Toon posts:

Welke pcmcia wireless lan werkt onder Windows 95

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al een week mijn Wireless lan aan de gang te krijgen

Ik heb een nieuwe SMC Barricade router aangeschaft + een sms ezconnect smc2635w pcmcia kaartje.

Dit kaartje werkte niet onder Windows 95 omdat 95 geen cardbus ondersteuning had. Via een update van microsoft kon ik cardbusapparaten aan en werkte het nog niet. (je krijgt dan continu een uitroepteken in apparaatbeheer)

Daarna heb ik een Sitecom WL-002 aangeschaft, op de verpakking stond namelijk Windows 95 en Windows NT4, moet dus willen. Ook hier zijn dus weer geen drivers voor. (ook weer een uitroepteken in apparaatbeheer)

Ik weet dat er meer mensen zijn met dit probleem (heb search gebruikt) alleen ik heb er geen oplossing voor kunnen vinden.

Ik ben in Hardenberg diverse winkels langsgeweest waarvan ik niet weet of ik de namen hier mag noemen.

Mijn vraag is, weet iemand een nog bestelbare pcmcia wireless netwerkkaart die werkt onder gewoon Windows 95 met pcmcia (dus zonder cardbus update)?

De reden dat ik aan Windows 95 vast zit is dat mijn HP Omnibook 800 CT (pentium 133 met 16 mb ram) niet genoeg geheugen heeft om normaal te werken en er geen geheugenfabrikant is die deze module nog maakt (hp niet meer, kingston niet meer en dane elec ook niet meer)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 15:32 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 23:42

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 15:31:
De reden dat ik aan Windows 95 vast zit is dat mijn HP Omnibook 800 CT (pentium 133 met 16 mb ram) niet genoeg geheugen heeft om normaal te werken en er geen geheugenfabrikant is die deze module nog maakt (hp niet meer, kingston niet meer en dane elec ook niet meer)
Ik heb een gestripte versie van win98 aan de praat gekregen op een laptop met precies dezelfde specs en dat draait lekker. Dus je zit niet 'vast' aan win95 hoor :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Je probleem zit hem waarschijnlijk niet zozeer in Win95 als OS als wel in je hardware. In je pentium 133 zit waarschijnlijk nog een 16-bit PCMCIA-bus. Vanaf Pentium II is de PCMCIA-bus in de meeste gevallen 32-bit. Fysiek is er nauwelijks onderscheid te herkennen tussen de verschillende uitvoeringen ofschoon kaartjes met een goudkleurig randje en 'bobbeltjes' in het algemeen 32-bit kaarten zijn. Ze passen wel in een 16-bit bus maar zullen nooit werken.
Je SMC2635w kaart is 32-bit.
Oude 16-bit WiFi-kaarten zijn moeilijk te verkrijgen. Enkele weken geleden heb ik nog een SMC2632W-v.3-EU op de kop weten te tikken die goed werkt in mijn oude Pentium 200 laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naar mijn weten wel een 32 bits kaartslot, tenminste als ik de pcmcia wizzard van Windows 95 mag geloven.

Ik ben al een poosje op zoek geweest, ik had ook al drivers van smc 2632 geprobeerd, maar dat hielp niet (andere chipset denk ik). Kortom dat wordt weer computerbeurzen afstruinen naar een oudje ben ik bang, of die omnibook krijgt een trap na en ik zoek wat anders (bv pda met wifi)

Verwijderd

Vertrouw niet op de wizard van Microsoft maar controleer zelf of je een 16-bit of 32-bit PCMCIA-slot hebt:
Ga naar Configuratie / Systeem / Apparaatbeheer / PCMCIA-socket.
Hier moet een entry staan waarin het woord Cardbus voorkomt om een 32-bit PCMCIA-slot te hebben.
Een tweede manier om het te controleren is nog nauwkeuriger. Kijk in het configuratiescherm bij de instellingen van PC-kaart (PCMCIA). Hier moet in het tabblad Socket-status je kaart zichtbaar zijn. Als je kaart hier niet zichtbaar is kun je elke driver installeren die je maar wilt maar je kaart zal nooit werken omdat hij niet herkend wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks dat dit topic van mij al vrij oud is, ik heb het sinds vandaag aan het werk.

De omnibook heb ik niet meer, tegenwoordig heb ik een libretto 30 met 20 mb ram. Ik heb met de demo van 98Lite een gestripte windows 98 geinstalleerd. Dit draaid op deze AMDK5 100Mhz nog steeds zeer acceptabel.

De sitecom die ik genoemd heb in mijn openingspost is 16Bits 5V en nu onder Win98SE werkt het prima.

Ik hoop hier iemand nog mee van dienst te kunnen zijn als ze met hetzelfde problem zitten (dit bericht is toegevoegd via Extern Bureablad van XP en dat werkt zelfs op 2 Mbit nog soepel)

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 01:21
Op een Thinkpad (755CS en 755CD eik 486'ers) met Win95 doet een Sweex kaartje het perfect.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Pagina: 1