Toon posts:

Win2003 Server Uitlezen Wie Gebruikt File

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb wel eens gezien dat er een programma is dat je eventueel via het netwerk op een remote pc kunt gebruiken om te kijken welke files door wie in gebruik zijn op de server.

Mijn vraag is heeft iemand hier een programma voor of de naam van een programma dat dat kan.

Het gaat namelijk om het volgende.
Ik wil graag wat bestanden (documenten) weg gooien maar dit is steeds niet mogelijk omdat er gezegt word dat de bestandjes in gebruik zijn of alleen lezen zijn. Dit laatste is niet het geval want dat heb ik gecontroleerd.

Nu wil ik dus graag met een programma het in gebruik zijn killen en toch verwijderen.

is dit mogelijk?

Verwijderd

Lijkt mij niks professioneels aan....
en zo te zien heb je niet eens gezocht, staat naar mijn weten genoeg over in de help van Windows :)

omdat ik de rotste niet ben
zie het commando net

in in jouw geval
net file

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:53

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
rechtermuis op my computer>manage>shared folders>open files

edit: geeft dus hetzelfde weer als net file, maar dan in een windows interface met extra opties. als de bestanden hier niet tussen staan die je zoekt dan kan je best met probleemgevallen te maken hebben (zoals dat xp soms avi's niet kan verwijderen, weet niet of 2003 dat ook heeft). Dan kan je proberen de server te rebooten, of explorer.exe even beeindigen en opnieuw te starten.

[ Voor 79% gewijzigd door Mike Jarod op 09-11-2003 18:54 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

server manager uit windows nt4 resource kit gebruiken? of gewoon manage computer > contact met server > shared Folders > Sessions / Open Files.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Lees deze eens door:
Windows Operated Systems - FAQ

Verder zou je eens kunnen [google=oh.exe] welke ook kan doen wat jij wilt :)
Pagina: 1