NAT Tunneling

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• Fuzzy3366
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 14:18
Ik heb thuis een router met NAT protocol. Daarbij heb ik problemen met hosten van spellen.
Poort 2302 wil ik graag open hebben voor het spel Halo. Nu weet ik wel dat ik dan gewoon poort mapping moet gebruiken bij de router maar dat kan ik niet.
Mijn vader zit ook op het netwerk en wil niet dat er een poort open gaat staan. Hij heeft dus de router beveiligt met een pasword.
Ik kan dus geen router instellingen wijzigen en dus ook poort mapping niet inschakelen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Bijv. een programma die poorten virueel tunnelt zonder router wijzigingen. Of een pasword kraaker voor mijn router? :P
PS. Ik mag werkelijk NIKS veranderen aan de router. Dus daar ligt geen oplossing. :/

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Fuzzy3366 schreef op 09 november 2003 @ 14:42:
Ik heb thuis een router met NAT protocol. Daarbij heb ik problemen met hosten van spellen.
Poort 2302 wil ik graag open hebben voor het spel Halo. Nu weet ik wel dat ik dan gewoon poort mapping moet gebruiken bij de router maar dat kan ik niet.
Mijn vader zit ook op het netwerk en wil niet dat er een poort open gaat staan. Hij heeft dus de router beveiligt met een pasword.
Ik kan dus geen router instellingen wijzigen en dus ook poort mapping niet inschakelen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Bijv. een programma die poorten virueel tunnelt zonder router wijzigingen.
Search al geprobeerd?
[search=poort tunneling] bijvoorbeeld
Of een pasword kraaker voor mijn router? :P
PS. Ik mag werkelijk NIKS veranderen aan de router. Dus daar ligt geen oplossing. :/
Die vraag stellen heeft dan ook totaal geen zin.... bovendien nog niet echt lekker toegestaan ook :|

• Fuzzy3366
Als je beter had gelezen zie je mischien dat ik NIET in de router kan komen.
De search optie heb ik allang gebruikt. Daar gaat alles over wijzigingen IN de router. Waar ik dus niet bij komt.

Ok. Iemand anders een oplossing voor mijn probleem?

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Gewoon je pa lief vragen en uitleggen dat je graag 1 poort geforward hebt naar jouw pc???
Als het je lukt om het op een andere manier te doen maak je echt geen vrienden hoor....

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

iets zegt me dat ie zo'n panische vader heeft niet er niet meer aan durft te komen ..

edit: zoek even uit of dat modem upnp ondersteund in dat geval zou je theretisch een poortje open kunnen zetten

en anders zou mischien je nog een http tuneltje open kunnnen zetten via een vriend die zelf geen halo speelt op dat moment kunnen spelen. maar ja dan is je ping helemaal naar de klote vermoed ik

[ Voor 77% gewijzigd door Fish op 09-11-2003 17:13 ]

Iperf

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:26

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
zit er niet z'n reset knop op de router die de fabrieksinstellingen terug zet?
Hoe dan ook je pa zal er niet blij mee zijn

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Waarschijlijk heeft Pa dat niet voor niets gedaan. Iig zou ik zeggen doe het toch via Pa. Laat hem eventueel op GoT eens kijken/komen als ie info wil.

Resetten/kraken of dingen van dien aard zijn zeker niet de bedoeling lijkt mij.

• Fuzzy3366
Dat niet, maar praten heb ik al een keer gedaan. Helpt niet. Hij is er echt op tegen.

Bestaat er geen programma die wel helpt?
Want ik kan wel online gamen etc. Alleen niet hosten.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Fuzzy3366 schreef op 09 november 2003 @ 16:10:
Als je beter had gelezen zie je mischien dat ik NIET in de router kan komen.
En als jij nou goed leest.... dan zie je dat ik zeg dat het dus zinloos is om die vraag te stellen.
De search optie heb ik allang gebruikt. Daar gaat alles over wijzigingen IN de router. Waar ik dus niet bij komt.
Dat je de search gebruikt hebt, kan ik niet ruiken.
Maar heb je hem op de juiste manier gebruikt?

[search=poort tunneleling met software]
Ok. Iemand anders een oplossing voor mijn probleem?
verder zoeken en goed lezen dus.....

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Kijk op ebay of marktplaats voor een vervangende vader.

Of overtuig je vader van het nut van portforwarding

Of had gewoon zelf die router betaald

[ Voor 17% gewijzigd door raymonvdm op 09-11-2003 17:45 ]

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Fuzzy3366 schreef op 09 november 2003 @ 17:36:
Dat niet, maar praten heb ik al een keer gedaan. Helpt niet. Hij is er echt op tegen.

Waarom zou een programma helpen, terwijl een spel (=programma) het niet kan.
De router moet weten waar het verkeer naar toe gaat, en zonder die mapping heeft het ding waarschijnlijk geen idee.

Zoals ik het lees heb je het blijkbaar nogal verprutst bij je vader, en zul je dat moeten oplossen. Want ik lees dat je vader niet helemaal snapt waarom jij in de router moet zijn, en ben jij niet in staat om het uit te leggen.

Je zou het verkeer kunnen tunnelen, en dan moet je dus op zoek gaan naar een tunnelbroker (verhuurder), een IPv6 tunnel is zo gemaakt, maar daar heb je waarschijnlijk ook weer een aanpassing nodig ivm inkomende poorten.

TIP:
Stap naar je vader toe, zeg dat je IPv6 op je PC nodig hebt, en leg uit dat daarvoor een stel poorten open moeten staan. (voeg 41 ook toe aan je lijstje)
Als je vader niet snapt waarvoor je IPv6 nodig hebt, dan leg je uit dat verschillende websites IPv6 gebruiken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vertel eventjes wat voor router je hebt

( UPNP verhaal klik)

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 09-11-2003 18:44 ]

Iperf

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
afgezien dat een goed gesprek tussen vader en zoon hier op zijn plaats lijkt, kun je het volgende proberen:
koop precies dezelfde router, stel hem in zoals je wil, zet er een wachtwoord op, laat de oude router verdwijnen (verkopen!), en ontken dat je hier verder iets van weet, en zeg gewoon dat je pa dat wachtwoord niet goed heeft ingesteld >:)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

0siris schreef op 09 november 2003 @ 18:46:
afgezien dat een goed gesprek tussen vader en zoon hier op zijn plaats lijkt, kun je het volgende proberen:
koop precies dezelfde router, stel hem in zoals je wil, zet er een wachtwoord op, laat de oude router verdwijnen (verkopen!), en ontken dat je hier verder iets van weet, en zeg gewoon dat je pa dat wachtwoord niet goed heeft ingesteld >:)
dan is even resetten en herconfigreren makkelijker & goedkoper toch?

Iperf

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Fuzzy3366 schreef op 09 november 2003 @ 17:36:

Waarom is hij er dan op tegen?
Waarschijnlijk omdat hij betaald voor de internet aansluiting en niet dat soort dingen als servers enzo wilt hebben? (wellicht omdat hij ergens had gelezen in de voorwaarden van de ISP dat dat niet mocht).
Mocht je er helemaal niet over uitkomen met je vader, stel hem dan voor om (een deel van) de internet aansluiting te betalen ;)

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vraag of je er een servertje voor mag draaien, zoek je pa het daarna verder uit met zijn bak, en heeft hij er ook geen last van als jij dingen openzet.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:54

Predator

Suffers from split brain

Ga gewoon ff met je vader praten en leg uit waarom jij die poort moet poortmappen.
Je hebt zoiezo al niet veel upload dus als je dan nog es moet gaan 1 of andere tunnel gaan opzetten, voor zover dat al nut zou hebben.

en paswoorden kraken doen we al helemaal niet.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.