Geforce 2MX zonder fan?

Pagina: 1
Acties:

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb een Gainward Geforce 2 MX (met video in/out) waarvan de ventilator stuk is. Ik heb daarom besloten om deze ventilator volledig van de kaart (van boven de chipset) te verwijderen.

Ik denk dat de Geforce 2 MX best zonder deze extra koeling kan. Of moet ik best onmidelijk de computer stopzetten en een nieuwe cooler er op plaatsen?

Wat denken jullie hiervan?

Thanks
Genius

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:52

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als het koelblok echt groot genoeg is..... Kan ie best zonder. Anders even onderklokken wanneer je afwijkingen in het beeld krijgt...

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
ik heb zelf in een ander pc een geforce 2 mx 200 passief gekoeld, dus ik denk dat het niet veel kwaad kan, zolang je koelblok een beetje groot genoeg is

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21
Ik heb ook een passieve 2 mx.. gewoon een mooie heatsinkje op je chip en klaar (beetje airflow erbij :D)

• weebl
  • Laatst online: 12-08 22:14

weebl

YARR!

Ik heb zelfs een GF2 mx 400 64 MB waar niet eens een koelrib op zit. Een kapotte fan lijkt me niet zo heel erg.

• Genius2000
Standaard waren op mijn kaart 2 koelribben en ja, de nu kapotte cooler.

Verder draait de core clock op 200Mhz (laagste stand) en memory clock op 166 Mhz, eveneens laagst mogelijk stand.

Ben ik juist als ik zeg dat ik cooler vooral als bescherming dient voor die gebruikers die hun core clock of memory clock graagwillen opvoeren???

Thx

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
Genius2000 schreef op 09 november 2003 @ 19:21:
Ben ik juist als ik zeg dat ik cooler vooral als bescherming dient voor die gebruikers die hun core clock of memory clock graagwillen opvoeren???
Niet helemaal, aangezien standaard koeling er vrijwel nooit op zit om te dienen als overclock'bescherming'. Als koeling niet nodig is, maar er toch op zit is dit alleen maar voor de zekerheid. En misschien is die fan niet nodig in jouw systeem, maar wel in die van Pietje, omdat zijn kasttemperatuur 10°C warmer is en geen airflow bevat ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

moet denk ik wel kunnen, mits je je kast voorziet van de nodige airflow

Verwijderd

Ook bij de oude van mij is de fan kapot en deze draait prima in een kast zonder extra airflow e.d.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 22:15
Een GeForce2MX kan best zonder fan draaien.

Bij een Creative Geforce 2MX is de uitvoering zonder heatsink/fan.
Neem maar niet de risico om te gaan overklokken, dus hou het maar op 250/333

• Genius2000
Uit bovenstaande antwoorden is alvast gebleken dat een extra cooler niet noodzakelijk is.

Ik heb intussen nog meer relevante parameters:
- case temp: 47°
- cpu temp: 53° (not under stress)

De airflow is in elk geval niet optimaal, maar ondanks deze eerder hoge temperaturen is de computer op het eerste zicht redelijk stabiel.

Eerlijk gezegd begin ik dan terug te twijfelen aan de noodzaak van zo'n vga cooler. Wie hakt de knoop door?

Thx

Verwijderd

Het is beter als je er een ventilator op zet, aangezien je kast temperatuur ook al aardig oploopt. Mijn mening is echt, koop gauw een andere fan.

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 11:25

KabalA!

[ No-Life ]

Als je hem koelt met zo'n zalman chipset blokje en um niet overclocked moet het lukken, hij doet het namelijk hier ook al een tijdje zo en vooralsnog zonder problemen :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ik heb een MX waar nog nooit ene fan heeft opgezeten (alleen zo'n normaal chipset coolblokje met 2 pushpins) , en die doet het best (zelfs lichtjes overclockt) Maar er zijn veel versies van de Geforce 2 MX, dus dat ik er een heb zonder, garandeert niet dat de jouwe zonder kan!

Maar volgens mij zou het moeten kunnen zonder! Overigens, als ie het niet kan, tja, dan heb je veel kans dat je pc crasht als je je grafische kaart erg belast, maar de kans dat je grafische kaart ineens pats boem naar de vaantjes is, is toch wel klein te noemen...

• pisart
  • Niet online
Je kan eventueel zo'n armpje maken en daar een 80mm fan op 5v plaatsen. Zoals zalman het heeft bij zijn cpu-coolers
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0212/6500bcu-4b.gif

Verwijderd

Ik heb me Geforce 4 TI4200 @ 320/530 ook passief gekoelt.
Een 6x6x4 AMD heatsinkje op de GPU en een 80mm fan ernaast. Draait soepel en stabiel. Ook bij volledige belasting met 4xFSAA en 4xAF bij 1024x768@32bits.

Kijk hier maar ff voor foto's :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Mijn Geforce 2MX 200 is ook passief gekoeld met een standaard koelblok en wel een goede airflow.

@TweakMaster Mijn TI4200 zit een vette Thermaltake straaljager op 8)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Turkish schreef op 09 november 2003 @ 23:42:
Mijn Geforce 2MX 200 is ook passief gekoeld met een standaard koelblok en wel een goede airflow.

@TweakMaster Mijn TI4200 zit een vette Thermaltake straaljager op 8)
LOL! Waarom dat in godsnaam? Hou je niet van rust :?
Pagina: 1