Toon posts:

[WLAN] Derde PC geen toegang internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een kennis heb ik vanmiddag eens naar zijn netwerk gekeken. Hij heeft een WLAN met 3 pc's. Alle pc's draaien op Win XP. Nu heeft hij adsl daat via de splitter de router binnenkomt en de router is weer verbonden aan het zendstation van de WLAN. Nu het volgende probleem:

Op alle pc's is keurig alle software geinstalleerd op 1 pc de software van het zendstation en de software voor de verbinding met planet.

Tevens is er op alle pc's de software voor de draadloze netwerkkaart geinstalleerd.
Nu hebben 2 pc's zonder problemen internet. Ze krijgen automatisch een DHCP adres (10.0.0.xxx) De standaard gateway/ DNS server staan bij bijde pc's op 10.0.0.138.
Alleen op de laatste pc is er met geen mogelijkheid internet op te krijgen. De instellingen zijn precies hetzelfde (automatisch IP toewijzen). Maar hij maakt dan zelf een IP aan in een heel andere range. (169.245.x.x) De connectie met alle pc's aan het draadloze netwerk is 'uitstekend' dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb echt mijn hoofd hierover gebroken en kwam er niet meer uit. Dit is al de 2e keer dat ik laskwam en nog steeds hebben we geen oplossing.

edit: handmatig alles invoeren heeft ook niet geholpen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 18:36 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar hij maakt dan zelf een IP aan in een heel andere range. (169.245.x.x)
Dan lijkt het er op dat ie geen DHCP adres krijgt. Probeer de probleempc eens een handmatig IP te geven wat klopt (bv 10.0.0.150).