ik wou dus gister de oue p2 350Mhz met 160mb ram en een ati 3d rage pro 8mb weer ff aanzetten (hij heeft een tijd in de kast gestaan) maar nu boot ie wel in windows maar herkent ie de muis en het tobo niet. Veder loopt ie ook erg instabiel (nouja... nog instabieler dan eerst bedoel ik
) Weet iemmand wat ik hieraan kan doen? of is me pa's pc gewoon aan het einde van zijn leven?
Hoe weet je dat hij instabiel loopt? Je kunt er toch niets op doen zonder Toetsenbord & Muis 
Trouwens, werkt je toetsenbord in DOS e.d. wel??
Trouwens, werkt je toetsenbord in DOS e.d. wel??
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
nope toetsenbord werkt ook niet is dos. Hoe ik weet dat ie instabiel loopt? omdat ie ook 75% van de keeren ook tijdens het booten vastslaat
Dat vastslaan kan natuurlijk ook komen omdat hij z'n toetsenbord mist. Je weet zeker dat muis en tobo goed zitten aangesloten? Ik heb bij sommige moederborden weleens meegemaakt dat het uitmaakte als je ze omdraaide (is tegenwoordig met PS/2 geloof ik niet meer). Verder zou je eens in je BIOS kunnen kijken? Sowieso zou je toetsenbord moeten werken in je bios, anders is hij hardwarematig kapot.Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 18:47:
nope toetsenbord werkt ook niet is dos. Hoe ik weet dat ie instabiel loopt? omdat ie ook 75% van de keeren ook tijdens het booten vastslaat
Trouwens, wat voor toetsenbord is het? AT? PS/2? USB?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
ps/2 tobo en muis. toetsenbord is niet kapot want op mijn pc waar ik nu 8er zit werkt ie wel gewoon. maar sinds gister moet ik ook deze pc (abit nf7-s amd2500+ 1gb twinmos pc3200) resetten voordat mijn muis en tobo het doen
wat wel soms gebeurt op deze en die ouwe pc is dat het tobo er soms opeens mee stopt, dan doe ik die kabel er ff opniew in en dan doet ie het weer wel.
Dan is gewoon een draadje in de kabel van je toetsenbord gebroken...
Heb je wel de toetsenbord en muis in de goede PS/2-poort gestoken?
Tegenwoordig maakt dat uit, want de signalen voor een toetsenbord, zijn anders dan voor een muis...
Even ter info, als je 2 gekleurde PS/2-poorten hebt:
Blauw / Paars / Lila = Toetsenbord
Groen = Muis
Mocht je denken wat veel kleuren... Ben kleurenblind, vandaar die 3 kleuren bij toetsenbord
Heb je wel de toetsenbord en muis in de goede PS/2-poort gestoken?
Tegenwoordig maakt dat uit, want de signalen voor een toetsenbord, zijn anders dan voor een muis...
Even ter info, als je 2 gekleurde PS/2-poorten hebt:
Blauw / Paars / Lila = Toetsenbord
Groen = Muis
Mocht je denken wat veel kleuren... Ben kleurenblind, vandaar die 3 kleuren bij toetsenbord
[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 10-11-2003 09:46 ]
Pagina: 1