[Router] Speedtouch home als router voor wanadoo cable?

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden.

Ik heb gisteren een speedtouch home gekregen. Oude ADSL-ding van een vriend van me. Geen voedig erbij, maar da's niet eens het grootste probleem. Ik wil het ding in gaan zetten als routertje voor mijn Casema wanadoo cable. Da's een COM21 modem met PPPOE.
Klein probleempje: de speedtouch heeft maar 2 ingangen: 1 LAN-poortje, en 1 line poortje waar zo te zien normaal gesproken een telefoonlijntje in gaat. En daar kan ik dus niet echt mijn com21 aanhangen. Dat het ding getweakt kan worden als router snap ik allemaal wel...maar dan zal ik toch eerst een in / uitgang moeten hebben. Want een combinatie van 2 PC's, die speedtouch en het com21 modem op 1 hub lijkt me niet echt gaan werken...of iemand moet daar anders over denken.
M.I. zou de alcatel aan de hub moeten hangen en dan vervolgens het kabelmodem aan de alcatel...maar daar is dus geen aansluiting voor.
Dus ik heb denk ik 2 mogelijkheden:

1) Alles aan de hub hangen, en hopen dat het gaat werken (als het dat al doet: gevolg: vrij veel netwerkverkeer omdat alles van en naar internet op alle poorten van de hub uitgestuurd wordt)

2) de line-in van de alcatel omgooien naar een koppeling voor mijn com21

Dit alles onder voorwaarde dat die speedtouch PPPoE ondersteunt...maar ik geloof dat dat wel ging lukken.

Tips anyone?

BTW: zelf al search gebruikt, alle links afgezocht. Faq is wat beperkt over de home-versie

Edit: Weet iemand wat voor voeding er op dat ding moet?

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 09-11-2003 15:55 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Mja, het is gewoon een ADSL-modem. Niets meer en niets minder. Dat je het ding om kunt bouwen zodat hij ook NAT kan toepassen doet daar niets aan af.

Ik geef je dus weinig kans.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Maar zou het lukken als ik dat ding aan de hub hang? Als ie PPPoE ondersteunt zou dat imo moeten kunnen. Alleen is dan de vraag of er niet vanalles op mijn netwerkje plaats gaat vinden en elkaar gaat zitten vervelen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Licht schopje met een flinke legerkist :P

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 10:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gaat niet lukken. De ADSL modem kan alleen routen tussen de netwerkpoort en de ingebouwde modem. Niet tussen de netwerkpoort en de netwerkpoort. Verder dan een DHCP server zul je niet komen denk ik.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Je kunt het wel ombouwen naar een router en er dan een hubje achterplaatsen. De pc's kunnen wel een ip-adres krijgen, maar waar wil je dan de kabelmodem inpluggen? Er zit geen WAN poort op zoals bij een 'echte' router.

Edit:
Inderdaad zoals Janoz zei: De eigenlijke 'WAN' poort is de interne verbinding tussen ingebouwde modem en ingebouwde router.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 16:38 ]

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Ik was er al bang voor dat jullie dat zouden gaan zeggen. Conclusie: het ding gaat gewoon terug naar de vorige eigenaar, kan er toch niks mee, en staat ie ook niet meer in de weg ;)

Verwijderd

Mag ik hem niet hebben ? :P
Pagina: 1