Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Koffermod]Hoe mobo monteren

Pagina: 1
Acties:

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:07

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik ben bezig met een (naar mijn mening) mooie koffermod. Omdat mijn eis is dat je totaal niets van buiten mag zien dat de koffer een pc bergt, wil ik dus zorgen dat alle aansluitingen en schroefjes niet te zien zijn. Met deze eis stuit ik dan op 1 probleem:

hoe het mobo op "onderkant" van de koffer te monteren: ik wil namelijk niet met boutjes oid dergelijks werken omdat je die dan aan de buitenkant zult zien.

Ik heb echter nog wel de bijbehorende backplane van de kast, maar hoe monteer ik deze? Lijmen?

Ik hoop op reacties die mij kunnen helpen, en waarbij ik evt helemaal niet aan gedacht heb: ik heb mijn hoofd erover gebroken, misschien is er een hele simpele oplossing waar ik niet aan gedacht heb. Maar ik wil dus onder geen enkele omstandigheid er iets van buiten zien. NB ik kan de skin van de koffer niet loshalen dus een boutje met schroef onder de "skin" van de koffer gaat niet.

-Heb de search uiteraard gebruikt maar veel foto's zijn offline of geven geen goed beeld hoe de mammaplank is gemonteerd.-

T60P Widescreen

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mobo op een plaat hout schroeven, en die plaat hout goed vastlijmen op de bodem :)

Misschien wel leuk voor je: Koffermod Tutorial
En op de site van ReseTTim kan je ook een tutorial vinden: www.resettim.nl

[ Voor 61% gewijzigd door Kawaii op 09-11-2003 17:36 ]

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Je zou kunnen werken met een dubbele bodem. Heel simpel een plaatje op de vloer van de koffer leggen, en deze in de hoeken met 't koffer vast maken (in de hoeken zitten zowiezo al schroeven, dus daaro zul je die eruit kunnen halen en grotere erdoor heen schroeven en daarop de dubbele bodem bevestigen)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
je kunt je mobo e.d.gewoon op een alumininium plaat oid.vastschroeven,die plak je met polyesterhars vast in de koffer

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Verwijderd

of je zet die plaat niet vast en zorgt dat de plaat klemt als je de koffer dicht doet, kan je als het nodig is je mobo er zo uitpakken!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:07

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik ben al eigenlijk op een beter id gekomen, ik maak een soortraamwerk waar alles in komt te hangen: mobo, hdd, dvd-drive etc, soort flight-case zoals die van Resettim. Hoewel ik de oplossing X-G ook goed vond, die schroeven van die hoekbeschermers verlengen, zodat het een geheel lijkt.
Ik kan iig weer verder! Voor het raam constructie heb ik al goede id-en opgedaan, en heb ik ook gelijk het mamma-plank probleem opgelost.

Als hij klaar is zal ik cker foto's storten ;) Misschien maak ik een CiP-topic (uiteraard in overleg met de admin/mods).

Voor verdere vragen zal ik dit topic wel schoppen, na goede search uiteraard, hoewel ik denk dat ik alles wel goed in mijn hoofd heb zitten, en heb de juiste apparatuur tot mijn beschikking (mechanica-opleiding :) )

Maar als er meer suggesties zijn, ik zal dit topic nog steeds raadplegen bij nieuwe posts.

bdw bedankt voor de tutorial en link naar Resettim's page, die zal ik eens goed uitspitten. (had ik zelf eigenlijk ook wel op kunnen komen, hoewel ik zelf nooit naar koffermod topic's kijk, dus niet echt in dat "weredje" thuis).

[ Voor 13% gewijzigd door Seesar op 09-11-2003 18:12 ]

T60P Widescreen

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb dus idd een koffermod guide gemaakt :) hoop dat je er wat aan hebt. in mijn geval heb ik overal met 3mm boutjes en moertjes gewerkt. doordat ik overal het zelfde formaat heb gebruikt ziet het er ook erg goed uit. jij wil dus dat er niks zichtbaar is aan de buitenkant dit is mogelijk natuurlijk.

je kunt de koppen van de boutjes vastlijmen aan de bodem van de binnenkant bijv. je kan alu stroken gebruiken zoals enterprice heeft gedaan en hierop dan afstandbusjes plaatsen. door een alu strook te gebruiken heb je een groter oppervlak om dingen mee te bevestigen.
zou zeggen succes..

mmh lees nu dat je een soort raamwerk wil gaan maken zoals mijn flightcase.. ook een idee natuurlijk. ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien in een koffermod :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ik heb bij mijn koffermod 6 afstandsbusjes in een stukje parket-plint geschroefd. Daarna op de goede plek vastgelijmd, gewoon met bisonkit :)

Gaat nooit meer los 8-)

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
Klitteband!

Jep, voor een bedrijf ooit een productpresentatie moeten maken in koffervorm, maar omdat het assortiment wijzigt moest de boel demonteerbaar blijven.

Dus heb ik een houten bodem gemaakt, en voorzien van een aantal stroken Klitteband (gekocht op rol van 2 cm breed). Op de kofferbodem lijmde ik uiteraard de andere zijde.

Door de uitsparing in de houten bodemplaat, waar ik mn vinger achter kon haken, kon ik de plaat los trekken.

Ik stond versteld hoe stevig het was,...geen beweging in te krijgen!

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 16:02

GerriT

Dusss......

Ik heb bij mijn koffermod gewoon de backplate met kleine schroefjes (3,5 mm) vast gezet in het hout van de koffer en ook nog een beetje lijm langs de randen ;)

Wees wel heel voorzichtig dat ze niet aan de onderkant uit de koffer komen!
Pagina: 1