Hosting provider bekijkt mijn database

Pagina: 1
Acties:

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik gok dat mijn hosting provider mijn database nu aan het bekijken is.

De database (access) is geblokkeerd en er staat ineens een .ldb bestand bij (wat ik ook altijd krijg als ik de db op mijn eigen pc open).

Ik kan verder de db niet renamen weggooien etc en mijn active server pages site doet het niet omdat de database bezet of gelocked is

Wat kan ik doen?

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 15:32

yared

No Scope, Bitch!

fatbenny schreef op 09 november 2003 @ 16:54:

De database (access) is geblokkeerd en er staat ineens een .ldb bestand bij (wat ik ook altijd krijg als ik de db op mijn eigen pc open).

Ik kan verder de db niet renamen weggooien etc en mijn active server pages site doet het niet omdat de database bezet of gelocked is

Wat kan ik doen?
eerst even de algemene voorwaarden goed doornemen om te kijken waar je wettelijk staat, en een open-mind houden ;)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
fatbenny schreef op 09 november 2003 @ 16:54:

Wat kan ik doen?
En jij denkt serieus dat iemand op zondag geinteresseerd is in jouw DB?

Ik weet niet of je DB zo belangrijk is, maar bedrijfsgevoelige data? Hmmz.

Anyway: leg het voor. Wellicht is IIS met ODBC bezig, maar voorlopig denk ik dat het iets te hoog gegrepen is. Mailen dus :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• fatbenny
DiedX schreef op 09 november 2003 @ 17:11:
[...]

En jij denkt serieus dat iemand op zondag geinteresseerd is in jouw DB?

Ik weet niet of je DB zo belangrijk is, maar bedrijfsgevoelige data? Hmmz.

Anyway: leg het voor. Wellicht is IIS met ODBC bezig, maar voorlopig denk ik dat het iets te hoog gegrepen is. Mailen dus :)
Ik heb toevallig eergisteren op zijn voicemail gehoord dat hij vandaag terugkomt van vakantie. Ik heb hem gemaild, ik zie het wel

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Wat is het probleem eigenlijk? Ik neem aan dat hij niets met de informatie mag doen. Het kan voor een beheerder soms nodig zijn iets te openen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat men ook kijkt wat er staat en er iets mee doet.

* jep voorziet geen problemen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

yared schreef op 09 november 2003 @ 17:03:
eerst even de algemene voorwaarden goed doornemen om te kijken waar je wettelijk staat, en een open-mind houden ;)
Ik gok dat de hoster er wel ingezet heeft dat ze het recht hebben om door accounts te bladeren. Gewoon puur als safety measure.
Hij doet er echt niks mee gok ik hoor (of iig, mag ik hopen ;)).

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als ik in een van de database's van de klanten zou neuzen zou ik opgehangen worden aan de hoogste boom door m'n chef...

Als je vermoeden bevestigd wordt (wat zeer onwaarschijnlijk is), zou ik eens een betere hostingprovider gaan zoeken :)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
of ergens is een fout opgetreden in je asp applicatie waardoor de database geopend werd maar niet meer gesloten...

'k vind het eerlijk gezegd nogal grof dat je meteen je hoster ervan gaat beschuldigen

heb zelf al meermaals probleempjes gehad met accessdatabases die niet unlocked werden

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• fatbenny
'k vind het eerlijk gezegd nogal grof dat je meteen je hoster ervan gaat beschuldigen
Ik noem geen namen en sites

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

XTerm schreef op 09 november 2003 @ 17:54:
Als ik in een van de database's van de klanten zou neuzen zou ik opgehangen worden aan de hoogste boom door m'n chef...
Lekker bedrijf. Als werknemer van een hosting bedrijf teken je een non disclosure. Het openen van een database wil niet zeggen dat een verveelde werknemer denkt 'laat ik hier eens in neuzen'. Misschien was er wel een andere reden. :) Weet jij veel...

Verwijderd

Oh sorry, Ik had hem nog open staan. Zal hem meteen ff sluiten

Reply serieus of reply niet.

[ Voor 38% gewijzigd door intoxicated op 09-11-2003 18:16 ]

• fatbenny
jep schreef op 09 november 2003 @ 18:04:
[...]

Lekker bedrijf. Als werknemer van een hosting bedrijf teken je een non disclosure. Het openen van een database wil niet zeggen dat een verveelde werknemer denkt 'laat ik hier eens in neuzen'. Misschien was er wel een andere reden. :) Weet jij veel...
maar ondertussen staat ie al 2 uur open en doet mijn site het nog niet

Verwijderd

Volgens mij is je database gewoon verongelukt... Als die hostingprovider van je vandaag terug is gekomen van vakantie (?), dan is echt niet het eerste wat ie doet jou database doorspitten...

Vind het als ik eerlijk ben wel een ERG voorbarige conclusie. Er zijn zoveel dingen die het kunnen zijn, zoals een db-crash, een (mislukte) backup, een applicatie die niet goed een tabel/database heeft afgesloten, etc. Het eea kan ook als gevolg van een probleem zijn, misschien is er wel een probleem met je database en probeerde je hostingprovider daarom je database te opnene...

Als je hostingprovider in je database wil neuzen, dan maakt ie wel een kopie of maakt ie gebruik van een tootlje zodat niet je complete database plat hoeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 18:27 ]

Verwijderd

Volgens mij is het veels te voorbarig om je hoster te beschuldigen.
ik weet niet of je al veel ervaring hebt met access maar dat komt wel vaker voor dat ie open blijft staan.
Heb pas nog een project met access gedaan en hetzelfde verhaal.
Lag toen aan de eigen source-code die de database verbinding niet netjes afsloot.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:51
Een hosting provider die niet te bereiken is omdat hij op vakantie is? Ehm...

Misschien zowiezo eens tijd om een andere te zoeken :)

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:58
Ik weet bijna zeker dat je hostingprovider niet in je database aan het lezen is.
Ik heb ook een site met een access database en daar staat ook altijd een *.ldb bij. Ik denk dat het gewoon komt doordat iemand op je site aan het lezen/schrijven is in de database.

Specs

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb er niet veel verstand van, maar is er een kans dat iemand je aan het hacken is? Als je provider met vakantie is (slechte service) en er is iemand in je database bezig die er volgens mij niets te zoeken heeft is dit mijn conclusie.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1