Toon posts:

capturing tvbeelden op hdd en dan op dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel lopen rondzoeken naar het opnemen van tv matriaal via m'n pc op het forum, maar mijn vraag heb ik zo nog nie kunnen beantwoorden.
Mijn vraag is, wat is een goede/goedkope manier om in mpeg2 tvmatriaal op te nemen via de pc, om dat vervolgens op dvd te branden.
Ik zag dat sommige tvkaarten mpeg2 capturing ondersteunde, maar werkt dit goed, wie heeft er ervaring mee?

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:46

Steffie

Opaque

Ik heb een Hauppauge WinTV PVR die dus hardwarematig op kan nemen in MPEG-2. Maar ik kies er altijd voor om nog wat aan nabewerking te doen en het vervolgens VBR te encoden met TMPGEnc. Die PVR gaat tot een bitrate van 12Mbit/sec en dan past nagenoeg nooit jouw video op een DVD. Tenminste niet bij de dingen die ik opneem ;)

De opbouw van zo'n bestand dat hardwarematig is ge-encodeerd zit wel goed. Aan de GOP gaat altijd een sequence header vooraf en in CBR modus gebruikt die dus alleen I en P frames. Bij PAL video is de GOP dus ook gelimiteerd tot 15 frames per GOP.

[ Voor 28% gewijzigd door Steffie op 09-11-2003 17:52 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik doe het met een Pinnacle PCTV-Pro kaart. Werkt als een speer. Opnemen doe ik in de DVD stand. Dat is een preset waarbij bv de bitrate op 8Mb/sec staat. Je kunt dit ook zelf aanpassen. Ook videobanden heb ik al overgezet.
De Pinnacle software neemt het geluid ook op als MPEG stream. Ik maak daar zelf later weer PCM van omdat er receivers zijn die daar weer niets mee kunnen. Meestal kun je dat wel op de speler instellen (dan doet ie een downmix) maar PCM stereo is ook goed (1536Kb/s).
Op DVD zetten doe ik met TMPGen DVD Author en dat gaat prima. Heel simpel programma, maar het doet precies wat het doen moet: menuutjes maken is simpel en de chapterstops heb je er ook zó in.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Topicstarter
Het toeval wil dat ik ook naar de pinnacle PCTV-Pro kaart had gekeken, maar als ik ff snel een berekening maak voor een lege dvd en 8mb/s, dan kom ik uit op:
4472 mb dvd
559 sec
9,3 min
Dus 9,3 min aan video matriaal? Ik zal me wel vergissen....maar hoe zit dat dan?