DVD-Kopie stottert de laatste 5 minuten

Pagina: 1
Acties:

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02
Ik heb een Standalone Pioneer DV-340 en ik heb het volgende probleem sinds kort:

Ik heb het volgende nu al met 2 dvd kopieen gehad:
Aan het einde van de film (laatste 5 minuten ofzo) begint het beeld (en dus ook het geluid) enorm te stotteren/haperen. dvd's zijn gewoon goed en werken in een andere dvd-speler. Ik gebruik alleen A-Merk dvd-r's.

Bij de ene film heb ik het laatste stukje de volgende dag weer geprobeerd en toen ging het goed. Bij de andere doet 'ie het nog steeds...
Ik zat te denk aan een warmte probleem of dat de lens vuil is..
Iemand nog tips over dit wazige maar toch dringende probleem..of misschien dezelfde ervaringen?

Ook graag als je wat meer tips hebt over hoe je je dvd speler/lens kunt onderhouden/schoonmaken..

Alvast reuze bedankt...

Member of the Ukraine IT Army

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 09:06
Dit ligt vaak aan de schijfjes, A-merk of niet. Probeer eens een andere schijf.

Helaas zegt de print op de DVD ook niet altijd wat voor DVD het is. Veel merken kopen bij diverse fabrieken in. Aan de hand van de mediacode kan je achterhalen uit welke fabriek deze disc komt. Probeer dan eens een andere. Op sites als dvdrhelp.com kan je onder dvd media veel informatie vinden over welke dvds het goed doen in welke afspeelapparatuur. Ook hier in het forum worden de verschillende DVD's en mediacodes besproken.

http://www.dvdrhelp.com/d...arch=Search+or+List+Media

[ Voor 18% gewijzigd door jaspov op 09-11-2003 18:30 ]

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 23:42

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

is er al zoiets als een DVD faq?
want deze vraag komt nu wekelijks weer langs hoewel hij in de grotere topics die al maanden lopen, heel vaak is beantwoord

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02
Ik ben ook wel voor een FAQ...want JA, ik heb de search gebruikt en in een thread van 29 pagina's zoeken naar iets wat enigzins op jouw probleem lijkt is geen pretje kan ik je vertellen...
:'(
Andere media ga ik ook nog proberen (wil nog even kijken naar +R media, Fuji of Ricoh Traxdata ofzo), ik heb uitgesloten dat het aan de warmte ligt, heb 'm gisteravond weer geprobeerd..zelfde prob.
Heb ook nog gedacht aan evt. de hoeveelheid data die erop staat..zou er ook nog mee te maken kunnen hebben..

Als er iemand ook nog info heeft over het cleanen van z'n (standalone) dvd-speler dan graag...

Member of the Ukraine IT Army