Partitie verdwenen na Mergen met Partition Magic 7

Pagina: 1
Acties:

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 14:00
Hoi, ik wou vanmiddag 2 partities mergen, eentje van 5 Gig (gerbuikte ik voor een dual boot voor Windows ME) en eentje van 40 Gig. Ik wou dit dus doen met Partition Magic 7. Nadat PM7 XP opnieuw had geboot kreeg ik de melding of ik verder wilde gaan met mergen. Nadat PM7 verder was gegaan werd mijn computer opeens gereset na iets van 18%. Daarna werd XP weer opnieuw opgestart en daarna was mijn D partitie verdwenen. Ik heb daarna gelijk weer PM7 opgestart en ik kreeg het volgende bericht :

"Your system appears to have lost power during a partition operation. The partition was marked with a recoverable partition indicator, so your operating system cannot access it and cause corruption. This partition and all of its data can be safely recovered. Would you like to recover the partition now?"

Ik heb YES gedaan maar na een paar minuten krijg ik het bericht program not responding. Ik heb de computer een uur aan laten staan maar hij doet wederom niks. Daarna heb ik een boot diskette gepakt om te kijken of de partitie nog wel te benaderen was onder DOS maar dit was ook niet het geval. Er staat nogal wat belangrijke data op en ik weet dat als ik zou iets doe ik het dan moet backuppen maar ik had nog nooit problemen gehad met PM7 en was naief genoeg om te denken dat er toch niks mis kon gaan. Er staan oa werkstukken voor mijn stage op ik heb daar wel een backup van maar ik ben toch nog een week of 2 aan werk verloren en wil dus ERG graag mijn partitie recoveren.

Ik heb in de search gekeken en dit waren de topics die er het dichtste bij in de buurt kwamen:

[rml][ Partition Magic]HD geheel weg!![/rml] is van 2001

en :

Partities niet meer beschikbaar na mergen met PM 7.0

er staat iets over PMtabel maar ik weet dus niet wat ik precies moet doen.

Ik weet dat er andere recovery programma's maar die kosten erg veel geld en ik ben bang dat als ik een ander programma gebruik ik iets verander en mijn spullen niet meer kan recoveren :'( .

Iemand tips?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:24

n00bs

Het is weer Zomer!

1 wijze les, gebruik gewoon geen PM. Er zijn zoveel slechte ervaringen o.a. hier op GOT.

Ik denk ook zelf dat je gewoon echt pech hebt en je data helaas kwijt bent. Voordat je ook aan dit soort ingrijpende zaken begint.... BACKUPPEN :)

Verwijderd

Acronis PartitionExpert is je vriend :).

Veel beter gereviewed.

• Fludizz
  • Niet online
Het enige waarvoor ik Partition Magic gebruik is het aanmaken van en formateren van partities die met fdisk niet aangemaakt kunnen worden (zoals Ext2 of NTFS enzo)

Verder wantrouw ik het programma zeer hard aangezien het 1 keer door een crash tijdens het partitionere een hele hdd onbruikbaar gemaakt had... kan je niet proberen een of ander recover programma te pakken?

• T-RaX
Fludizz schreef op 09 november 2003 @ 15:13:
Het enige waarvoor ik Partition Magic gebruik is het aanmaken van en formateren van partities die met fdisk niet aangemaakt kunnen worden (zoals Ext2 of NTFS enzo)

Verder wantrouw ik het programma zeer hard aangezien het 1 keer door een crash tijdens het partitionere een hele hdd onbruikbaar gemaakt had... kan je niet proberen een of ander recover programma te pakken?
Ik wil het probleem het liefst oplossen met PM7 lukt dat niet dan ga ik uiteraard een ander programma gebruiken (liefst freeware ik heb ook geen credit card).

Ik heb weer fdisk opgestart om de partities nog een keer te bekijken en er staat dit : Uitgebreide DOS-Partitie bevat een logische DOS-Station. en dan die ik weergeven en daar staat gewoon mijn D partitie. Hij ziet hem wel maar hoe kan ik dat nu recoveren?

Als ik weer PM7 opstart zie ik dat mijn partitie in het GEEL aangegeven staat met de letters : PqRP

Ik weet (nog) niet wat het betekend (ff ggoglen) en ik kan ook verder niets met die partitie behalve de opties delete, format, info en Change drive letter...

Ik zat er aan te denken om de drive letter te veranderen maar ik weet niet of dat wel zo verstandig is...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52

job

je partitietables zijn waarschijnlijk verdwenen,
partities van drive letter veranderen helpt niets

hoe je je probleem oplost kan je vinden in de OM faq:
http://gathering.tweakers..._message/16985207#hdddata

[ Voor 23% gewijzigd door job op 09-11-2003 15:31 ]

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
[offtopic]
Je had partition Magic 8 moeten gebruiken.

dikzak

• T-RaX
De partitietables waren inderdaad verdwenen en ik had al in de FAQ gekeken maar ik wilde dit probleem perse oplossen met PM7 en die oplossing stond er niet in.

Anyway ik het probleem dus opgelost en ik heb nog nooit zo snel mijn data gerecovered en gebackupped :9.

Misschien dat deze informatie ook wel in de FAQ opgenomen kan worden...

Ik heb dus even rond zitten neuzen op verschillende forums en ik kwam daar de volgende informatie tegen :

"When you lost your partition and you want to recover it and your partition is signified as PqRP all you need to do is run PTEdit and follow the instructions. So long as they are correct then everything should be fine. I haven't used the program before so I can't give really explict instructions to you.

Note. The program WILL NOT run in Windows XP not sure about 95,98,Me so you may have to drop into dos to run it. This means that you are going to need a boot disk.

Solution: Fixing a PQRP with PTEDIT

To fix a PQRP with PTEDIT:

1. Run PTEDIT.

2. Locate the PQRP (partition type 3C).

If the PQRP occurred on a logical partition, click "GoToEPBR" to locate the correct partition.

3. Click in the "Type" field associated with the 3C partition.

4. Click "Set Type."

A list of available partition types is displayed.

5. Select the appropriate partition type (e.g., FAT32 if the partition type was FAT32 before the PQRP, etc.).

6. Save the changes and exit.

If the system does not boot properly at this point, run a directory listing (DIR) on the drive and make sure there are no "DYN_ROOT" entries. A "DYN_ROOT" indicates that the original root directory has been relocated but can, in most cases, be restored. If the directory listing appears as random ASCII code or unrecognizable characters, the partition is likely corrupt and cannot be recovered.

Note: If the root directory appears as a DYN_ROOT, do not SYS the drive. Modifications made to the drive while in this state can reduce the probability of recovery. Contact PowerQuest Technical Support for further assistance."

Download link voor PTEDIT:

ftp://ftp.powerquest.com/pub/utilities/ptedit.zip

Misschien dat anderen hier ook wat aan hebben...

In ieder geval bedankt voor de reacties!
Pagina: 1