Toon posts:

XP netwerk niet gestart of aanwezig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lokaal LAN onder XP home NL. Mijn internet verbinding loopt via mijn router. Dit werkt allemaal goed.

Mijn probleem ontstaat als ik binnen mijn LAN naar een andere computer wil gaan. Ik doe dat door naar mijn netwerklokaties te gaan en vervolgens op MS windows netwerk.

IK krijg nu de melding: kan het netwerk niet doorzoeken. Het netwerk is niet aanwezig of gestart. Het lijkt erop of een service niet is opgestart.

Ik heb de services voor file en printerdeling en de service client voor windows netwerken geinstalleerd.

Het verwijderen en opnieuw installeren van de services heb ik al geprobeerd. Het heeft in het verleden gewerkt. Het opnieuw installeren van Windows (dit heb ik in het verleden al eens gedaan) vind ik niet echt een optie.

In het verleden heb ik uit security overwegingen de messenger service uitgezet. Deze kan ik nu ook niet meer starten. ALs test dacht ik deze weer op te starten Ik krijg hier de mededeling: 1068: de afhankelijkheidsservice of groep kan niet worden gestart. Ik vermoed een verband met mijn sharingsprobleem. De afhankelijkheid is met de workstation service. Deze geeft error 193: 0xc1 kan de service niet starten.

Wie heeft een idee.

Verwijderd

Wat zijn je ip instellingen en de werkgroepnaam. Het moet bij de pc's dezelfde werkgroepnaam gebruikt worden

Verwijderd

Topicstarter
IK kom niet zover. Meteen als ik het icon van windows netwerk aanklik, krijg ik de foutmelding.