Dat geel is veel te fel voor GoT, en dan krijg je ook weer direkt 1000en topics 'waarom zijn sommige posts geel'..
wat je wel kan doen om onderdelen op een pagina te zoeken is dit http://gathering.tweakers...s/TOPIC_ID/last//ZOEKNAAM
dat werkt helaas niet voor namen
dat werkt helaas niet voor namen
dat valt een beetje te weinig op naar mijn mening...crisp schreef op 09 november 2003 @ 20:30:
Iets met HTML wat ik niet kan posten...
Kun je ook in je prefs een extra optie geven "Maak posts TS opvallend"??
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Tja.. Er blijken veel mogelijkheden te zijn...
Een fel opvallende kleur lijkt mij niet echt goed omdat de topic starter er dan te erg uit springt. Mijn voorkeur zou dan uit gaan naar een bepaalde kleur rand rond je icoontje (bij mij dus het logo van die muis) of zoiets. Wat ook zou kunnen is een bepaald opvallend logo op de bovenste regel.
Hoeft niet mega opvallend te zijn als het maar opvalt wanneer je snel door een pagina aan het scrollen bent.
Waar ik net aan denk, rechts langs je icoontje is nog plaats. Wanneer daar een klein icoontje bij zou staan valt dit zeer goed op en is zeker niet storend!
Een fel opvallende kleur lijkt mij niet echt goed omdat de topic starter er dan te erg uit springt. Mijn voorkeur zou dan uit gaan naar een bepaalde kleur rand rond je icoontje (bij mij dus het logo van die muis) of zoiets. Wat ook zou kunnen is een bepaald opvallend logo op de bovenste regel.
Hoeft niet mega opvallend te zijn als het maar opvalt wanneer je snel door een pagina aan het scrollen bent.
Waar ik net aan denk, rechts langs je icoontje is nog plaats. Wanneer daar een klein icoontje bij zou staan valt dit zeer goed op en is zeker niet storend!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 22:44 ]
Je zou de naam van de topicstarter cursief kunnen maken
NoBrain
of je kunt de naam overlinen, maar dat kan ik nu niet htmlen, maar zoiets als hieronder
_______
NoBrain
Je zou een soort status voor een topicstarter kunnen maken zoiets als hieronder, weet niet of dit haalbaar is?
Door NoBrain [TS] - Sunday 09 November 2003 18:49
maar dit ziet er dan weer wat raar uit alhoewel het niet echt storend is
Door Crisp [TS] (Moderator W&G) - Sunday 09 November 2003 20:04
Een optie met kleur zou volgens mij een beetje verwarend en storend zijn, we hebben al kleuren voor post die search elementen bevatten of om moderators van users te kunnen onderscheiden. Maar iets subtiels zoals in mijn voorbeelden zou wel kunnen.
p.s. ik geloof dat abbo's een streepje onder hun naam hebben of krijgen bij een hover, vandaar de overline in mijn voorbeeld.
NoBrain
of je kunt de naam overlinen, maar dat kan ik nu niet htmlen, maar zoiets als hieronder
_______
NoBrain
Je zou een soort status voor een topicstarter kunnen maken zoiets als hieronder, weet niet of dit haalbaar is?
Een optie met kleur zou volgens mij een beetje verwarend en storend zijn, we hebben al kleuren voor post die search elementen bevatten of om moderators van users te kunnen onderscheiden. Maar iets subtiels zoals in mijn voorbeelden zou wel kunnen.
p.s. ik geloof dat abbo's een streepje onder hun naam hebben of krijgen bij een hover, vandaar de overline in mijn voorbeeld.
edit:

dit valt ook wel op ja, maar ik vindt het niet echt heel erg mooi staan

dit valt ook wel op ja, maar ik vindt het niet echt heel erg mooi staan
[ Voor 9% gewijzigd door Civil op 09-11-2003 22:51 ]
Niet iedereen heeft een avatarVerwijderd schreef op 09 november 2003 @ 22:37:Mijn voorkeur zou dan uit gaan naar een bepaalde kleur rand rond je icoontje (bij mij dus het logo van die muis) of zoiets.
het bovenste regeltje een iets afwijkend kleurtje geven zou wel duidelijk zijn denk ik
dikgedrukt valt niet zo op als je met highspeed aan het langscrollen bent
zodra je moet opletten op klein afwijkende dingen kun je net zo goed gaan kijken naar de nickname of het de ts niet is... volgens mij maakt dat niet uit.
ik zou een ander kleutrtje wel op prijs stellen, duidelijk zichtbaar zonder echt te hoeven kijken
ik zou een ander kleutrtje wel op prijs stellen, duidelijk zichtbaar zonder echt te hoeven kijken
https://wren.co/join/Devian
ik verplaats deze maar even naar LA, waar het wat meer opvalt en waar waarschijnlijk wat meer respons en input te verwachten is
Intentionally left blank
wat denken we van een extra dikke border om de post van de TS.... dus in plaats van een TR border=1 een border is 3 of 4
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
het grote nadeel van zo'n kleurtje is dat het lijkt of de TS een of andere status heeftDevian schreef op 10 november 2003 @ 00:19:
zodra je moet opletten op klein afwijkende dingen kun je net zo goed gaan kijken naar de nickname of het de ts niet is... volgens mij maakt dat niet uit.
en het is niet direct voor iedereen duidelijk wat dat kleurtje nu betekend, als je de kleur bedoeld van de post zelf: kijk een naar de diverse posts over de highlighting van searchresults en de daarbij horende 'grijze' posts
Als zoiets als een TS markering moet komen zou ik het liever zo zien:
Civil schreef op 09 november 2003 @ 22:37:
Een nick in bold is niet enorm duidelijk. Ik zit dan meer te denken aan de volgende oplossing met een alt/title-tag bij mouseover:

[ Voor 11% gewijzigd door Jasper op 10-11-2003 07:58 ]
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 10:31
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Mooie oplossing Jasper
. Ben bang alleen dat een aantal mensen het niet duidelijk genoeg vinden maar ik vind het mooi en bescheiden.
offtopic:
OMG @ icoon
OMG @ icoon
Verwijderd
Ik vind het een goed plan, je kunt dan ook snel zien of iemand ff z'n probleem in een ander topic dumpt...
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 08:24:
Ik vind het een goed plan, je kunt dan ook snel zien of iemand ff z'n probleem in een ander topic dumpt...
offtopic:
Laten we anders het geheel omdraaien; maken we een speciale aanduiding voor mensen die _geen_ topicstarter zijn
Die mogen dan ook geen vraagtekens gebruiken in hun post 
Laten we anders het geheel omdraaien; maken we een speciale aanduiding voor mensen die _geen_ topicstarter zijn

De laatste suggestie van Jasper vindt ik ook wel netjes. Mag ik hiermee aannemen dat de eventueel te voeren discussie over de wenselijkheid van deze feature wordt overgeslagen / al gevoerd is op een manier dat er een duidelijk wens ligt?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Dan krijg je mensen die bewust zo'n rood randje opnemen in hun avatarp.s. ik geloof dat abbo's een streepje onder hun naam hebben of krijgen bij een hover, vandaar de overline in mijn voorbeeld.
Ik vind de oplossing van Jasper het mooiste.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
deze is op zich erg duidelijk, maar misschien is het handiger om het onder het icon te zetten?
Want anders zit het icon lager bij iemand die en topicstarter is en een ondertitel heeft
Mee eens Jasper. Op die manier zoals jij 't gedaan hebt kan 't ook en is zeer duidelijk!
Het icoontje word zo wel wat langer maar dat maakt niet uit.
Ff voorbeeldje van een niet topic starter met rede voor vraagtekens:
Topic starter: Ik wil graag een X met Y bouwen
Persoon die reageerd: Waarom een X met Y bouwen als je 10x makkelijker X met Z kunt combineren?
Op deze manier zou een niet topic starter al een rede hebben om vraagtekens te plaatsen.
Maar goed, nu is het de vraag word er straks nog wat mee gedaan met de volgende update van GOT?
Oei, waarom geen vraagtekens meer mogen gebruiken! Ik zie dit eigelijk meer als een "straf"... En in discussies kunnen weer nieuwe discussies uitgelokt worden (en dat is weer een rede voor vraagtekens te plaatsen door een niet topic starter).Spider.007 schreef op 10 november 2003 @ 08:39:
offtopic:
Laten we anders het geheel omdraaien; maken we een speciale aanduiding voor mensen die _geen_ topicstarter zijnDie mogen dan ook geen vraagtekens gebruiken in hun post
Ff voorbeeldje van een niet topic starter met rede voor vraagtekens:
Topic starter: Ik wil graag een X met Y bouwen
Persoon die reageerd: Waarom een X met Y bouwen als je 10x makkelijker X met Z kunt combineren?
Op deze manier zou een niet topic starter al een rede hebben om vraagtekens te plaatsen.
Maar goed, nu is het de vraag word er straks nog wat mee gedaan met de volgende update van GOT?
dat zal betekenen dat ik de minimale hoogte van een post moet opschroeven omdat anders af en toe de sig niet onderaan uitgelijnd kan worden.Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 08:58:
Mee eens Jasper. Op die manier zoals jij 't gedaan hebt kan 't ook en is zeer duidelijk!
[...]
Als er geen bezwaren zijn, en iedereen het eens kan worden over een specifieke oplossing, dan wil ik het best inbouwen. Ik kan alleen niet beloven dat dat al in de eerstvolgende update zal zijn - bugs hebben nog altijd prioriteit boven nieuwe features.Maar goed, nu is het de vraag word er straks nog wat mee gedaan met de volgende update van GOT?
Intentionally left blank
Dat snap ik... maar goed, blijkbaar zijn er mensen gemotiveerd om het er in te bouwen. Dus ik ga er vanuit dat 't allemaal goed komt;)..crisp schreef op 10 november 2003 @ 09:13:
Als er geen bezwaren zijn, en iedereen het eens kan worden over een specifieke oplossing, dan wil ik het best inbouwen. Ik kan alleen niet beloven dat dat al in de eerstvolgende update zal zijn - bugs hebben nog altijd prioriteit boven nieuwe features.
Na het doorlezen van deze topic denk ik dat het combineren van een paar voorstellen het handigste is. Als basis neme men iets als het extra icoontje zoals door Jasper voorgesteld, maar dan rechts naast een eventueel aanwezig icon (is ruimte voor, zeker als de tekst verticaal gepresenteerd wordt) zoals door NoBrain voorgesteld. Dat komt meteen tegemoet aan het probleem van Crisp wat betreft de hoogte.
Zoals uit mijn antwoord al duidelijk moge zijn:
Ik vind het een leuk idee met praktische waarde.
Zoals uit mijn antwoord al duidelijk moge zijn:
Ik vind het een leuk idee met praktische waarde.
[ Voor 6% gewijzigd door Freee!! op 10-11-2003 10:46 . Reden: Verticale presentatie tekst 'Topic starter' ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Toch wel de beste oplossing tot nu toe ja.
Is ook niet echt hinderlijk zoals het de gele post.
Maarjah, ik heb een ondertitel en dan zou het dus niet passen.
[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 10-11-2003 15:59 ]
ok, ik heb wat icoontjes:

verder heb ik deze:

maar die vind ik eigenlijk te opzichtig, plus het gemelde probleem met de minimale hoogte van een message die dan omhoog moet. Ik heb ook deze:

die dan eventueel voor of achter de nick linksboven zou kunnen.
what's it gonna be?

verder heb ik deze:

maar die vind ik eigenlijk te opzichtig, plus het gemelde probleem met de minimale hoogte van een message die dan omhoog moet. Ik heb ook deze:

die dan eventueel voor of achter de nick linksboven zou kunnen.
what's it gonna be?
[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 12-11-2003 23:41 ]
Intentionally left blank
Als het geen problemen oplevert bij de wat langere nicks, dan zou ik voorcrisp schreef op 12 november 2003 @ 23:40:
what's it gonna be?

Mooi idee trouwens (ik vindt het ook prettig soms wanneer een TS te herkennen is) en nette plaatjes
Die kleine icoontjes met pijltjes vind ik niet duidelijk genoeg. Topicstarter vind ik eigenlijk de beste, maar idd een beetje opzichtig (is een kleinere fontgrootte te doen?), maar ook heel duidelijk. TS komt bij mij op de 2e plaats.
Ik vind dit toch nog steeds de beste oplossing, vooral omdat ie gewoon duidelijk is:

Hij is inderdaad vrij opzichtelijk, maar wat maakt het uit? Het moet namelijk opvallen
En dat de post height omhoog moet is toch ook niet zo heel erg? Mijn versie is 10 px hoog en als je dan 2 px ruimte zet tussen icoon en topicstarter, dan moet je uiteindelijk 12 px meer ruimte geven aan post height:

62x10, 121 bytes
Die korte TS vind ik niet zoveel, vooral omdat er mensen zijn met lange nicks waardoor het weer op de volgende regel komt te staan etcetera. Die kleintjes zijn erg leuk en mooi, maar niet bepaald opvallend. Een ander klein icoontje erbij, met bijvoorbeeld een andere kleur zou dan beter zijn.
En één verzoekje/vraagje vooraf: komt er de mogelijkheid om het laten zien wie de TS is uit te zetten? In grote topics ala Radeon topic, deel [xx] is het, lijkt me, niet nodig om altijd te zien dat jij de topicstarter bent

Hij is inderdaad vrij opzichtelijk, maar wat maakt het uit? Het moet namelijk opvallen

62x10, 121 bytes
Die korte TS vind ik niet zoveel, vooral omdat er mensen zijn met lange nicks waardoor het weer op de volgende regel komt te staan etcetera. Die kleintjes zijn erg leuk en mooi, maar niet bepaald opvallend. Een ander klein icoontje erbij, met bijvoorbeeld een andere kleur zou dan beter zijn.
En één verzoekje/vraagje vooraf: komt er de mogelijkheid om het laten zien wie de TS is uit te zetten? In grote topics ala Radeon topic, deel [xx] is het, lijkt me, niet nodig om altijd te zien dat jij de topicstarter bent
The devil is in the details.
Eerde een reden om dat soort extreem veel te grote topics af te schaffen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Zo kan je het ook zien, maar daar doelde ik niet helemaal opJvS schreef op 13 november 2003 @ 00:16:
Eerde een reden om dat soort extreem veel te grote topics af te schaffen.
Sorry Jan, maar ik kon even op geen andere naam komen
Het lijkt me logischer om de mogelijkheid om de TS te markeren via de Prefs uit te schakelen is. 'Bepaalde mensen' kunnen bij het bezoeken van 'bepaalde topics' besluiten deze voorkeur aan te passen naar wensMaRc0 schreef op 13 november 2003 @ 07:48:
[...]
Zo kan je het ook zien, maar daar doelde ik niet helemaal opHet gaat me niet zozeer om de grote topics, maar gewoon om de topics waar het niet zozeer om de topicstarter draait, maar des te meer om het onderwerp. Als er een discussie loopt over Intel vs AMD dan boeit het niet zoveel of die nou door Jan of door Piet is gestart, dus waarom zou je altijd topicstarter moeten zien als Jan post?
Sorry Jan, maar ik kon even op geen andere naam komen
---
Ik vind die balken totaal niet in de vormgeving van GoT passen. Het geeft een gevoel van bloatware, waar men uit gekkigheid niet meer wist waar bepaalde gegevens of links geplaatst moest worden (zeker voor nieuwkomers, die al overspoeld worden met buttons en linkjes).
Ik zou voor een kleine hint gaan, die alleen te zien is als je weet wat je wil zien (en dus niet verwarrend werkt). Het "is-online" icoon lijkt me goed geschikt, maar iets anders zou ook kunnen.
Ik zou voor een kleine hint gaan, die alleen te zien is als je weet wat je wil zien (en dus niet verwarrend werkt). Het "is-online" icoon lijkt me goed geschikt, maar iets anders zou ook kunnen.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Mee eens, ik hou ook van zo subtiel mogelijk, desnoods pas je ook nog de tooltip aan:chem schreef op 13 november 2003 @ 08:14:
Ik vind die balken totaal niet in de vormgeving van GoT passen. Het geeft een gevoel van bloatware, waar men uit gekkigheid niet meer wist waar bepaalde gegevens of links geplaatst moest worden (zeker voor nieuwkomers, die al overspoeld worden met buttons en linkjes).

Intentionally left blank
Ik heb die balk met 'topicstarter' juist bedacht zodat nieuwkomers snel kunnen zien wie de topicstarter is. Als je met 'rare' icoontjes verwacht je juist dat mensen wat meer kennis hebben van alt/title tags om erachter te komen wat iets betekend.
Het klein oranje pijltje (
) is naar mijn idee ook duidelijk genoeg en ook mooi vormgegeven (ofwel past goed in de bestaande layout) en niet zo overheersend als die lange teksten met de gele letters. Die laatste passen naar mijn idee ook niet heel erg goed in de GoT Layout.
De suggestie van MaRc0 hierboven vind ik niets, d'r zijn namelijk ook mensen die de iconen (in hun prefs) hebben uitgezet en die zouden dan wel zo'n
image op die plek krijgen? Nee, lijkt mij niet. Het isonline icoontje is hier naar mijn mening het beste voor te gebruiken en ook het subtielst...

De suggestie van MaRc0 hierboven vind ik niets, d'r zijn namelijk ook mensen die de iconen (in hun prefs) hebben uitgezet en die zouden dan wel zo'n

edit:
Suggestie van Jasper om het topicstarter ding boven het icoon te plaatsen ziet er wel netjes uit, maar wat dan als je (zoals hierboven gezegd) de iconen in je prefs uit hebt staan.
Wellicht is het dan handig om voor beide oplossingen te gaan en dat de topicstarter image niet wordt getoond voor mensen die iconen in hun prefs uit hebben staan.
Suggestie van Jasper om het topicstarter ding boven het icoon te plaatsen ziet er wel netjes uit, maar wat dan als je (zoals hierboven gezegd) de iconen in je prefs uit hebt staan.
Wellicht is het dan handig om voor beide oplossingen te gaan en dat de topicstarter image niet wordt getoond voor mensen die iconen in hun prefs uit hebben staan.
[ Voor 21% gewijzigd door Woudloper op 13-11-2003 09:12 . Reden: Kleine toevoeging, waarom is edit eigenlijk in een kleiner font :? ]
ben ik het mee eens, het moet wel duidelijk en helder zijn en je zou het moeten kunnen snappen zonder de FAQ te lezenJasper schreef op 13 november 2003 @ 09:00:
Ik heb die balk met 'topicstarter' juist bedacht zodat nieuwkomers snel kunnen zien wie de topicstarter is. Als je met 'rare' icoontjes verwacht je juist dat mensen wat meer kennis hebben van alt/title tags om erachter te komen wat iets betekend.
Tot nu toe vind ik dat namelijk wel de netste oplossing
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
De reden dat dit ook zo subtiel mogelijk moet zijn vind ik ook: Als je een groter topic hebt, dan doet het er niet meer toe wie de topicstarter is. Dan zou die porsoon steeds gemarkeerd worden, terwijl dit op dat moment irrelevant is geworden.crisp schreef op 13 november 2003 @ 08:59:
[...]
Mee eens, ik hou ook van zo subtiel mogelijk, desnoods pas je ook nog de tooltip aan:
De

Just my 2 cents
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Een subtiel/duidelijk icoon is ook nog wel moeilijk. Wellicht iets in deze richting;

of meer in deze richting:

Intentionally left blank
Pijltje van crisp vind ik wat opzichtig, dan is het voorstel van Jasper een stuk subtieler...
Desalnietemin vind ik het netter om voor het isonline icoontje te gaan met het oranje pijltje een stuk netter...
Desalnietemin vind ik het netter om voor het isonline icoontje te gaan met het oranje pijltje een stuk netter...
't probleem is aleeen dat we niet alleen tech topics hebben, maar bijv. ook hk topics waar ik echt niet hoef te weten wie de topicstarter is van 'het kleine nutteloze mededelingen topic' ofzo
ik denk dat een TS plaatje ofzo wel handig is, maar dan niet in alle fora
This message was sent on 100% recyclable electrons.
HK afschaffen dan maarBasieP schreef op 13 november 2003 @ 09:37:
't probleem is aleeen dat we niet alleen tech topics hebben, maar bijv. ook hk topics waar ik echt niet hoef te weten wie de topicstarter is van 'het kleine nutteloze mededelingen topic' ofzo
Ik vind het zowieso niet echt een nuttige functie, als je replied op een thread weet je toch wel wie de starter is? kan me niet herinneren me daar vaak in vergist te hebben (en ik heb toch genoeg topics gezien al
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Als we het inbouwen, dan is het forumbreed en er een pref van maken is al meteen een stuk meer werk, dus dat liever ook niet.BasieP schreef op 13 november 2003 @ 09:37:
In mijn laatste voorbeeld kan het pijltje nog wel wat kleiner eventueel zodat het alweer wat subtieler wordt. Deslaniettemin gaat mijn voorkeur ook nog steeds uit naar het isonline icoontje....
Intentionally left blank
Vind ik ook.... Een hoop mensen willen het duidelijk hebben, maar niet te duidelijk.crisp schreef op 13 november 2003 @ 09:43:
[...]
Deslaniettemin gaat mijn voorkeur ook nog steeds uit naar het isonline icoontje....
Het is in een iets langer topic duidelijk genoeg, als je weet waar je op moet letten... Al die rare fratsen (grote pijlen, gele markeringen of topicstarter plaatjes) vind ik over-done.
* BtM909 vind het sowieso geen probleem om TS te onderscheiden in een topic?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Als je het mij vraagt zijn de (heet dat isonline?) plaatjes dan het beste. Als je weet waar je op moet letten valt het snel op en het is toch niet hinderlijk wanneer het met grote regelmaat voorkomt in een topic waarin het herkennen van de TS niet van belang is.BasieP schreef op 13 november 2003 @ 09:37:
Zeg zelf,

is door de oranje pijl duidelijk herkenbaar en niet hinderlijk
Soms is het zeker weleens lastig als je via de search op een topic komt van meerdere pagina's en dan direct naar pagina 2 gaat bijvoorbeeld dan weet je niet wie de TS is...BtM909 schreef op 13 november 2003 @ 09:50:
[...]
Vind ik ook.... Een hoop mensen willen het duidelijk hebben, maar niet te duidelijk.
Het is in een iets langer topic duidelijk genoeg, als je weet waar je op moet letten... Al die rare fratsen (grote pijlen, gele markeringen of topicstarter plaatjes) vind ik over-done.
* BtM909 vind het sowieso geen probleem om TS te onderscheiden in een topic?
En mijn geheugen is ook drak

Leg mij dan eens uit, wat je op pagina 2 wilt bereiken en waarom je dan perse moet weten of iemand TS is of niet.Kix@$$ schreef op 13 november 2003 @ 10:03:
[...]
Soms is het zeker weleens lastig als je via de search op een topic komt van meerdere pagina's en dan direct naar pagina 2 gaat bijvoorbeeld dan weet je niet wie de TS is...
En mijn geheugen is ook drak
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ik denk dat al is vastgesteld dat veel mensen het een handige feature vinden.BtM909 schreef op 13 november 2003 @ 10:04:
[...]
Leg mij dan eens uit, wat je op pagina 2 wilt bereiken en waarom je dan perse moet weten of iemand TS is of niet.
Mijn persoonlijke voorkeur is ook het isonline icoontje. Het argument van Jasper dat nieuwe mensen niet weten wat dat betekend is niet echt een argument denk ik. Er zijn nog meer icoontjes die niet in 1 oogopslag duidelijk zijn, maar wel als je eenmaal een keer hebt gezien wat ze betekenen.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Mja de icoontjes hebben allemaal een handige tooltip waar staat wat ze betekenen.P_de_B schreef op 13 november 2003 @ 10:55:
[...]
Ik denk dat al is vastgesteld dat veel mensen het een handige feature vinden.
Mijn persoonlijke voorkeur is ook het isonline icoontje. Het argument van Jasper dat nieuwe mensen niet weten wat dat betekend is niet echt een argument denk ik. Er zijn nog meer icoontjes die niet in 1 oogopslag duidelijk zijn, maar wel als je eenmaal een keer hebt gezien wat ze betekenen.
Bij de online icoontjes iets van "Gebruiker is online"
Wat je dan bij de TS kan zetten is "Topicstarter is online"
Dan zie je het snel genoeg
React maakt in de huidige configuratie al onderscheid tussen techfora en diverse andere types.BasieP schreef op 13 november 2003 @ 09:37:
Feature zou dus gewoon alleen in techfora enabled kunnen worden.
Het is toch niet zo dat een TS in een techtopic per definitie snel moet kunnen worden herkend en in een non-tech topic niet? Ik vindt het ook in SG etc. regelmatig handig om te weten wie ook precies weer de TS was.curry684 schreef op 13 november 2003 @ 11:29:
[...]
Dat is niet helemaal waar, React maakt onderscheid tussen openbare en private fora, dat is heel wat anders. Verder is volgens mij dat soort informatie niet beschikbaar in het betreffende template, en dus zal je hardcoded met if-constructies moeten gaan werken op forum-id - dat is dus niet wenselijk.curry684 schreef op 13 november 2003 @ 11:29:
[...]
React maakt in de huidige configuratie al onderscheid tussen techfora en diverse andere types.
Intentionally left blank
Volgens mij is het icoontje van crisp dermate onopvallend dat het geen bezwaar kan zijn dat het icoontje overal komt te staan.curry684 schreef op 13 november 2003 @ 11:29:
[...]
React maakt in de huidige configuratie al onderscheid tussen techfora en diverse andere types.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Ik vind de isonline icons ook het mooiste.
Niet te druk en het stoort ook niet.
Niet te druk en het stoort ook niet.
En gewoon de kleur van de naam van de topic starter? Ik bedoel als modjes vallen jullie nu ook prima op... en als we zeg maar een status gaan geven (want dat zijn we nu aan het doen) denk ik dat je beter 1 lijn aan kan houden. Dus gewoon de kleur veranderen van de topicstarten. Welke kleur? .. I don't know
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Gedeeltelijk hard-coded ja, maar het kan ook dmv inheriting templates.crisp schreef op 13 november 2003 @ 11:33:
[...]
Dat is niet helemaal waar, React maakt onderscheid tussen openbare en private fora, dat is heel wat anders. Verder is volgens mij dat soort informatie niet beschikbaar in het betreffende template, en dus zal je hardcoded met if-constructies moeten gaan werken op forum-id - dat is dus niet wenselijk.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
ik ben toch voor zo min mogelijk logica in de templates, en daarbij denk ik dat deze feature ook in non-tech fora van pas kan komen. Als je het dan subtiel doet is het ook geen bezwaar in topics waar het minder van belang is.chem schreef op 13 november 2003 @ 21:13:
[...]
Gedeeltelijk hard-coded ja, maar het kan ook dmv inheriting templates.
Intentionally left blank
Rood, groen, blauw en paars zijn al in gebruik dat ik weet. Zwart wordt ook gebruikt, maar dan voor gebruikers zonder status, dus blijven geel en wit over*.The Real Falcon schreef op 13 november 2003 @ 21:07:
En gewoon de kleur van de naam van de topic starter? Ik bedoel als modjes vallen jullie nu ook prima op... en als we zeg maar een status gaan geven (want dat zijn we nu aan het doen) denk ik dat je beter 1 lijn aan kan houden. Dus gewoon de kleur veranderen van de topicstarten. Welke kleur? .. I don't know
*Er zijn meer kleuren, maar geen die duidelijk te onderscheiden zijn.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
je vergeet rozeMr. Liu schreef op 13 november 2003 @ 21:54:
[...]
Rood, groen, blauw en paars zijn al in gebruik dat ik weet. Zwart wordt ook gebruikt, maar dan voor gebruikers zonder status, dus blijven geel en wit over*.
*Er zijn meer kleuren, maar geen die duidelijk te onderscheiden zijn.
maar ik ben absoluut tegen het gebruik van een kleur anders dan om crew aan te duiden; ik denk dat het veel te verwarrend zal gaan werken, en daarbij ook te opzichtig is.
Intentionally left blank
Niet echt, ik vind het verschil met paars vaak vrij vaag en dan hebben we nog de standaard GoT achtergrond.
Dat ben ik volkomen met je eens, ik gaf alleen de mogelijkheden aan.maar ik ben absoluut tegen het gebruik van een kleur anders dan om crew aan te duiden; ik denk dat het veel te verwarrend zal gaan werken, en daarbij ook te opzichtig is.
Ik ben voor
. Ik heb zelf geen behoefte aan een TS aanduiding en zo heb ik er geen last van

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Ik blijf er toch bij dat een apart icoon voor de topicstarter een stuk duidelijker zou zijn. Ik ben er mee eens dat een paar 'oplossingen' inderdaad wat te groot zijn, maar met dat pijltje die veel mensen goed vinden zou je er ook dit van kunnen maken:

In plaats van
heb je dan
, wat een paar pixels meer ruimte kost, maar in mijn ogen toch net wat duidelijker is. Ten eerste omdat je 'm dan in het begin kan zetten, ten tweede omdat ie alleen staat. De tekst die je krijgt als je die pijl aanwijst zou dan bijvoorbeeld lost95 is de topicstarter kunnen zijn

In plaats van

Wat bedoel je met 'duidelijker'. Als je weet waar je op moet letten, dan is het een kwestie van uren om te wennen. Na 1 week weet je niet beter en zie je onbewust meteen wie TS is of nietMaRc0 schreef op 14 november 2003 @ 13:47:
Ik blijf er toch bij dat een apart icoon voor de topicstarter een stuk duidelijker zou zijn.
Dat is helemaal waar bij een wat meer doorgewinterde GoTer, maar mensen die nieuw zijn zien een gezichtje die blauw of grijs kan zijn, maar dan daarnaast ook nog eens een blauw/grijs gezichtje met een pijl ervoor. Om erachter te komen wat dat nou is wijzen ze één zo'n icoontje aan en nemen ze misschien aan dat de andere versie (met/zonder pijl) hetzelfde moet betekenen.BtM909 schreef op 14 november 2003 @ 14:02:
[...]
Wat bedoel je met 'duidelijker'. Als je weet waar je op moet letten, dan is het een kwestie van uren om te wennen. Na 1 week weet je niet beter en zie je onbewust meteen wie TS is of niet
Misschien een verhaal die beetje neerkijkend op nieuwe mensen is, maar een apart icoon voor de topicstarter lijkt me toch echt het duidelijkst. Dat nieuwe icoon kan je ook gewoon in het begin zitten, voor het hoofdje en de bookmarkoptie, wat het ook wat meer laat opvallen
[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 14-11-2003 14:08 ]
Ik noem wel even de dubbele regel die je dan in sommige stuaties creëerd. Ook geeft zo'n pijl los meer "vervuiling" dan de online/pijl combinatie. Imo is de pijl netjes, los of gecombineerd alleen is de combinatie wat rustiger.MaRc0 schreef op 14 november 2003 @ 14:08:
[...]
Dat nieuwe icoon kan je ook gewoon in het begin zitten, voor het hoofdje en de bookmarkoptie, wat het ook wat meer laat opvallen
[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 14-11-2003 14:12 ]
IK vind het iig wel een handige functie. Verder vind ik de gecombineerde online/TS icoontjes van Jasper absoluut het mooist. Erg subtiel en toch functioneel.
Ik zou niet voor een apart icoontje voor het bookmarkicon gaan, aangezien je dan layoutproblemen zou kunnen krijgen met lange nicks en statussen.
Ik denk overigens dat het herkenningsprobleem wel mee zal vallen.
Ik zou niet voor een apart icoontje voor het bookmarkicon gaan, aangezien je dan layoutproblemen zou kunnen krijgen met lange nicks en statussen.
Permanent wintericon!
Ik snap het eerlijk gezegd niet meer.... Als ik mag reageren op hetgeen wat ik denk dat je bedoelt:MaRc0 schreef op 14 november 2003 @ 14:08:
[...]
Dat is helemaal waar bij een wat meer doorgewinterde GoTer, maar mensen die nieuw zijn zien een gezichtje die blauw of grijs kan zijn, maar dan daarnaast ook nog eens een blauw/grijs gezichtje met een pijl ervoor. Om erachter te komen wat dat nou is wijzen ze één zo'n icoontje aan en nemen ze misschien aan dat de andere versie (met/zonder pijl) hetzelfde moet betekenen.
Nieuwe mensen zullen dat icoontje in het begin never-nooit opvallen. Tegen de tijd dat ze dat merken, dan proberen ze erop te klikken en dan komt vanzelf de 'title' tevoorschijn.
Volgens mij zal dat layoutprobleem wel redelijk meevallen, misschien neemt een apart icoon 8 á 10 pixels meer in (inclusief spatie) dan die gecombineerde. Maar het ging mij er ook meer om dat de pijl als eerste voor de bookmarkoptie stond, zodat je die sneller ziet.Wokkels schreef op 14 november 2003 @ 14:15:
IK vind het iig wel een handige functie. Verder vind ik de gecombineerde online/TS icoontjes van Jasper absoluut het mooist. Erg subtiel en toch functioneel.
Ik laat het dan maar hierbij, ik zal wel weer te ver door hebben zitten denkenBtM909 schreef op 14 november 2003 @ 14:15:
[...]
Ik snap het eerlijk gezegd niet meer.... Als ik mag reageren op hetgeen wat ik denk dat je bedoelt:
Nieuwe mensen zullen dat icoontje in het begin never-nooit opvallen. Tegen de tijd dat ze dat merken, dan proberen ze erop te klikken en dan komt vanzelf de 'title' tevoorschijn.
Ik zou het ook een handige functie vinden, mijn persoonlijke voorkeur is dan ook om het is-online icoontje te gebruiken met de alt tags zoals: [rml]euss in "[ tpl] Topic starter markeren"[/rml] melde
lijkt me redelijk unaniem dan; er zullen altijd wel mensen zijn die het liever anders zien, maar de meerderheid lijkt toch voor het gecombineerde online icoontje te gaan - en toevallig deel ik die mening ook nog eens \o/
Intentionally left blank
Persoonlijk vind ik dat online icoontje echt een useless functie, heb er volgens mij nog nooit naar gekeken
Ook zie je niet echt in een oogopslag wie nu de ts is, terwijl dat toch de functie is?
Ik heb echt lang naar dat plaatje van chem gekeken wat het eerste voorstel was, en zag gewoon NIET wat er veranderd was
Wat is psies het probleem aan de nick achter Door... bold te zetten oid? Lijkt me toch ook subtiel genoeg?
Ik heb echt lang naar dat plaatje van chem gekeken wat het eerste voorstel was, en zag gewoon NIET wat er veranderd was
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
dat online icoontje laat zien of iemand het afgelopen kwartier nog op het forum aanwezig was, meer niet. Dat je niet kan zien aan een post of iemand de TS was, daar gaat deze hele discussie juist over - die functie is er nog niet.DarkX schreef op 14 november 2003 @ 16:02:
Persoonlijk vind ik dat online icoontje echt een useless functie, heb er volgens mij nog nooit naar gekekenOok zie je niet echt in een oogopslag wie nu de ts is, terwijl dat toch de functie is?
Ik zie geen plaatjes van chem?Ik heb echt lang naar dat plaatje van chem gekeken wat het eerste voorstel was, en zag gewoon NIET wat er veranderd wasWat is psies het probleem aan de nick achter Door... bold te zetten oid? Lijkt me toch ook subtiel genoeg?
Ik heb ook al geopperd om de naam bold te maken, maar blijkbaar vinden de mensen een plaatje mooier / duidelijker
Intentionally left blank
Ah, eerste opmerking (voor de smiley) was een losse opmerking, na de smiley gaat erom dat met dat nieuwe icoontje het niet echt erg duidelijk is imo.crisp schreef op 14 november 2003 @ 16:18:
[...]
dat online icoontje laat zien of iemand het afgelopen kwartier nog op het forum aanwezig was, meer niet. Dat je niet kan zien aan een post of iemand de TS was, daar gaat deze hele discussie juist over - die functie is er nog niet.
Dat komt ook omdat het plaatje van Jasper isIk zie geen plaatjes van chem?
Ik heb ook al geopperd om de naam bold te maken, maar blijkbaar vinden de mensen een plaatje mooier / duidelijker

@DarkX: Ik denk dat het best duidelijk kan zijn als je gewoon eraan gewend bent.
ook onder het mom van 'iets is beter als niets' heb ik het hier reeds in het template gegoten. We kunnen er later altijd nog op terugkomen mocht het niet duidelijk genoeg zijn
Intentionally left blank
Hmm zou dat betekenen dat wij er reeds van mogen genieten of duurt dat tot de volgende massale upgradecrisp schreef op 14 november 2003 @ 17:47:
ook onder het mom van 'iets is beter als niets' heb ik het hier reeds in het template gegoten. We kunnen er later altijd nog op terugkomen mocht het niet duidelijk genoeg zijn
---
Templates worden de laatste tijd, door de inzet van crisp, vaker geupdate.Spider.007 schreef op 14 november 2003 @ 18:17:
[...]
Hmm zou dat betekenen dat wij er reeds van mogen genieten of duurt dat tot de volgende massale upgrade
Zie bv. de RSS/XML links onderaan een topic.
[ Voor 8% gewijzigd door Jasper op 14-11-2003 18:24 ]
Verwijderd
In oude topics wordt ook al met Bold gewerkt, dus dat zou ook nog kunnen, al lijkt het mij dan wel handig om er een mouseover title aan te plakkenWat is psies het probleem aan de nick achter Door... bold te zetten oid? Lijkt me toch ook subtiel genoeg?
Voorbeeld oud topic: LCD subsidie
Maar goed, dat is blijkbaar spuit 11 geworden...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 18:25 ]
Dat had ik gezien ja, hulde! Dat betekent dus dat we deze feature binnenkort ook mogen bewonderen?Jasper schreef op 14 november 2003 @ 18:23:
[...]
Templates worden de laatste tijd, door de inzet van crisp, vaker geupdate.
Zie bv. de RSS/XML links onderaan een topic.
---
Ik wil nog een paar bugs oppakken en dan stuur ik alles weer door naar ACM. Ik probeer zo langzaam aan de boel ook wat op te schonen (topix-erfenis wegwerken) zodat we in ieder geval ook templates hebben waar we misschien op korte termijn wat meer mee kunnen doen (dat is allemaal onder voorbehoud en staat los van de templates die voor de nieuwe layout worden ontwikkeld).Spider.007 schreef op 14 november 2003 @ 18:27:
[...]
Dat had ik gezien ja, hulde! Dat betekent dus dat we deze feature binnenkort ook mogen bewonderen?
Intentionally left blank
even een quick update over deze feature: op dit moment blijkt het technisch nog niet mogelijk te zijn binnen een message de id van de poster te vergelijken met de topic-starter, in de volgende versie van React (1.9.1) zal dit volgens chem (
) echter wel mogelijk worden door een nieuwe feauture binnen de templates
Intentionally left blank
Aha dus nog ff wachten voor dit werkt.
thx for the info
thx for the info
we hebben wat moeten fixen met javascript om het werkend te krijgen en zijn aan het testen, op het moment ziet het er goed uitDark_Rain schreef op 20 november 2003 @ 13:15:
Aha dus nog ff wachten voor dit werkt.
thx for the info
Intentionally left blank
edit: niet hele topic gelezen

[ Voor 85% gewijzigd door Glashelder op 20-11-2003 22:47 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
*schop
hoe gaat het ermee??
hoe gaat het ermee??
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Volgende release kan je dit hoogstwaarschijnlijk terug vinden.
Seizoenscorrect: Vol verwachting klopt ons hartJasper schreef op 04 december 2003 @ 15:02:
[...]
Volgende release kan je dit hoogstwaarschijnlijk terug vinden.
...Hoe markeert men mijn topicstart?
met een textje, of een plaatje
in de template staat vast een gaatje....
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Geen piet die het weet,
we zien het bij de update
we zien het bij de update
Die komt hopelijk snel,
want dan weten het wel
want dan weten het wel
als de React Beta-test is gedaan
komt deze feature er weldra aan
weest dus allen maar gerust
ik heb 'm er goed in geklust
komt deze feature er weldra aan
weest dus allen maar gerust
ik heb 'm er goed in geklust
Intentionally left blank
wij zijn allemaal dan blij
En dat plaatje staat in het eerste treinentopic dan onder mij
En dat plaatje staat in het eerste treinentopic dan onder mij
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Maak een desnoods een pref van die standaard uit staat. Worden nieuwe users ook niet overspoeld met icons
nope.. met nog meer prefs wordt het prefs-scherm weer overspoeld met mega veel input.
kunnen we ook een pref optie voor maken
Of je maakt de verschillende pref opties uitklapbaar, waarbij je alleen de belangrijkste standaard zichtbaar laatJasper schreef op 05 december 2003 @ 14:12:
nope.. met nog meer prefs wordt het prefs-scherm weer overspoeld met mega veel input.
Mjah, een simpele prefs en een geavanceerde prefsJasper schreef op 05 december 2003 @ 14:12:
Bij de geavanceerde gewoon een sjitload neerpleuren, hoe meer hoe beter
Dadelijk worden we door prefs overspoeld
En zo is het toch niet bedoeld
Teveel prefs zijn ook niet fijn
men houdt het scherm liever klein
Maar extra prefs voor de veeleisendere leden
met gebruikersvriendelijkheid als rede
kan Jasper misschien voor ons maken
zodat ook Azrael een verlichte zucht kan slaken
* DarkX is helemaal in the mood
En zo is het toch niet bedoeld
Teveel prefs zijn ook niet fijn
men houdt het scherm liever klein
Maar extra prefs voor de veeleisendere leden
met gebruikersvriendelijkheid als rede
kan Jasper misschien voor ons maken
zodat ook Azrael een verlichte zucht kan slaken
* DarkX is helemaal in the mood
[ Voor 5% gewijzigd door DarkX op 05-12-2003 18:09 ]
Een klipklap-cookie, klap maar dicht
want die ene optie mag uit mijn zicht.
Dat vind ik toch wel handig
Maar aan de andere kant ook verstandig
Met een analoge foonlijn
is headercomressie echt wel fijn.
Liever werk ik met ADSL
Want dat werk ook lekker snel.
want die ene optie mag uit mijn zicht.
Dat vind ik toch wel handig
Maar aan de andere kant ook verstandig
Met een analoge foonlijn