And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.
Ik geloof namelijk niet dat er al software is die bandbreedte beheer kan doen / en die dan ook echt werkt.
Maja, het schijnt met linux wel goed te kunnen, maar dan moeje weer een aparte bak er tussen hangen enzo. Hoe je ´t dan moet doen ken je ook wel vinden op GoT.
of ja linux, maar daar heb ik geen ervaringen mee
[ Voor 14% gewijzigd door PASware op 09-11-2003 17:51 ]
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Er staan wel meer onderwerpen hiervan op GOT maar dat wil niet zeggen dat daar ook een oplossing bij staat sjees. anyway.
De enige manier om het goedkoop te doen is om een linux bak ertussen te zetten en daar de speciale advanced networking kernel op te compilen. Je kan dan de dingen instellen die jij bedoelt. Dus o.a. per ip adres/groep bandbreedte toekennen. Dit is echter zeer ingewikkeld en het wordt ook niet echt veel gebruikt. Vandaar dat het standaart dus ook zelfs uit staat in de linux kernel. Als je op het hele internet hier over zoekt zal het je opvallen dat er niet eens zoveel over te vinden is en dat wat er aan informatie is behoorlijk technisch is. Als je niet behoorlijk wat linux ervaring hebt kan je dit wel vergeten. Dan gaat het je iig VEEL tijd kosten om dit in te stellen en te configureren.
Als je wat meer geld hebt kan je overwegen om een router te kopen die dit soort dingen hardwarematig kan doen maar dan moet je wel denken aan 300 a 400 euro voor zo'n apparaat. Zelf hebben wij thuis hier veel mee lopen kloten maar bij gebrek aan tijd en ervaring is het niks geworden. Nogmaal het is echt NIET ff makkelijk een progje draaien wat dingetjes intypen en klaar.
hopelijk heb je hier wel wat aan en anders mag je me altijd mailen.
Iemand doodmaken met een blije mus.....
darthdrinker schreef op 09 november 2003 @ 18:01:
Zucht direct weer mensen met zo'n nutteloos zoek het maar op antwoord. Iedereen denkt echt dat dit de heilige graal van computer informatie is en dat werkelijk ALLES met een goed einde is besproken.
Er staan wel meer onderwerpen hiervan op GOT maar dat wil niet zeggen dat daar ook een oplossing bij staat sjees. anyway.
Waarom denk je dat er TALLOZE topics dicht zijn gegaan?
Cutebritney in "Internet snelheid eerlijk delen?"
Koffie in "bandbreedte netwerk verdelen"
[rml][ TIP!] Bandbreedte beperken voor gebruikers[/rml]
Ok dit lijkt me duidelijk... dit gaat 'm dus niet worden. Of ik moet andere manieren bedenken om mijn huisgenoten over te halendarthdrinker schreef op 09 november 2003 @ 18:01:
...De enige manier om het goedkoop te doen is om een linux bak ertussen te zetten en daar de speciale advanced networking kernel op te compilen. Als je wat meer geld hebt kan je overwegen om een router te kopen die dit soort dingen hardwarematig kan doen maar dan moet je wel denken aan 300 a 400 euro voor zo'n apparaat...
[quote]Zucht direct weer mensen met zo'n nutteloos zoek het maar op antwoord. Iedereen denkt echt dat dit de heilige graal van computer informatie is en dat werkelijk ALLES met een goed einde is besproken.
Er staan wel meer onderwerpen hiervan op GOT maar dat wil niet zeggen dat daar ook een oplossing bij staat sjees.[/quote]
...en hier sluit ik mij bij deze helemaal bij aan...
[ Voor 8% gewijzigd door no_useforaname op 09-11-2003 18:41 ]
And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.
zoek eens op bandbreedte beperken of soortgelijke termen, en dus niet ophouden na 5 topics. het is even zoeken maar het staat er echt wel.
het antwoord is trouwens zelf in dit topic verteld.
je zet er of een linuxbak tussen die de boel routert en elke netwerkaart een limiet stelt.
of je gebruikt het programma netlimiter onder windows
[ Voor 22% gewijzigd door job op 09-11-2003 18:30 ]
Dit is precies wat je zoekt, maar prijstechnisch wellicht geen optie.
Je hebt groot gelijk jadarthdrinker schreef op 09 november 2003 @ 18:01:
Zucht direct weer mensen met zo'n nutteloos zoek het maar op antwoord. Iedereen denkt echt dat dit de heilige graal van computer informatie is en dat werkelijk ALLES met een goed einde is besproken.
Dikke ZUCHT, want dit staat al 100 keer in alle topics, heel er is zelfs een FAQ item voor
FAQ - Network Troubleshooting
Iedereen denk echt dat linux de heilige graal van computer informatie is
[ Voor 6% gewijzigd door Koffie op 10-11-2003 08:05 ]
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()