Maxtor SATA 120 Gb schijf in RAID opstelling dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• vitellius
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 16:17
Hoi allemaal

Toen ik vanmorgen wakker werd en ging kijken of mijn dowloads binnen waren kwam ik tot de ontdekking dat er allemaal meldingen van Windows op mijn scherm stonden waar vermed stond dat de schijf waarop ik aan het downloaden was niet meer bereikbaar was. Windows gaf ook i/o errors aan. Ik heb de computer opnieuw opgestart en de raid utility gaf aan dat er een hardware initiation failure was en dat de schijf niet werd geladen. Ik had de computer de hele nacht aanstaan, maar het lijkt me stug dat dit een probleem hoort te zijn. De schijf in kwestie is een maxtor diamond plus 9 120 Gb SATA, en de schijf staat aangesloten op de SATA RAID controller.
Is mijn harde schijf nu dood en kan ik nog iets proberen om de schijf te maken, ik heb powermax en maxblast sofware al geprobeerd, maar beide programma's kunnen de schijf niet zien.
Mijn systeem is:

AMD 1800+
MSI KT600 Delta
512 PC 2100 DDR geheugen
Nvidia Geforce TI4200
1 Maxtor 40 GB Harddisk
1 Seagate 30 GB Harddisk
1 Maxtor Diamond plus 9 120 Gb Harddisk
Windows XP prof

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Controleer de bekabeling eens.... Probeer 'm eens op de 'gewone' IDE poort. Converter heb je denk ik niet....

* PD2JK het ergste

[ Voor 47% gewijzigd door PD2JK op 09-11-2003 16:50 . Reden: toevoeging ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• vitellius
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 16:17
Ik heb de kabels gechecked, met een andere kabel getest, ook op het andere RAID channel geprobeerd en een andere power plug geprobeerd, maar niets heeft nog geholpen ;(

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je hebt kans dat powermax niet werkt op schijven op de raid controller, maar alleen op de gewone SATA controller.

specs

Verwijderd

Ga even een pci SATA kaartje halen, dan kun je MAXDIAG wel gebruiken, je schijf herstellen en weer aan de slag.

Beter laat dan nooit! (Toch? |:( )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 11:05:
Beter laat dan nooit! (Toch? |:( )
Ben je ook van plan om alle andere 800.000 oude topics omhoog te kicken met een antwoord :? Nee, alsjeblieft zeg .. 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.