Ik ben bezig om een stukje php te programmeren wat er voor zordg dat de text in een tabel wordt weergegeven als plaatjes.
Ik ben al een heel eind, alleen loop ik nu tegen een probleem aan.
dit stukje zorgd voor het inlezen van de gegevens en het in een tabel plaatsen:
test.php zorgt voor het omzetten in png bestanden en ziet er zo uit:
nu wert dit op zich prima, en als ik zoek in de tabel krijg ik de eerste kolom mooi als plaatjes te zien. (dit is de klom artiest, het gaat om een db met muziek cd's)
als ik na de eerste query opnieuw ga zoeken naar een andere artiest laat hij de gevonden resultaten zien, alleen staan in de eerste kolom nog de plaatjes van de vorige querie. Als ik in de dir kijk waar de plaatjes worden opgeslagen staan hier gewoon al de nieuwe.
Als ik op f5 druk krijg ik dus ook wel gewoon de goede resultaten te zien.
Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?
Ik ben al een heel eind, alleen loop ik nu tegen een probleem aan.
dit stukje zorgd voor het inlezen van de gegevens en het in een tabel plaatsen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| while(odbc_fetch_row($queryexe)) { $veld1 = odbc_result($queryexe, 1); $veld2 = odbc_result($queryexe, 2); $veld3 = odbc_result($queryexe, 3); include 'test.php' ; $i++; $plaat = "image" . $i . ".png"; echo "<tr>"; echo "<td>" , "[img]'$plaat'>"[/img]<td>" , $veld2 , "</td><td>", $veld3 , "</td>"; } echo "</tr>"; |
test.php zorgt voor het omzetten in png bestanden en ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <?php $string = $veld1; $font = 4; $width = ImageFontWidth($font) * strlen($string); $height = ImageFontHeight($font); $im = @imagecreate ($width,$height); $background_color = imagecolorallocate ($im, 255, 255, 255); //white background $text_color = imagecolorallocate ($im, 0, 0,0);//black text imagestring ($im, $font, 0, 0, $string, $text_color); $i++; $plaatje = "image" . $i .".png"; // als het bestand al bestaat (van een vorige query) wordt deze verwijderd. if (file_exists($plaatje)) unlink ($plaatje); imagepng ($im,$plaatje); ?> |
nu wert dit op zich prima, en als ik zoek in de tabel krijg ik de eerste kolom mooi als plaatjes te zien. (dit is de klom artiest, het gaat om een db met muziek cd's)
als ik na de eerste query opnieuw ga zoeken naar een andere artiest laat hij de gevonden resultaten zien, alleen staan in de eerste kolom nog de plaatjes van de vorige querie. Als ik in de dir kijk waar de plaatjes worden opgeslagen staan hier gewoon al de nieuwe.
Als ik op f5 druk krijg ik dus ook wel gewoon de goede resultaten te zien.
Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?