[winxp/adsl] Packetloss of niet ?

Pagina: 1
Acties:

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
Ik heb Adsl 512/256 van Publishnet. De snelheid van deze verbinding zou rond december verdubbeld worden.
Nou heb ik de laatste 3 weken last gehad van gebreken aan mijn verbinding:

Als ik op een streaming radio zit (met winamp) buffert ie tegenwoordig, en dat was eerst nooit het geval. Ook als ik Counterstrike speel heb ik heel veel ms (40/150) en een hoge ping (met dezelfde rates als 3 weken terug). Ook dit was voorheen niet het geval.

Mijn router brandde vorige week op een vreemde manier door. (Het begon gewoon inneens te stinken in de kamer en toen waren de lampjes uit) en vanaf toen hing mijn adsl gewoon rechtstreeks in mijn ethernet kaart. De problemen waren er nu nog steeds. Dus mijn conclusie is dat het niet aan de router ligt.

Ik heb windows xp en mijn windows is nu een beetje sloom en brak aant worden dus ik ga ook nog een format doen.

Is packetloss de goede diagnose ? Ik heb al een paar keer gemeten via cmd tracert en ping enz, maar daar komt ook weinig uit. hoogstens 10 % ofzo, maar hoe kom ik dan aan die sh*t verbinding.

En als laatste een vraag, kan het liggen aan die upgrade van de snelheid?

Bedankt!

Verwijderd

• Msel
nee, ik woon in eindhoven. en het is al 3 weken.

Misschien zelfs wel langer.

[ Voor 25% gewijzigd door Msel op 09-11-2003 16:34 ]

Verwijderd

AH, heb je inmilddels al geformat, wat in je begin post stond? :)

• Msel
nee ik kan dat morgen pas doen, want deze computer is van mijn broertjes, en er moeten nog ff wat word documenten van school enzo op cd worden gezet, en ze zijn niet thuis dusss :]

• Msel
Nu ik mijn loss meet met NetGraph for windows geeft ie bij www.startpagina.nl 0% loss en een ping van 24, das normaal zou ik zeggen. Dat is ook zo als ik www.publishnet.nl ping, dan heb ik af en toe een procentje loss, met een ping van 44. Toch heb ik nog last van lag bij counterstrike (op alle rates) en streaming radio via winamp buffert nog als een gek. Dus dikke haper in het geluid.

Inmiddels is mijn router ook weer vervangen en dat heeft niets verandert.
Pagina: 1