Hallo!
Ik heb sinds gisteren een ATi 9500 gekregen (via vrienden).
Er was een maar aan.. De koelblok is zo scheef eropgezet en dus niet goed gekoelt en ook geen fan.
Ik denk naja boeiend ik druk er wel op.. ik sluit hem aan.. scheef beeld
overal strepen in me letters.. ik kon me bios niet eens goed lezen maar goed!
Niet goed gekoeld dus (DENK IK ?!)
Nu haalde ik mijn amd k6-2 onder het stof vandaan.. om die ATi te testen op dat systeem voor dat ik me main pc opblaas door dat ding.
Naja ook scheef beeld dus.. ik liet hem ff aanstaan (zo'n 1 minuut ofzo) en toen begon er iets te stinken.. Ik voelen.. koelblok gloeiend heet!
Maar goed toen kwam er rook uit de plugin van de ATi kaart (waar de stekker van de monitor in zat).
Ik zet snel het stroom af en ik denk woops.
Ik heb een foto gemaakt van de chip en zo te zien is de chip niet beschadigt + ik heb de plugin nagekeken en zie niks van een brandvlek.
Tenzij ik iets over het hoofd zie wat beschadigt is maar goed..
Is het waard om nu een Zalman cooler te kopen van 24,00 (excl. rembours).
Aangezien ik geen andere coolers zie op internet voor een ati 9500...
Of moet ik maar ergens een 2e handsje gaan aanschaffen??
alvast bdankt.
Ik heb sinds gisteren een ATi 9500 gekregen (via vrienden).
Er was een maar aan.. De koelblok is zo scheef eropgezet en dus niet goed gekoelt en ook geen fan.
Ik denk naja boeiend ik druk er wel op.. ik sluit hem aan.. scheef beeld
overal strepen in me letters.. ik kon me bios niet eens goed lezen maar goed!
Niet goed gekoeld dus (DENK IK ?!)
Nu haalde ik mijn amd k6-2 onder het stof vandaan.. om die ATi te testen op dat systeem voor dat ik me main pc opblaas door dat ding.
Naja ook scheef beeld dus.. ik liet hem ff aanstaan (zo'n 1 minuut ofzo) en toen begon er iets te stinken.. Ik voelen.. koelblok gloeiend heet!
Maar goed toen kwam er rook uit de plugin van de ATi kaart (waar de stekker van de monitor in zat).
Ik zet snel het stroom af en ik denk woops.
Ik heb een foto gemaakt van de chip en zo te zien is de chip niet beschadigt + ik heb de plugin nagekeken en zie niks van een brandvlek.
Tenzij ik iets over het hoofd zie wat beschadigt is maar goed..
Is het waard om nu een Zalman cooler te kopen van 24,00 (excl. rembours).
Aangezien ik geen andere coolers zie op internet voor een ati 9500...
Of moet ik maar ergens een 2e handsje gaan aanschaffen??
alvast bdankt.