Pc start niet door

Pagina: 1
Acties:

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Topicstarter
Slecht begin van een zonnige zondag. Mijn pc start nog wel op, maar hij gaat niet
door met opstarten. Beeldscherm blijft ook zwart. Normaal hoor je de hd opspinnen en blijft ie op volle toeren draaien, maar nu spint de hd op en gaat hoor je 'klik' en draait weer vrolijk door.
Wat ik al gedaan heb is, alles uitelkaar halen, kaarten en draden los gedaan en opnieuw ingedaan, bios reset etc. Het is ook vervelend, dat ik niet weet wat er kapot is anders kon ik dat onderdeel morgen gaan vervangen. Er zit wel 1 maar aan dit verhaal, ik heb gisterenavond mijn voodoo 3 pci vervangen door een radeon 9700 agp. Maar wat zou er mis gegaan zijn, ik doe dit zo vaak?

Pc: Xp 1800 op een K7S5A, met 2x256 mb ram van Dane-Elec
chieftec 340 watt voeding.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bios al eens gereset en ook al een ATX reset gedaan?
krijg je nog wel beeps of niet?

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
Yes, ik heb echt alle standaard dingen al uitgeprobeerd. Dus bios resetten, alle kaarten er uit etc. Wat houdt ATX reset in, de knop achterop de voeding toch, die heb ik ook al gedaan. En totaal geen piepjes.
Vb. Als je pc opstart, dan heb je de eerste paar seconden zwart beeld en hoor je de hd opspinnen. Bij mij blijft het daar steken en wilt gewoon niet verder met opstarten.

Verwijderd

Dit lijkt veel op mijn probleem.

[rml][ win xp]Koude start lukt niet, warme start wel.[/rml]

Dit heb ik opgelost met een ander ram-plaatje.

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
Mijn probleem, ik kom windows helemaal niet in. Laat staan de bios.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ATX reset is stroomkabel eruit en knop 20sec indrukken, dan stekker er weer in en booten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je HDD een tik geeft en daarna niks meer doet...dat klinkt niet gezond! Kun je die HDD eens in een andere PC proberen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het probleem is waarschijnlijk je voeding.
Omdat de piekstroom van je voeding niet al je componenten van voldoende stroom kan voorzien (die radeon heeft immers meer stroom nodig) geeft je moederbord geen signaal op de power ok line van je voeding, en zal het zichzelf rebooten. (de tik die je hoort is een relais op je moederbord die je waarschijnlijk ook zou horen als je op de reset knop drukt).

Ik raad je aan om dus een zwaardere voeding te nemen van een goed merk zoals Antec of Enermax, hiermee moet het probleem verholpen zijn.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
De voeding is zwaar genoeg. Hij start ook niet op met de voodoo 3.
Ik heb zonet wat onderdelen getest. En ik vermoed dan ook, dat de mobo kapot is.

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Misschien ligt het aan je hdd als je zelf zegt dat ie zo'n rare tikje geeft? Je kan toch wel ff dat ding op andere pc ofzo testen...

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Draai je dual channel? Probeer es een geheugen eruit te laten, en een gewoon in eerste bankt te zetten.
Ik heb soortgelijk probleem nu ook, met ABIT NF7S.
Als ik iets veranderd heb, in de kast, start pc niet door. Je hoort wel de harddisk opspinne, maar beeld blijft op standby.
Nu een oud geheugen reepje erin gezet, bios reset, en na een minuutje kan ik pc gewoon opstarten.
Echter, met de dual channel config, (2x 512Mb Dane-Elec, lukt nu niet). Vanavond wat te doen dus!
Computers!!!! Af en toe......... :r :r :r

[ Voor 6% gewijzigd door Bollebout op 10-11-2003 16:06 ]

Pagina: 1