gedaan:
import javax.swing.UIManager;
de applicatie runt perfect alleen ik weet niet waarom de look van de inlogview (de main dus nog steeds hetzelfde look heeft).
greetz
[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 09-11-2003 22:26 . Reden: dan doe ik het maar... :/ ]