Ik heb een vb applicatie die gebruik maakt van enkele adodc controls. Ik heb de connectiestring voor deze ado-controls in een textfile staan. Als het programma opstarts lees ik de connectiestring uit en plaatst ik deze in de connectiostring property van het ado-control. Dat werkt allemaal goed en hij connect ook met de database. De reden voor de tekstfile is dat er meerdere programma's draaien en het moet makkelijk zijn om bijvoorbeeld op een later tijdstip het database path of gebruikersnaam en wachtwoord te wijzigen, zonder dat daar in de source van het programma iets aangepast hoeft te worden.
Het Probleem:
Als ik mijn programma opstart is de connectiestring property van het adocontrol nog leeg. Hierdoor komt er een foutmelding:
"de naam van de gegevensbron is niet gevonden etc. blabla"
Is het niet mogelijk om tijdens runtime pas de connectiestring van het ADO control in te voeren zonder foutmeldingen?
Het Probleem:
Als ik mijn programma opstart is de connectiestring property van het adocontrol nog leeg. Hierdoor komt er een foutmelding:
"de naam van de gegevensbron is niet gevonden etc. blabla"
Is het niet mogelijk om tijdens runtime pas de connectiestring van het ADO control in te voeren zonder foutmeldingen?