Toon posts:

[R8500] TV-OUT S-Video -> Composite verloopstukje probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Radeon 7000 en een 8500pro van Club3D. Ik gebruik de 7000 normaal met TV-out voor filmpjes kijken, en nou had ik dezelfde tv die ik gebruik voor de TV functie aangesloten op mijn Radeon 8500 pro.

Ik gebruik altijd een S-Video -> composite verloopstukje, omdat allebei de kaarten alleen een S-Video uitgang hebben. Deze werd geleverd bij de videokaarten.

Nou had ik dus op zelfde manier de tv aangesloten op de 8500Pro, maar hij ziet geen tv in de driver, en werkt dus niet. Met S-Video werkt het wel, alleen in B/W omdat de TV geen S-Video heeft, en daar niet om kan gaan.

Ik snap alleen niet waarom de ene kaart, met precies dezelfde kabel en drivers en zelfde tv zelfde wel werkt met verloopstukje. Dit alles zit altijd aangesloten via scart, dus een blokje waar je S-Video en Composite video en composite audio in kan stoppen.

Heeft iemand een idee, ik kan op deze tv dus niet de tv-out aansluiten door dit probleem.

[edit]
Het zijn 2 verschillende pc's, met deze videokaarten trouwens. En voor meer uitleg over zwart/wit via S-Video kijk hier: http://hardwareanalysis.com/content/topic/3591/

[edit2]
Oplossingen uit de Tv-out FAQ:
* resolutie maximaal 800 * 600
* 16 bit kleuren
* refreshrate monitor 60 Hz
* draai geen refreshratefix
Ik voldoe aan al deze eisen op deze pc, en geen verschil.

[edit3]
Omega en laatste catalysts maken geen verschil. Ik draai nu de gewone 3.9 catalysts.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 17:16 ]

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Voor zover ik weet verschilt het verloopkabeltje (S-Video -> composite verloopstukje) van de 7000 met die van de 8500. Dus als je die 8500 aansluit moet je ook het verloopkabeltje gebruiken dat bij die kaart zat.
Als deze er toevallig niet bijzat dan kun je ook losse verloopstukjes kopen bij je lokale eletronicahandel. Als je de search gebruikt kun je hier wel wat over vinden; er zijn namelijk twee verschillende verloopstukjes in omloop.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, lijkt me niet dat die verschillend zijn, iemand anders een idee?

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
je kunt proberen "force detection of TV" aan te zetten. Ga naar "Display Properties" -> "Advanced" -> "Displays" en dan zie je rechts onderin het venster "Troubleshoot", klik hier op en zet een vinkje bij "force detection of TV" en dan kun je je tv inschakelen. Zo werkt het bij mij ook, omdat mijn versterker ook video signalen door kan sturen, wordt mijn tv ook niet herkend. Het nadeel is wel dat je na iedere reboot je tv ff moet enable-en maar dat went........ :Y)