Toon posts:

Windows XP SP1 blijft herstarten na install SATA Maxtor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus p4pe bios version 1006

Ik heb 1 maxtor 120gb 7200 rpm SATA 8mb cache

Ik heb maxblast 3 gebruikt om de schijf te partitioneren en voor te bereiden op een windows xp installatie

Ik installeer winxp sp 1 met een bootable cd-rom en druk op F6 bij de installatie en kies e winxp promise driver gebruiken alles ok...

Zodra windows bij het onderdeel apparaten installeren komt krijg ik de melding dat de sofware niet voldoet aan het logo bla bla van windows als ik hier op JA klik gaat hij door even later krijg ik nog eens de melding en mijn computer hangt... geen enkel toets op het keyboard werkt nog.

Als ik dit alles nog eens opnieuw doe en op NEE klik kan ik verder en installeert hij windows zonder enig probleem verder.

Als hij uiteindelijk aan zijn finale herstart begint blijft hij herstarten zodra het winxp opstart scherm zou moeten verschijnen blijft hij herbooten...

wat nu gedaan?

ik heb de drivers van asus website afgehaald en die gebruikt

Verwijderd

en zonder F6?

Verwijderd

Topicstarter
zonder F6 heb ik geen keyboard. ik kan dan niet op enter of iets anders drukken...

heb ook reeds een keyboard geprobeerd zonder usb etc... maar daar ligt het niet aan

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben al 2 dagen aan het kl*ten en ik heb de hele GOT afgezocht maar helaas geen oplossing ... asus website ... promise website .... ni te doen

Verwijderd

Topicstarter
installatie van win98 se lukt wel

upgrade winxp uiteraard niet ...

need help guys

Verwijderd

Topicstarter
isn't there someone with some kind of solution?

Verwijderd

sorry, maar ik kan me geen optie herinneren om F6 te gebruiken bij een winxp installatie?

waarom gebruik je die toets?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 00:24 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 00:23:
sorry, maar ik kan me geen optie herinneren om F6 te gebruiken bij een winxp installatie?
Daarmee kan je drivers voor verschillende opslagmedia/controllers (SCSI/blijkbaar ook SATA) installeren.

@BU_28_CREW: installatie starten is zijn probleem niet, zijn SATA schijf aan de praat krijgen wel.
offtopic:
@zipke, er bestaat zoiets als een edit knop hoor ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Mike Jarod op 10-11-2003 00:30 ]

Verwijderd

misschien eens op deze manier proberen te installeren:

Zorg voor win98 bootdisk of win98 opstart cd.
Zorg dat je smartdrv.exe op een diskette hebt staan.
Start je pc op met de win98 cd.
kies msdos opstarten met cdrom ondersteuning.
Vervolgens xp cd erin
doe de diskette met smartdrv.exe in je systeem.
tik in: A:\smartdrv.exe
Vervolgens ga je in dos naar de cdrom schijf XP. (bijv E:)
vervolgens tik je in 'cd i386' (das de map I386 dus)
Vervolgens tik je in 'winnt.exe'
Dan begint hij installatie.

(op deze manier installeer ik windows xp altijd)

Verwijderd

mikejarod schreef op 10 november 2003 @ 00:26:
[...]
Daarmee kan je drivers voor verschillende opslagmedia/controllers (SCSI/blijkbaar ook SATA) installeren.
en als je dat nou overslaat, kan je dat dan niet installeren als je in windows zelf zit?

edit:
sorry niet goed gelezen... |:( euhm, vreemd dat je keyboard het niet doet zonder F6 :S

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 00:29 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Aangezien je Win98 wel kan installeren...krijg ik een vermoeden:
Win98 kan volgens mij niet op NTFS bestandssysteem, dus is het waarschijnlijk een FAT32.
Formatteer de partitie waar WinXP op moet komen naar NTFS (kan met je windows cd :)). En dan Windows XP installeren, met F6 uiteraard..wie weet :)
WinXP vind BTFS ietsie fijner dan FAT32 geloof ik.

Succes drmee

waarom gebruik je die toets?
Om door de fabrikant extra bijgeleverde drivers te kunnen installeren..
Voor o.a. RAID controllers, SCSI spul..SATA schijven, enz..

Edit: Ik typ te langzaam ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Laurenz op 10-11-2003 00:31 ]

Leave only footprints, take only memories

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 14:17:
Ik heb maxblast 3 gebruikt om de schijf te partitioneren en voor te bereiden op een windows xp installatie
Dat hoef je helemaal niet te doen :) Binnen WinNT/2K/XP setup kun je ook zelf de schijven naar believen partitioneren en formatteren.

Wat betreft het probleem: hoe staat de SATA jumper? Heb je ook alle BIOS instellingen mbt SATA doublegecheckt of ze correct zijn? Zie verder ook de Search: [search=windows xp setup problemen asus maxtor sata] :)

En wil je verder ook aub gebruik maken van het edit-knopje, in plaats van monologen te posten. Dat is wel zo bevorderlijk voor het overzicht en daarmee kick je ook niet onnodig het topic omhoog. Kicken mag je hier overigens pas doen wanneer het topic uit de topiclist is verdwenen (na 24 uur dus) :)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 10-11-2003 07:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 10 november 2003 @ 07:42:
[...]
Dat hoef je helemaal niet te doen :) Binnen WinNT/2K/XP setup kun je ook zelf de schijven naar believen partitioneren en formatteren.

Wat betreft het probleem: hoe staat de SATA jumper? Heb je ook alle BIOS instellingen mbt SATA doublegecheckt of ze correct zijn? Zie verder ook de Search: [search=windows xp setup problemen asus maxtor sata] :)

En wil je verder ook aub gebruik maken van het edit-knopje, in plaats van monologen te posten. Dat is wel zo bevorderlijk voor het overzicht en daarmee kick je ook niet onnodig het topic omhoog. Kicken mag je hier overigens pas doen wanneer het topic uit de topiclist is verdwenen (na 24 uur dus) :)
ik heb op quote message knop geklikt. is dat de edit-knop? ik zie nl nergens een edit-knop staan.

BIOS is ok en jumpers heb ik niet aangeraakt. ik dacht trouwens dat bij sata jumpers ni nodig waren maar ja. het probleem is dat ik tijdens de installatie volgende melding krijg ... has not passed Windows Logo testing to verify its compatibility with windows xp ja of nee klikken ... beide zijn fataal...

ik heb het vermoeden dat hij na de restart de driver van promise kwijt is
Pagina: 1