Ik ga mijn @home abonnement delen met diverse bovenburen.
Maar in tegenstelling tot mijn buren maak ik gebruik van sommige sharingsprogramma's zoals soulseek, welke problemen geven als je via een router met internet verbonden bent.
Komt geloof ik omdat er een soort firewall in een router zit. Daarom wil ik het internetsignaal dat uit de modem komt al naar mezelf splitsen VOOR het de router ingaat en vertakt wordt naar de anderen. Zodat ikzelf dus als het ware een 'zuiver' internetsignaal heb dat rechtstreeks uit de modem komt, en mijn buren via een router met op internet verdeeld zitten. Zoiets dus:
.............MODEM
...................|
...................|
................../\
................./..\
................/....\
...[mijn PC]........\
........................\
.........................\
....................[router]
.........................|
......................../|\
......................./.|.\
....................../..|...\
...................../...|....\
..................../....|.....\
.............[pc2].....|....[pc4]
......................[pc3]
(let niet op die puntjes)
Kan dat?
Zo ja wat voor capriolen moet ik precies uithalen vvanaf de moden en wat voor kabels moet ik overal gebruiken? (crossed utp of rechte utp)
Maar in tegenstelling tot mijn buren maak ik gebruik van sommige sharingsprogramma's zoals soulseek, welke problemen geven als je via een router met internet verbonden bent.
Komt geloof ik omdat er een soort firewall in een router zit. Daarom wil ik het internetsignaal dat uit de modem komt al naar mezelf splitsen VOOR het de router ingaat en vertakt wordt naar de anderen. Zodat ikzelf dus als het ware een 'zuiver' internetsignaal heb dat rechtstreeks uit de modem komt, en mijn buren via een router met op internet verdeeld zitten. Zoiets dus:
.............MODEM
...................|
...................|
................../\
................./..\
................/....\
...[mijn PC]........\
........................\
.........................\
....................[router]
.........................|
......................../|\
......................./.|.\
....................../..|...\
...................../...|....\
..................../....|.....\
.............[pc2].....|....[pc4]
......................[pc3]
(let niet op die puntjes)
Kan dat?
Zo ja wat voor capriolen moet ik precies uithalen vvanaf de moden en wat voor kabels moet ik overal gebruiken? (crossed utp of rechte utp)