Toon posts:

club 3d radeon 9700 pro alleen maar problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen maar problemen met mijn nieuwe radeon 9700 pro. Ik heb na lang zoeken en testen enz. de conclusie getrokken dat mijn kaart alleen maar werkt met de originele cd drivers (die bij de kaart geleverd worden, en dat is catalyst 3.2 volgens mij) en ik mag geen via drivers installen. Zodra ik via drivers install dan start windows (2000) niet meer op. Hij blijft hangen bij het inlog scherm (de pc hangt niet maar windows boot gewoon niet). Soms start hij wel op en dan krijg ik de een na de andere foutmelding dat de toepassing niet geinitialiseert kan worden (heel vaak: "svchost.exe kan niet geinitialiseerd worden".)

Andere drivers is ook alleen maar problemen. Als ik nieuwere (of oudere) catalyst of omega drivers install heb ik hetzelfde probleem als hierboven dat windows niet meer boot. Ik kan dan via veilige modus de drivers uninstallen en dan weer met de cd drivers beginnen.

Ik heb al vanalles geprobeert (directx - drivers - windows updaten - schone installatie - enz enz enz)

Agp versnelling staat dus ook uit wat veel prestatie verlies is en nieuwere drivers zijn ook een stuk stabieler en sneller (meestal).

De specs zijn:

XP 2000+
MSI KT333
512 DDR
Clud 3d radeon 9700 pro
SB live 1024
realtech NIC

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 16:32 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
Heb je dit sinds een tijdje of gewoon al sinds je deze kaart hebt? Als je geen problemen hebt gehad met je vorige videokaart dan moet je die er weer eens insteken, dan echt alle drivers (voor je vidkaart) goed eraf gooien en daarna pas je Radeon erin doen.

Ook is het vaak aan te raden om Windows opnieuw te installeren nadat je een belangrijk onderdeel van je systeem hebt vervangen. Onder belangrijke onderdelen versta ik bijvoorbeeld een moederbord, videokaart of CPU.

Als dat niet werkt zou ik de kaart eens in een andere PC uitproberen en anders gewoon lekker terug naar de winkel voor een andere.

The devil is in the details.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:41

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb dezelfde videokaart+mobo en heb geen problemen met de nieuwe driver (ik gebruik Catalyst 3.7) en heb gewoon de nieuwste VIA4in1-driver geinstalleerd.

Zorg dat je AGP Fast Write in het BIOS uit hebt gezet. Heb je ook de nieuwste BIOS-update al geinstalleerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 09-11-2003 16:55 ]

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al een nieuwe installatie gedaan , en terug naar de winkel zou geen nut hebben want met de cd drivers doet ie het gewoon.

Verwijderd

Uninstalleer eens alle video drivers, reboot, en installeer dan de Via service pack 4.49a ( http://www.viaarena.com ). Reboot dan, en probeer dan de drivers eens te installeren. Dan moet het beter werken.

Verwijderd

Topicstarter
nope ik heb alle volgordes al geprobeerd.

Maar BREEZER: nieuwe bios? van de videokaart of van mijn mobo?.

En ja fast writes staat al uit.

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 17:06:
nope ik heb alle volgordes al geprobeerd.

Maar BREEZER: nieuwe bios? van de videokaart of van mijn mobo?.

En ja fast writes staat al uit.
Mobo. Versie 5.7 is er al een tijd.

-edit-

Hier, bovenste moet je hebben:
http://www.msi.com.tw/pro...spt_bos_detail.php?UID=11

[ Voor 19% gewijzigd door Dennahz op 09-11-2003 17:09 ]

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Maar breezer wat zijn jouw specs van je systeem en wat is jouw 3dmark 2001 se score?

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 17:29:
Maar breezer wat zijn jouw specs van je systeem en wat is jouw 3dmark 2001 se score?
Ik heb ook dezelfde moederbord+videokaart als jou, alleen ik heb het nieuwste BIOS geinstalleerd en ik heb een 450W-voeding en heb een XP1900+ cpu.

Mijn 3DMark03-score is 4647 zonder enige overklok.

De kaart hoort et dus gewoon te doen hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 09-11-2003 17:33 ]

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu ff mijn bios updaten, alle drivers uninstallen, dan via driver (449) installen, dan nieuwe catalyst (3.7) en dan kijken wat het doet

Verwijderd

Topicstarter
zo net ff bios ge-update, alles uninstalled. Via drivers installed, daarna catalyst 3.7 en reboot........ WEEER hetzelfde als eerst. Windows boot niet door, de explorer wordt niet opgestart, 1000 foutmeldingen enz enz enz.
Wat kan ik nog proberen?

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 18:38:
zo net ff bios ge-update, alles uninstalled. Via drivers installed, daarna catalyst 3.7 en reboot........ WEEER hetzelfde als eerst. Windows boot niet door, de explorer wordt niet opgestart, 1000 foutmeldingen enz enz enz.
Wat kan ik nog proberen?
Format c: doen en XP er opnieuw opzetten. Dus niet een herinstallatie doen, maar een volledige format doen. Anders weet ik et ook niet. Je mobo is het probleem iig niet kan ik je wel vertellen.

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al een keer geformateerd etc maar had geen nut. MAar ik draai WINDOWS 2000. Misschien XP installen ????

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13
Hmm klinkt bekend in de oren...
Heb je misschien een vroegere build van windws 2000, want ik had een tijdje geleden 2000 (prof) erop gezet, dat was de build voor orginele uitgave.
Ik had alleen maar problemen met mijn Club3d 9700. Ik kon geen drivers etc... installeren of andere dingen voor de videokaart.

Met Windows XP waren alle problemen weg.

Trouwens dat svghost.exe is norton antivirus, uinstall dat eens en probeer het opnieuw ;) s6

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 18:48:
ja ik heb al een keer geformateerd etc maar had geen nut. MAar ik draai WINDOWS 2000. Misschien XP installen ????
Ow dan weet ik et niet. Ik draai zelf XP.

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
ik haal bijna 3000 3dmarks (03) das ni echt ehh.....

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Heb deze kaart 2 weken geleden ook gehad, nix anders dan ellende...geen enkel spel werkte. Bij starten spel kreeg ik blauw scherm of ging de pc rebooten. Diverse drivers geprobeerd en het mocht niet baten :P Na overleg met de winkel Salland Automatisering hebben ze aangeboden om mij het volledige bedrag terug te betalen incl. verzendkosten! Verder vertelde de winkel dat deze kaarten met regelmaat terug worden gestuurd door klanten (dat zegt al genoeg!), hoofdprobleem 1 is dat de fan vastloopt...

Ik ga doorsparen voor een Hercules 9800 niet pro 8) en een 480 Watt voeding :O

Grimmy: hoeveel watt is je voeding? daar kan het misschien ook aan liggen namelijk :)

Hercules zelf die adviseert al minimaal een 300 Watt voeding: http://europe.hercules.co...e.php?p=76&b=0&show=2&f=1

[ Voor 9% gewijzigd door ck2000nl op 09-11-2003 19:54 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Verwijderd

En zonder via drivers? Ik heb een 9700 pro en met via gaat tie over zijn nek zonder niet

Verwijderd

Ik heb ook sinds iets minder dan 2 maanden een Club3D Ati radeon 9700 pro, en hij werkt perfect bij mij..ook op mn oude systeem: AMD XP 1800+

Dus het hoeft niet perse een mislukte kaart te zijn ofzo, als die indruk hier mocht worden gewekt :p

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 22:04:
Ik heb ook sinds iets minder dan 2 maanden een Club3D Ati radeon 9700 pro, en hij werkt perfect bij mij..ook op mn oude systeem: AMD XP 1800+

Dus het hoeft niet perse een mislukte kaart te zijn ofzo, als die indruk hier mocht worden gewekt :p
Kaart is zeker niet mislukt :) Alleen de uitval is vrij groot, vooral de chipsetkoeler schijnt vaak een probleem te kunnen zijn 8)

[ Voor 17% gewijzigd door ck2000nl op 09-11-2003 23:33 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 20:39
*ZUCHT* Just my luck... Net een 9700 Pro besteld van Club3D in de waan dat dit de perfecte kaart is voor mij...

Alhoewel... Misschien, hopelijk, doet ie het bij mij zonder problemen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
Zodiac schreef op 10 november 2003 @ 12:38:
*ZUCHT* Just my luck... Net een 9700 Pro besteld van Club3D in de waan dat dit de perfecte kaart is voor mij...

Alhoewel... Misschien, hopelijk, doet ie het bij mij zonder problemen.
Vind je nu zelf ook niet dat je een beetje te pessimistisch bent? Omdat één iemand (veel) problemen heeft met z'n videokaart betekend dat nog niet dat jij dat ook zal hebben. En zoiets als een perfecte kaart bestaat niet, elk merk en elk type videokaart heeft wel eens problemen bij iemand.

The devil is in the details.

• Zodiac
Meh... Ik ben graag pessimistisch. Omdat de worst-case-scenario bij mij BIJNA altijd van toepassing is :P

Verwijderd

De reply die ik mis in dit topic, is de vraag:

Hoe hoog staat je agp? Als hij op 8x staat, is het misschien nodig om hem te verlagen.

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
...
Agp versnelling staat dus ook uit wat veel prestatie verlies is en nieuwere drivers zijn ook een stuk stabieler en sneller (meestal).
AGP versnelling had hij al geprobeert en dat werkt ook niet

zeg, Grimmyreaper anders wil ik jou 9700 wel ruilen tegen men 9800SE (haal slechts 3943 3D MARKS 2003). Ik zou hem wel a de praat krijgen...

[ Voor 25% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 10-11-2003 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd AGP niet op 8x staan ( dat onder steunt een msi kt3 niet eens) maar dus op 4 speed.
En dat verhaal van de VIA drivers vertelde ik eerder al: als ik via drivers installeer dan doet hij het NIET. Met via drivers heb ik alleen maar gezeik (foutmeldingen, windows boot niet enz enz)

Ik ga morgen ff windows XP proberen, en hopen dat het helpt.

En voor Zotn Dre: ik test het eerst even met windows XP en verschillende drivers, daarna laat ik in dit topic horen wat het resultaat is en hoe ik het heb opgelost (voor de mensen die dit probleem ook hebben of gaan krijgen)

Verwijderd

en ook wat nuttig is (wegens ervaring met die brakkerig mobo)

op volgorde te installeren

bios update
windows formatt
win xp installen
service pack 1a (NIET 2)
via drivers (moet werken, bij mij deed het juist nog beter met dan als zonder)
dx 9b
catalyst 3.7 (mogelijk bepaalde driver nodig, ga dan naar club3d site en downen)
overige drivers.

en mogelijk bios van je vid kaart updaten (resulteerde bij mij in enorme winst, maar aangezien me kaart jaartje oud is)

hopelijk helpt dit

succes verder!

/edit

let op de voltage in de bios van je kaart
en fast write of agp write ofzoiets uitschakelen in bios

/edit

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja een nieuwe bios.... Heeft iemand de nieuwste bios van een CLUB 3D RADEON 9700 PRO staan?

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 19:42:
Ja een nieuwe bios.... Heeft iemand de nieuwste bios van een CLUB 3D RADEON 9700 PRO staan?
Dat hoeft toch niet? :/

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
hoezo hoeft dat niet??

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb sinds een jaar de Club3D 9700 Pro en had daar in het begin ook de nodige problemen mee, maar sinds ik de 4in1 AGP-driver niet heb geïnstalleerd werkt hij prima.

Ook wordt door Smartgart automatisch de fastwrites uitgeschakeld en AGP op 4x gezet.

Verwijderd

Topicstarter
JAA eindelijk. Ik heb nu windows XP (sp1) draaien met de allernieuwste VIA drivers , nieuwe catalyst en direct X 9b. Fastwrites staat aan en alles werkt!
bedankt mensen

• Zodiac
Er zijn toch helemaal geen BIOS updates voor een 9700 Pro?

Ja, afgezien van mensen die ze zelf maken. Maar die ga ik dus echt niet installeren...

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 14:57

MikeWazowski

Look into my eye

Grappig dat mijn Club3D 9700pro prima werkt onder W2k met de Catalyst 3.8 :P
(mobo: MSI K7T266Pro2)

Verwijderd

Ik heb zelf de Club3d 9800Pro onder WinXP draaien. Volgens mij is jouw OS het probleem. Draai hier WinXP met de laatste updates op een ASUS p4t-e mobo, 1.7 gig cpu met catalyst driver 3.9, geen enkel probleem, zelfs HALO loopt vloeiend :?

Vergeet ook niet DirectX 9.0b, de laatste versie dus, te installeren. Ook als je de Catalyst drivers installleerd, even je virusscanner uitzetten. Verder zou die kaart het gewoon goed moeten doen. Wat ik verder nog kan bedenken, staat je videokaart wel op een aparte molex connector, rechtstreeks vanuit je voeding, dus niet gedeeld met andere apparaten ? Ook dit geeft nog wel eens problemen. Een videokaart hoeft qua bios niet geupdate te worden, tenzij je hem gaat modden natuurlijk. Verder kun je ook even je nadere hardware testen, zoals bijvoorbeeld je geheugen, om te kijken of de rest ook wel goed werkt. Maak je kast eens open wanneer je pc draait, kijk of ale fans wel werken, misschien doet je videokaart fan het wel niet. Op die manier moet maar ff proberen om het 1 en ander uit te sluiten. Mocht ie het daarna nog niet doen dan zou ik ff met de kaart terug gaan naar de winkel en hem daar eens even laten testen in een kast bij hun.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hier werkt nu ook alles naar behoren, alleen HALO werkt niet als ik de refreshrate fix installd heb. Zodra ik die eraf pleur werkt halo wel :S :S.

Is hier nog een oplossing voor ofzo?
Pagina: 1